Güncelleme Tarihi:
“İKİ ayrı yol projesi var. Birincisi ODTÜ’nün batı tarafında Aysel Sabuncu Yaşam Merkezi’nden başlayarak Ahlatlıbel bölgesinde ODTÜ sınırından ayrılıp İncek Bulvarı’na bağlanan yol ve bu yolun inşaatı, imzaladığımız protokolle başladı. Öncelikle bu konuda tüm itirazlarımızın reddedildiğini ve tüm yasal süreçlerin sonlandığını söylemeliyim. Diğer yandan bir hastane söz konusu olduğu için kamu yararını da gözeterek bu kararı verdik.
135 METRE OLACAĞINI BİZ DE BİLMİYORDUK
* Protokolde yolun genişliğinin 40 metre olacağı belirtilmişti. Bazı noktalarda 100 metreyi de geçiyor. Bu konuda size bilgi verildi mi?
Yol, 4 gidiş, 4 geliş, ortada ağaçlandırılacak refüjle birlikte toplam 40 metre olacak. Bu 40 metrelik yolun açılabilmesi için bazı yerlerde, özellikle dönüş olan yerlerde 100 metreye kadar ulaştığı söylendi. Fakat biz yine de havadan yol boyu görüntü aldık. Bazı yerlerde 135 metreye çıktığını gördük. Elbette 40 metrelik bir yolun 40 metrelik bir alanda yapılamayacağını biliyoruz ama, 135 metreye kadar ulaşacağını biz de bilmiyorduk. Dönüşlerin olduğu alanda çalışma yapılabilmesi için üç noktada bu genişliğe ulaşılmış. Aysel Sabuncu Merkezi, bunlardan biri olduğu için ve çalışma ilk oradan başladığı için sanki bütün yol öyleymiş gibi bir algı oluştu.
* Ağaç dikimleri ne zaman başlayacak?
Çalışma aslında başladı. Konu üzerinde ekologlarımız çalışıyor. 2 bin tanesi için yer belirlendi. Toplam söylenen 15 bin civarında ağaç.
BÜYÜKŞEHİR HEMEN DİKMEK İSTİYOR
* Ağaçlar gelmezse ne olacak?
Aslında, herkesin konuştuğu konu o. Bir güvensizlik ortamı yaşanıyor. Tam tersine Büyükşehir Belediyesi bir an önce ağaçları getirmek istiyor. Ancak ekosistem uzmanlarımız üzerinde çalışıyor. Yeri belirleyelim, kalıcı olsun. Anlamlı bir yere anlamlı bir ağaç türü dikilmesini istiyoruz.
RANTA AÇILMAYACAK
* Yolun böldüğü ve sağda kalan arazinizin etrafında inşa edilen kooperatiflerden dolayı, arazinizle ilgili kamuoyunda endişe var. Bu arazi ne olacak?
Yolun sağında bize ait olan 50 ile 200 metre genişliğinde bir arazimiz var. Biz de çok duyuyoruz. Buranın ranta açılacağı söyleniyor. Fakat, üniversitemizle bağının kopmaması için üç ayrı yerden gerek araç, gerekse de canlı habitatın geçebileceği yerler yapılacak. Menfez tipi geçişlerle akışkanlık sağlanacak. Ekolog hocalırımızın uzun yıllardır kurmak istedikleri bir çalışma var. Bu da ekosistem araştırma ve eğitim merkezi, kampüsün tamamına yönelik. Yerleşkemizin tamamını izleyecek, araştıracak ve koruyarak geliştirecek bir merkez. Bu söz konusu alan bu ekosistem araştırma ve merkezinin önemli istasyonlarından biri olacak.
YERİN 30 METRE ALTINDAN GEÇECEK
Gündemde olan iki yol projesinden biri de, Bilkent Bulvarı’nı Malazgirt Bulvarı’nı bağlayacak ikinci proje. Burada en başından beri bizim önceliğimiz tünel yol oldu. Çünkü, eğer bu yol aç-kapa şeklinde yapılacak olsaydı, burada toplam 35 bin ağaç kesilecekti. Bunların hepsi belli bir yaşın üzerinde iri gövdeli ağaç. Diğer yandan yolun sol tarafında kalan alanın üniversiteyle ilgisi neredeyse kalmayacaktı. Bu yol, yüzeydeki ağaçların yaşamaya devam edebilmesi için yolun 30 metre altından geçecek.