Güncelleme Tarihi:
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, etkin bir gıda güvenliği sağlamak için hayata geçirilen "Alo 174 Gıda Hattı"na ilgi her geçen gün artıyor. Vatandaşların gıdayla ilgili taleplerini dinleyen ve çözüm üreten hatta son 9 ayda 187 bin 405 şikayet telefonu geldi. Alo 174'e gıdayla ilgili şikayetlerin yanı sıra ilginç çağrılar da geliyor. Bu kapsamdaki çağrıların birinde öğrenci olduğunu belirten vatandaş, yaptığı pilavın lapa lapa olmasından şikayet ederek çağrı merkezi yetkililerinden pirinç pilavı tarifi isterken, başka bir vatandaş, sahte balın nasıl yapıldığını öğrenmek istedi. Marketten aldığı yumurtaların kabuklarının çok ince olduğunu düşünen bir tüketici de yumurtaların sahte olduğunu düşünerek denetim talep etti.
EN ÇOK ŞİKAYET ET VE ET ÜRÜNLERİ
Tüketicileri denetim sisteminin içine sokmayı hedefleyen Alo 174'e gıdayla ilgili gelen 38 bin 458 ihbardan 36 bin 725'i sonuçlandırılırken, bunların 2 bin 526'sına cezai işlem uygulandı. Son 9 ayda hatta en çok şikayet edilen ürün grubu 6 bin 849 ihbarla et ve et ürünleri olurken, bunu, 5 bin 576 adetle tahıl, un ve unlu mamulleri, 4 bin 482 adet ihbarla hazır yemek grubu izledi.