82 sınırlamasının olmaması lazım

Güncelleme Tarihi:

82 sınırlamasının olmaması lazım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2018 09:54

Bazı yollardaki 82 hız limitine gerek olmadığını söyleyen Başkan Tuna, “trafiğin şartlarına göre ayarlanmaları lazım” dedi. Güvenpark’ın yayalaştırılması gerektiğini söyleyen Tuna, Ulus meydan çalışmaları kapsamında Melike Hatun Camii’nden Hacı Bayram’a kadar tramvay hattı planladıklarını aktardı.

Haberin Devamı

82 sınırlamasının olmaması lazım

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, kent içindeki ‘82 hız limitleri’ konusunun yanı sıra ‘Güvenpark’taki dolmuş duraklarının yer altına alınması’, ‘Bahçelievler 7. Cadde’deki yayalaştırma referandumu’, ‘yerel seçimlerde aday gösterilmesi durumunda öncelik vereceği konular’ ve son günlerde en çok konuşulan ‘Ulus’taki yeni meydan projesi’ ile ilgili Hürriyet Ankara Haber Koordinatörü Deniz Gürel’e önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Tuna’nın açıklamaları özetle şöyle:

82 HIZ LİMİTİ YALANCILIĞA SEVK EDİYOR

(Şehir içindeki 82 hız sınırı limiti): Vatandaşı yalancılığa sevk ediyor. Vatandaş zorunlu göstermelik yavaşlıyor sonra yine hızlanıyor. Sınırlamalara gerek olmadan trafiğin şartlarına göre ayarlanmaları lazım. Yavaşlaman gereken yerde yavaşlamalı hızlı gideceğin yerde hızlı gidebilirsin. Arabaya binince bazı vatandaşlarımız bunları ihmal ediyor. Ciddi trafik kazaları oluyor. Kanunla da buna bir sınırlama getiriliyor. Bazı yerlerde bu sınırlamanın olmaması, özellikle ana arterlerde böyle bir sınırlamanın olmaması lazım. Vatandaşın altında 260-280 ile giden araba var bu arabayla 50 ile git deniliyor. 82’ye gerek yok. Vatandaşlarımızın emniyet kemeri ve cep telefonu kullanmamak gibi birçok kurala dikkat etmesi lazım. Bu eğitimle hallolacak bir iş. Trafiğin şartlarına göre aracı kullanmak lazım.

Haberin Devamı

DOLMUŞ DURAKLARI BİR YILA ALTA ALINABİLİR

(Güvenpark dolmuş duraklarının yer altına alınması): Keçiören Metrosu’nun AKM’den Kızılay’a uzatılması çalışması devam ediyor. Ulaştırma Bakanlığı Güvenpark’ta alta girdiği zaman dolmuş durakları da aşağıya alınacak. Bir yıl içinde tamamlanabilir. Güvenpark’ın yanı sıra Kumrular ile diğer tarafların da yayalaştırılması lazım. Saraçoğlu ile birlikte Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıkları taşınınca buralar müze olarak tamamen yayaya açılması şeklinde bir çalışma yapılabilir. Yetkimizde olan bir olay değil ama bunu da takip ediyoruz. İlgili kurumlarla bu konuda girişimlerimiz var.

Haberin Devamı

ENGEL ÇIKMAZSA BAHARA ULUS MEYDANINDA GEZİLİR

(Ulus’ta trafiğin tünelle yer altına alınması ve üstünün meydan olarak düzenlenmesi): Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile üçlü protokolü imzaladık çalışmaları devam ediyor. Önümüzdeki günlerde Karayolları Genel Müdürlüğü ihalesini gerçekleştirip inşaata başlanacak. Bir ay içinde ilk kazmanın vurulacağını öngörüyorum. Geçen senenin kış şartlarında olursa inşaat durmaz. Doğal, fiziki, hukuki bir engel olmazsa önümüzdeki bahara insanlar Ulus meydanında gezer. Yer altı çalışması olduğu için alt yapıdan ne çıkacağı belli olmadığı için işler ötelenebiliyor. Hem alt yapı hem trafik var ezbere çok konuşmakta doğru değil. Melike Hatun Camii’nden Hacı Bayram’a kadar tramvay hattı da planlıyoruz.

