'Afrika pazarı Türkler için muazzam bir fırsat'

Güncelleme Tarihi:

Afrika pazarı Türkler için muazzam bir fırsat
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 2024 12:49

ORSİAD Başkanı Levent Çamur, dünya ekonomisinin daraldığı ve maliyetlerin arttığı bir süreçte çarenin; KOBİ’leri yeni gelişen pazarlara yönlendirmek olduğunu söyledi. Başkan Çamur, “Afrika pazarı Türkler için muazzam bir fırsat. Yeni üretim alanları açılırken bizim özellikle 2050’de nüfusunun 2.5 milyara ulaşması öngörülen ve hala dışardan alıma muhtaç olan Afrika pazarından mahrum kalmamamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

OSTİM Organize Sanayi Bölgesi Sanayici İş İnsanları ve Yöneticileri Derneği (ORSİAD) Başkanı Levent Çamur,  ekonominin belkemiği KOBİ’lerin ‘ihracat kaslarını geliştirmek’ gerektiğini söyledi. Başkan Çamur, “Son üç yıla baktığımızda ülkemiz ihracatının genele yani tabana yayıldığını söylemek pek de mümkün değil. Yoğunluğun yukarılarda olduğunu, toplam ihracatımızın yüzde 33’ten fazlasını ilk 100 ihracatçımızın yaptığını görüyoruz. Bugün 3.7 milyon KOBİ’miz, 150 bin civarında ihracatçı ailemiz var ancak bunların payı giderek azalıyor. Üretim ve ihracatın KOBİ’lerle buluşma noktasında sorunlar olduğunu söylemek yanlış olmaz” dedi.

 GÜÇLÜ BİR PLAN VE PROJEYE İHTİYACIMIZ VAR

"Asya ve Afrika ekonomilerinin hızla geliştiğini, ortada bir Orta Asya ve Türki Cumhuriyetleri gerçeği ile potaya giren bir Mısır olduğunu söyleyen Başkan Çamur, sözlerini şöyle sürdürdü: “Afrika pazarı Türkler için muazzam bir fırsat. Yeni üretim alanları açılırken bizim özellikle 2050’de nüfusunun 2.5 milyara ulaşması öngörülen ve hâlâ dışardan alıma muhtaç olan Afrika pazarından mahrum kalmamamız gerekiyor. Bu dinamik pazarları takip edecek, KOBİ’lerimizin yabancı dil bariyerlerini aşmalarını sağlayacak, uluslararası arenada kendilerini gösterecekleri dijital dönüşümü yakalamalarına olanak verecek, ürettikleri ürünleri doğru kitlelerle buluşturacak çok güçlü bir plan ve projeye ihtiyacımız olduğu bir gerçek. KOBİ’lerimize pazar bulacakları yolu açmak, yeni ve gelişen pazarlarda treni kaçırmamak için çok hızlı hareket etmek, dünya pazarından daha fazla pay almak, ihracatı tabana yayıp yeni oyunculara şans vermek zorundayız… Sektör ve ürün çeşitliliğimiz, insan kaynağımız, jeopolitik konumumuz ve gücümüzle başarabiliriz.”

BAKMADAN GEÇME!