Güncelleme Tarihi:
Başkent’in yeni metro hatları Çayyolu ve Sincan’da, açıldığı ilk günden bu tarafa aralıklarla devam eden ‘arıza’ sorunu, dün sabah yine yaşandı.
Kızılay’dan Çayyolu metro hattına binan Ankaralılar, “Teknik arıza nedeniyle seferlerimiz aksayarak devam edecektir” anonsuyla karşılaştı.
Ankaralıların dakika dakika yaşadığı metro sancısı şöyle:
* 09.02- Metronun arızalandığı, anonsla duyuruldu.
* 09.10- İkinci kez arıza anonsu yapıldı.
* 09.15- Üçüncü kez arıza anonsu yapıldı.
* 09.25- Dördüncü kez arıza anonsu yapıldı. Bu sırada yolcular vagonlardan inip, görevlilerle tartışmaya başladı.
Yolcular tepkilerini, “Verdiğiniz anonslarda sadece teknik bir arıza deniliyor. 3 dakika mı, 5 dakika mı yoksa bir saat mi anlayamıyoruz. Sorunun ne olduğunu tam söylerseniz ona göre yukarı çıkarak dolmuşa bineceğiz” diyerek gösterdi. Vatman ise kendisinin de bilgisi olmadığı belirterek yolculara, “Haklısınız” cevabını verdi.
Yarım saatlik beklemenin ardından tren hareket etti.
SON DURAK BEYTEPE
30 dakikalık beklemenin ardından hareket eden metroda, 7-8 defa, “Trenimiz Kızılay istikametinden Beytepe istasyonuna kadar ilerleyecektir. Çayyolu’na ve Koru’ya gitmek isteyen yolcularımızın, Beytepe’de inerek ayarlanan ring otobüslerine binmeleri gerekmektedir” duyan yolcular, Söğütözü durağına geldiğinde ise, “Seferlerimiz normale dönmüştür. Hiçbir aktarma yapmadan yolculuğunuza devam edebilirsiniz” anonsuyla karşılaştı.
İş yerlerine geç kalan ve yaşananları 153 Mavi Masa’ya şikayet edeceklerini söyleyen yolcular, “Oradan bir sonuç çıkacağını sanmıyoruz ama yağabileceğimiz başka bir şey yok. Kimse yolcunun halinden anlamıyor. Sürekli işe geç kalıyoruz, iş yerinde problem yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
METRONUN HALİ NE OLACAK?
* Entegrasyon bitmedi
* Vagon sayısı yetersiz
* İstasyonlar damlatıyor
Ankara Hürriyet, vatandaşların şikayetlerini değerlendirerek Çayyolu ve Sincan metrolarında yaşanan sorunları daha önce de gündeme taşımıştı. 2014’ün mart ayında hizmete giren Çayyolu ve Sincan metroları, vagon ve sefer sayılarının yetersizliği, ring seferleri nedeniyle yolculuk süresinin uzaması ve istasyonlardaki sorunlar dolayısıyla eleştirilmişti.
BİR YIL GEÇTİ ENTEGRASYON BİTMEDİ
Büyükşehir Belediyesi, 12 Mayıs 2014 tarihinde ‘sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışması’ yapılacağını duyurmuş ve son tren hareket saatlerinde düzenlemeye gitmişti. Açıklamada çalışmaların 2014’ün sonun da bitirileceği belirtilmişti. Düzenlemenin üstünden bir yıl geçmesine rağmen metrolardaki entegrasyon çalışması halen tamamlanamadı.
VAGON SAYILARI HALEN ARTIRILMADI
Çayyolu metrosundaki sorunlar TBMM gündemine de taşınmıştı. CHP’li Levent Gök, dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’a metrodaki problemleri anlatarak, “Vagonlar tıklım, tıklım” derken, Bakan Elvan ise eleştirileri “Ocak ayı itibarıyla, yani bir ay içerisinde tren setleri sayısında artış olacak” diye cevaplamıştı. Bakan Elvan’ın açıklasından 5 ay geçmesine rağmen vagon sayılarında artışa gidilmedi.