Haberin Devamı

BAHÇELİ’DE YAŞAYANLAR DA MAĞDUR EDİLMEMELİ

(Bahçelievler 7. Cadde ile diğer cadde ve sokakların yayalaştırılması): Bahçelievler 7. Cadde ile bazı caddelerin yaya bölgesi olmasını isteriz. Çankaya Belediye Başkanımızla da bu konuyu görüştük. Bizim ve Çankaya ekiplerinin araç trafiği ve araçların park yeri konusu ile ilgili çalışmaları devam ediyor. Orada yaşayan insanların da mağdur olmayacağı makul bir çözüm bulmamız gerekiyor. Bahçeli 7. Cadde’nin yayalaştırılmasına yönelik çözüm aranıyor bulunduğu zaman bunu kamuoyuna sunacağız. Çözümümüz bu, referandum yapılacak çoğunluğu ‘uygundur’ derse yayaya açacağız, yoksa devam edecek. Bana göre yayaya açılması uygun olur. Ama orada yaşayan insanların da hayat standardında bir sıkıntı oluşmaması lazım.

Haberin Devamı

RAYLI SİSTEMLERLE ULAŞIMIN RAHATLATILMASI ELZEM

(Aday gösterilmesi durumunda 5 yıl için öncelikler): Alt yapı ve ulaşım noktasında Ankara’nın ciddi ihtiyaçları var. Raylı sistemlerle Ankara ulaşımının rahatlatılması elzemdir. Bu yönde çalışmalarımız var. Etlik Şehir Hastanesi’nden Ovacık Forum Ankara’ya Siteler’den Kuyubaşı ile havaalanı metrosuna bağlantılı iki yeni metro hattı, Söğütözü’nden ODTÜ’ye, Dikimevi’nden de Mamak NATO Yolu’na kadar da iki Ankaray hattı var. Bunun dışında otobüsler eskiyor bunların da yenilenmesi lazım. Şehir gelişiyor daha uç noktalara da otobüs seferlerinin ulaştırılması var. Bugüne kadar Ankara’nın yolları ile ilgili de ciddi çalışmalar oldu. Bundan sonra da bunların devam etmesi lazım.

Haberin Devamı

MİLLET BAHÇELERİ 6 AYA BİTİRİLİR

Öte yandan Başkan Tuna, dün katıldığı bir televizyon programında da belediyenin bazı projelerini anlattı. Tuna’nın konulara göre açıklamaları şöyle:
(AKM ve Gölbaşı’na yapılacak millet bahçeleri): Kısa süre içinde inşaat çalışmaları başlayacak. Hava şartlarına bağlı olarak altı ay içinde tamamlanabilir, bitirilebilir bir iş.
(Kanal Ankara): Proje çalışmaları tamamlanmak üzere. Tamamlandıktan sonra bir bütün olarak ihale edeceğiz.
(15 Temmuz Müzesi): Kaba inşaatını, betonarme kısmını biz yapıyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı ince işleri, sanatsal işleri yapacak. Tamamen yer altında bir müze olacak. Giriş ve çıkışında anıta kadar yürüyüş yolu yapılacak. Kaba inşaatını en kısa sürede bitirip, bakanlığa devredeceğiz. Önümüzdeki sene 15 Temmuz’a kadar yetişeceğini düşünüyorum.
(İmar artışları ve traşlamalar): Traşlanacak yerler traş edildi. Ranta dayalı imar artışı talebi bana gelmedi, tutumumuzu biliyorlar.
(Eryaman Stadı): Biz inşaat bittikten sonra Milli Emlak’a devredeceğiz. Sonra da Gençlik ve Spor Bakanlığı’na devredilecek. Doğrusu da bu.
(Akyurt Fuar alanı): İnşaatına başlandı. Önümüzdeki yıl içinde tamamlanacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!