Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2007 00:00
Bir İstanbul markası olmasına rağmen Ankara’yla özdeşleşen, hatta kimilerince bir devlet kuruluşu gibi görülen Yeni Karamürsel (YKM), 40 yıldır Ankaralıların Kızılay’daki buluşma noktası. Değişen ve gelişen mağazacılık anlayışına paralel olarak kendini yenileyen YKM, yakında başkentte açılacak alışveriş merkezlerinde yerini almaya hazırlanıyor.
ANKARALININ yaklaşık 40 yıldır buluşma noktası olan, Türkiye’nin en eski çok katlı mağazalarından Yeni Karamürsel’in (YKM) müdürü Bahattin Uzadalı, "Ankaralı müşteri için en önemli şey güvendir. YKM’nin müşterilerinin yüzde 70’i bayanlardan oluşur" dedi.
Sivaslı tüccar Nuri Güven’in İstanbul’da kurduğu, en büyük ikinci mağazasını ise Ankara’da açtığı Yeni Karamürsel, Gima’yla birlikte Ankara’nın en eski çok katlı mağazası olmasının yanı sıra, bir buluşma noktası olmaya da devam ediyor. Ankara Hürriyet’e konuşan YKM Müdürü Uzadalı, binanın en üst katında yeni açılan 500 metrekarelik bir restoran, alt katta yeni açılacak olan bir vücut bakım merkezi ve Türkiye’de ilki başkentte açılan YKM Sport ile iddialı oldukları mesajını verdi. Uzadalı, Türkiye’nin mağazacılıktaki en köklü markalarından olan YKM için Ankara’nın önemini, başkentli müşterinin özelliklerini, belentilerini ve YKM’nin hedeflerini anlattı.
1961’DEN BU YANA YKM YKM’nin Türkiye’deki üçüncü mağazası 1961’de Ankara Ulus İş Hanı’nda açıldı. Başkentteki ikinci mağaza ise 1970’de alışverişin merkezi haline gelen Kızılay’da açıldı. Ankaralılar YKM Kızılay’ı çok benimsemiş uzun yıllardır. İnsanların Kızılay’da iki buluşma noktası var: Biri YKM diğeri Gima. İstanbul’dan sonra metrekare olarak en büyük mağaza Ankara’da açılmış. En büyüğü 11 bin metrekareyle İstanbul Galleria iken Ankara’daki mağaza 9 bin 900 metrekare.
EN ÜST KAT RESTORAN Mağazanın son halinde kadın, erkek, çocuk giyim, ayakkabı ve kozmetik dışında ev eşyaları bölümü, 300 metrekarelik bir Teknosa, Ocak ayında açılan 500 metrekarelik bir restoran ve vücut bakım merkezi bulunuyor. Çok yakında Yataş açılacak. Ankamall’da açılan 1070 metrekarelik YKM Sport mağazası, YKM’nin Türkiye’deki ilk konsept markası. Bu konseptte ilk uygulamanın Ankara’da olması da ayrıca önemli. Üniversite öğrencilerinin ulaşımına uygun konumda olan AnkaMall’da açılan YKM Sport’un hedefi üniversite öğrencilerini yakalamak.
DEVLET KURULUŞU SAYILIYOR YKM Ankara için çok önemli bir marka, Ankara da YKM için çok önemli bir kent. Ankara çok gelişmiş ve kültürlü bir şehir. Çağdaş, süprizi olmayan bir şehir. YKM’yi birçok kişi Ankaralı sayıyor, bunun en önemli nedeni de bir devlet kuruluşu gibi görülmesi. YKM, önümüzdeki yıllarda Ankara’da da daha da büyümek istiyor. Yeni yapılmakta olan alışveriş merkezlerinde yer almak istiyoruz. Daha birçok proje var.
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞMİYOR Ankara müşterisinin bağlılığından çok memnunuz. Ankara’nın bir memur şehri olması nedeniyle insanların alışkanlıkları kolay değişmiyor. Güven, Ankara müşterisi için çok önemli. Müşteri, alışveriş yaptığı işletmeyle bütünleşiyor. Olumlu gördüğü şeyleri de olumsuz gördüğü şeyleri de paylaşıyor. YKM, anne, anneanne ve çocuğundan oluşan üç nesilin de tercih ettiği bir marka. YKM müşterisi, ortanın üstü gelir düzeyi ve çalışan kesimden oluşuyor. 18-35 yaş arası Ankaralılar müşterilerimizin 3’te 2’sini oluşturuyor. Müşterilerimizin yüzde 70’i kadın.
YILDA 3 MİLYON ZİYARETÇİ Yılda 3 milyon insan Kızılay YKM mağazamızı ziyaret ediyor. Günlük ziyaretçi sayısı ise 8-9 bin arası. Bugün perakende sektöründe yeniliği yakalamak gerekiyor, bu sektörün müşterisinin bizi seçmesi için özel nedenler, hizmetler yaratmak gerekiyor. Biz YKM olarak, müşterinin mağazamızda beğendiği ama bedenini veya rengini bulamadığı ürünü sipariş formu doldurduğu taktirde en geç 48 saat içinde getirebiliyoruz veya ne zmaan teslim edebileceğimizi söylüyoruz. Bir aile ortamı sunmaya çalışıyoruz.
Alışveriş merkezi yatay olmalı
UzadalI, ideal alışveriş merkezinin dikey olmaması, yatay olması gerektiğini belirtti. Alışveriş merkezi dikey olunca katlar arasında ne olduğunu görme imkanı olmadığını, bir alışveriş noktasından diğerine geçişin kolay olması gerektiğini kaydeden Uzadalı, şöyle konuştu: "Her bir mağazayı aynı anda görme olanağı olmalı. Yatay alışveriş merkezinin işletme maliyetleri de daha düşük olur. Dikeyde alt kat yani giriş katı daha değerli, daha pahalı olur. Yatay alışveriş merkezlerinde bu fark yok. Yataylarda ortadaki galeri boşlukları insanlara ferahlık hissi verir." Bir alışveriş merkezinin fonksiyonel, merkezi, olması, yakınında metronun olması, onu iyi bir alışveriş merkezi yapar."
50 yıldır Ankara’da
YKM, yaklaşık 50 yıldır Ankara müşterisiyle buluşuyor. Sivaslı tüccar Nuri Güven’in 1930’larda babasıyla birlikte Yeni Cami avlusunda kurduğu tezgahlarda başlayan konfeksiyon işi, 1938’de Yeni Cami semti Bohçacı Hanı’nda ilk mağazasını açmasıyla devam eder. Yeni Karamürsel adıyla ilk mağaza ise Türk mağazacılık tarihinin ilklerinden biri olarak 1957’de açıldı. Mağazanın en önemli özelliği memurlara kredili satış yapmasıydı.
İkinci mağaza 1960’da Kadıköy’de 1960’da açıldı. YKM’nin başarısından mutlu olan Güven, büyük bir memur nüfusuna sahip, nezih ve aydın bir kent olduğunu düşündüğü başkentte de bir mağaza açmak istedi. Ankaralı memurların YKM’nin kredili satışlarına rağbet edeceğini düşünen Güven, o dönem Ankara’nın en önemli alışveriş merkezlerinden Gima’nın genel müdür yardımcısı Ali Fethi Ağralı’nın ortaklığıyla ilk mağazayı Ulus’ta açtı. Ulus İş Hanı’nda açılan bu ilke mağazanın ardından ise 1970’da Kızılay binası hizmete girdi.