4. Murat yine Opera Sahnesi’nde

Güncelleme Tarihi:

4. Murat yine Opera Sahnesi’nde
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2010 00:00

Pek çok esere konu olan 4. Murat dönemi, saray yaşamı , taht çekişmeleri, içki yasağı, duraklama döneminin buhranlarıyla bu ay yine Opera Sahnesi’nde izleyici karşısına çıkacak.

“Hazaran kalkanlar yahşi kolçaklar/Pür silah olmuştur önde köçekler/Baş eğin selama durun çiçekler/Sultan Murat geldi açılın dağlar” Kayıkçı Kul Mustafa’nın mısralarında böyle tasvir ettiği Osmanlı İmparatorluğu’nun güçlü padişahı IV. Murat, tüm ihtişamıyla opera sahnesine geliyor. Okan Demiriş’in geçen sezon ilgiyle izlenen eseri “IV. Murat”, bu ayda yeniden seyirciyle buluşacak.

Dönüşümlü canlandırılıyor

Librettosu (eser metni) Turan Oflazoğlu imzasını taşıyan eseri Gürçil Çeliktaş sahneye koydu. Orkestrayı Şef Sunay Muratov’un yöneteceği eserin dekorunu Erkut Uzelli, kostümlerini Nursun Ünlü hazırladı. Koreografisini İhsan Bengier’in, ışık düzenini Tahsin Çetin’in yaptığı eserde koro şefliğini Mustafa Erdoğan üstleniyor.

IV. Murat’ı Tuncay Kurtoğlu ile Bülent Ateşoğlu’nun dönüşümlü olarak canlandırdığı eserde, Kösem Sultan rolünde Gölge Şekeramber seyirci karşısına çıkıyor. Yapıtta, Sadrazam Topal Recep Paşa’yı Tuncer Tercan ile Serhat Konukman, Nefi’yi İhsan Ekber, Aykut Çınar ve Ünüşan Kuloğlu, Silahtar’ı Haser Tek ile Yaşar Barış Çark, Bostancıbaşı’nı Levent Akev, Cem Beran Sertkaya ve Gürhan Gürgen, Bekri Mustafa’yı Sabri Karabudak ile Mithat Karakelle dönüşümlü olarak canlandırıyor.

Oyunda rolleri kimler paylaşıyor

ESERDE, Özgür Savaş Gençtürk, Çiğdem Önol, Görkem Ezgi Yıldırım, Berkant Coşkun, Cumhur Böler, Kemal Serdar Usta, Ergin Özkazanç, Oğuz Sırmalı, Okan Başel, Zühtü Gürsal, Gürhan Gürgen, İnanç Makinel, Fatih Özkaya, Sabri Doğan Çapanoğlu, Fatih Özkaya, Barsgan Bayram ve Eray Kocatürk, eserde başlıca rolleri paylaşıyor.

Buhran yıllar sahneye taşındı

BUGÜNE kadar pek çok romana, tiyatro yapıtına, sinema filmine ve televizyon dizisine konu olan IV. Murat, Sultan Murat’ın hükümdar olduğu 1623-1640 yılları arasındaki dönemi saray yaşamı, taht çekişmeleri, içki yasağı ve Duraklama Döneminin buhranlarıyla sahneye taşıyor.

İlahi eşliğinde uğurlandı

Üç perdeden oluşan ve geniş bir kadroya sahip bulunan görkemli yapıtta, Sultan Murat’ın koyduğu içki yasağına rağmen alkole yenik düşmesi işleniyor. IV. Murat’ın halkın arasına tebdili kıyafet karışarak içki içtiği Bekri Mustafa ile diyaloğunun da sahneye getirildiği eserde, Bağdat Seferi’ne çıkış da dikkat çeken sahneler arasında yer alıyor. Sultan Murat’ın savaş giysileriyle elinde Kur’an-ı Kerim tuttuğu sahnede Mehter Marşı’nın çalınmasının ardından padişah ve ordusu, Devlet Opera ve Balesi Korosu’nun çok sesli olarak yorumladığı “Allahümme Salli Ala” ilahisi eşliğinde uğurlanıyor. Kösem Sultan ile oğlu arasındaki çekişmelerin de sahneye taşındığı yapıtta, padişahın kendi döneminde çıkan İstanbul ve Celali isyanlarını bastırması da işleniyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!