Güncelleme Tarihi:
Ankara Ticaret Odası (ATO) Ankara Marka Festivali ile Başkent’te en geniş katılımlı ve uluslararası nitelikte bir marka zirvesi düzenleyecek. 7–9 Aralık tarihleri arasında ATO Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan festival öncesi basın mensuplarıyla bir araya gelen ATO Başkanı Salih Bezci, “Güçlü Ekonomi, Büyüyen Türkiye” sloganı ile düzenlenecek olan festivalde iş dünyası ve geleceğin marka liderleri olan gençlerde, markalaşma konusunda vizyon oluşturarak Ankara’dan küresel markaların çıkmasını teşvik etmeyi istediklerini söyledi. Benzer organizasyonlardan bin TL gibi bir katılım ücreti alındığına dikkat çeken Başkan Bezci, etkinliğih ilk yılında ücretsiz olacağını belirterek organizasyon için 1 milyon 800 bin TL bütçe ayırdıkları bilgisini verdi.
MARKA YÜRÜYÜŞÜ ÇAĞRISI
Oda olarak Ankara’da markalaşma iklimi yaratmak arzusunda olduklarını vurgulayan Bezci şöyle konuştu: “Festivalin hedefleri; yenilikçi fikirleri harekete geçirmek, marka farkındalığı yaratmak, bilgi ve deneyim paylaşmak. Markalaşmak; ülkemizin gelişmiş ülkeler içerisinde yer almasının en önemli koşullarından biri. Ürünlerde zamanın koşullarına göre değişimler olabilir ancak marka süreklilik taşıyan bir unsur. Bu yüzden markanın önemini çok iyi anlamamız ve dünya pazarlarında daha fazla yer edinebilmemiz için bu hususa öncelik vermemiz gerekiyor. Geçmişten geleceğe yürüyen markaları, şirketleri, üniversiteleri, gençleri, sivil toplum kuruluşlarını bir marka yürüyüşüne çağırmaya karar verdik. Bu festivalde; dünyaca ünlü marka gurularından öğütler, global markalardan deneyim paylaşımları, başarı öyküleri, markalaşmanın yol haritaları yer alacak.
23 KONFERANS 64 KONUŞMACI
Marka festivalinde ulusal ya da uluslararası 64 konuşmacı yer alacak. 23 konferans ve 17 eğitici oturum gerçekleştirilecek. Festivalde, genç girişimciler ve üniversite öğrencileri için teşvik edici ve eğitici oturumların yer alacağı özel bir platforma da yer verilecek. Ekonominin geleceğine yön verecek ve başarılı markaların yaratıcısı olacak gençler, lider isimlerle kampta bir araya gelecek. Festivalde, Ankara’nın markalarını dünyaya daha güçlü bir şekilde taşımanın yöntemlerini ele alacağız ve Ankara’yı marka kent haline getirerek hak ettiği yere taşıyacağız.” ATO Reklam Marka Ve Pazar Geliştirme Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu da marka festivali ile Ankara’nın İstanbul’a fark atacağını, girişimciler için de yeni ufuklar açacağını söyledi.
ALANINDA MARKA İSİMLER OLACAK
Hürriyet Gazetesi’nin medya sponsoru olduğu organizasyona aralarında Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, moda danışmanı Buse Terim, sanatçılar Nil Karaibrahimgil, Gökhan Türkmen, müzisyen Ayhan Sicimoğlu, karikatürist Erdil Yaşaroğlu, dünya bilardo şampiyonu Semih Saygıner gibi kendi alanında bireysel marka haline gelmiş ünlü isimler, iş adamları, global ve ulusal başarılı markaların yöneticileri ve uluslararası marka stratejistleri konuşmacı olarak katılacak. Moderatörlüğünü Meltem Acet’in yapacağı Ankara Marka Festivali’nde ayrıca Hürriyet Gazetesi Yayın Direktörü Fikret Ercan, Hürriyet Gazetesi Yazarı ve Eski Ekonomi Müdürü Vahap Munyar, Hürriyet Gazetesi Magazin Müdürü ve Kelebek Eki Yayın Yönetmeni Selim Akçin ve Doğan Müzik Yapım A.Ş. (DMC) Genel Müdürü Samsun Demir de konuşmacı olarak yer alacak.
STAT İLE İLGİLİ GELİŞMELER VAR
Ankara’ya inşa edilecek olan yeni stadyum için eskizlerini çizerek proje hazırlayan ATO Başkanı Salih Bezci, stad ile ilgili yeni gelişmeler olduğunu, ilerleyen süreçte açıklayacaklarını söyledi. Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in proje için kendisine ‘Bunu bize yaptırtmazlar’ dediğini belirten Bezci, “Biz de yaptırtmaya çalışıyoruz. Ankara’ya çok büyük katkısı olacak” diye konuştu.