Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz kasım ayında Facebook ve Twitter’da oluşturulan “Ankara’da Çevirme Radar” adlı grup, kentteki hız, evrak ve alkol kontrolü uygulamalarını paylaşmaya başlamıştı. Aradan geçen süre içerisinde 80 bin katılımcıya ulaşan internet oluşumu, “legal mi illegal mi” tartışmaları arasında 24 saat boyunca Başkent’in dört bir yanındaki gizli radar, alkol ve evrak kontrolü gibi uygulamaları sosyal medya üzerinden duyurmayı sürdürüyor. Grup aynı zamanda Ankaralı sürücülerin MOBESE kameraları konusunda merak ettiği soruların da yanıtını arıyor.
2010 yılında Başkent’te hizmete giren Kent Güvenliği Yönetim Sistemi (KGYS) ile şehrin ana arterlerine hız ve kırmızı ışık ihallerini tespit eden kameralar yerleştirilmişti. Yeni uygulamalara karşın kural ihlallerine devam eden sürücüler, adreslerine ulaşan toplu ceza tebligatlarıyla büyük şok yaşamıştı. Başkent’te dördüncü yılına giren “KGYS’li yaşam” ile ilgili hala yanıtı net olmayan sorular bulunuyor. Fakat Facebook’taki Ankara’da Çevirme Radar” adlı grupta sürücülerin sorularına verilen yanıtlar bilgi karmaşasına yol açıyor.
NET BİR YANITI YOK
Bir sürücünün, “Kamera olan ışıklarda kırmızıda beklerken trafik polisi kameraya uzak olan yerden trafiği açarak kırmızıda bekleyenleri ilerletirse arkadan ceza gelir mi Ulus’tan Opera’ya geçerken Gençlik Parkı karşısındaki ışıklarda beklerken polis yolu açtı ama kamera polisi görmüyordu. Bu durumda ceza yermiyiz acaba?” şeklindeki sorusuna verilen onlarca yanıt var. Fakat grupta bu konuda net bir sonuca erişilemediği görülüyor. Ambulansa yol vermek için kırmızı ışıkta geçen araçlara cezai işlem uygulanıp, uygulanmadığı merak konusu olmayı sürdürüyor.
MAHKEME İPTAL EDER Mİ
Bir başka sürücü ise, “Kameralı kırmızı ışıkta cam silicilerin tacizinden kurtulmak için ışığı biraz geçince durdum. Yerde yaya geçidi çizgileri de yok. Kırmızı ışık cezası yemişim. İtiraz etsem bir faydası olur mu?” sorusunu yöneltiyor. Mağdur sürücüye verilen yanıtlar ikiye bölünmüş durumda. Bir grup, Trafik Mahkemesi’nin cezayı iptal etmeyeceğini savunurken, bir diğer grup da yargı yoluyla bu durumun düzeltilebileceği görüşünde birleşiyor.
ŞEKER’İN ÖNÜ NEDEN HALA 70
Grupta yanıtı aranan sorulardan bazıları ise şöyle:
“Şili Meydanı’ndan Kuğulu Park Kavşağı’na inerken kameralı ışıkları geçip de düz devam ettiğimde ikinci ışıklara ceza yazılıyor mu?”, “Kırmızı ışık kamerası olan kavşaklarda göbeğin oradaki ışığa da ceza uygulanıyor mu?”, “Şeker fabrikasının önündeki radar neden hala 70? Her yerde 82 diye ben oradan 80 ile geçtim ceza gelir mi?”, “Eskişehir Yolu’nda 82 yazan radarda ışık kapalı olduğu için görmedim ve hızım yaklaşık 90 civarındaydı. Ceza gelir mi?”
EMNİYET BİLGİ VERMELİ
Sürücüler, amacı kurallara uymaya teşvik etmek olan KGYS konusunda emniyet birimlerinin daha fazla bilgilendirme yapması gerektiği görüşünü savunuyor. Ankara Emniyet Müdürlüğü’nün internet sitesi üzerinde oluşturulacak bir web sayfasında, KGYS konusunda sıkça sorulan sorular ve yanıtlarının olduğu bir bölüm oluşturulması öneriliyor. Böylece, KGYS’ye karşı fazla tedirgin davranan sürücülerin de kent trafiğini yavaşlatmaktan vazgeçeceklerinin altı çiziliyor.