ŞİKAYETLERİNİZ İÇİN: sinanaygun@atonet.org.tr Tel: 0312.286 71 12
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2007 20:58
ANKARA Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, bankaların tüketiciyi telefon ile arayarak, müşterilerinin kredi kartı limitlerini artırdıklarını hatırlattı, Kasım ayı itibarıyla, kredi kartı kullananların borç yükünün 25 milyar YTL’yi bulduğuna dikkat çekti. Aygün, "Türk halkı da 25 milyar YTL’lik fay hattının üzerinde oturuyor. Bankalar bu riski daha fazla artırmamalılar"
dedi.
BANKALAR LİMİTLERİ AŞIYOR Aygün yaptığı açıklamada, banka kartları ve kredi kartları kanununda yer alan "aylık veya yıllık ortalama gelir düzeyi , kart hamili tarafından beyan edilen ve ilgili kuruluşlar tarafından teyid edilen gelirler üzerinden tespit edilir" hükmüne dikkat çekerek şunları söyledi: "Hiçbir banka telefonla tüketiciyi arayıp, ’limitinizi artıralım mı?’ diye soramaz. Tüketiciden gelirlere ilişkin belgelerini istemek zorundalar. Bu yasal değildir. Bankalar gelirlerini ibraz etmeden, müşterinin kredi kartı limitlerini artıramazlar. Bankalar limitleri aşıyor, limitleri zorluyor. Bu maddenin koyulma nedeni, tüketicinin geliri üzerinde borçlanmasına engel olmaktı. Bankalar yasaya aykırı hareket ediyorlar. Yasaları hiçe sayıyorlar. Tüketicilerden bu yönde yoğun şikayet alıyorum. Kredi kartları konusunda son derece hassas olan BDDK bankaları uyarmalı. ’Yapamazsınız’ demeli. Tüketiciyi risk altına sokmaya kimsenin hakkı yok"
RİSK BİRİKİYOR Kasım ayı itibariylre, kredi kartı kullananların borç yükünün 25 milyar YTL’yi bulduğuna dikkat çeken Aygün, "Milli geliri çok yüksek Amerika’da bile kredi kartı faciası bekleniyor. Türk halkı da 25 milyar YTL’lik fay hattının üzerinde oturuyor. Bankalar bu riski daha fazla artırmamalılar" dedi.
PANORA TESCO KİPA’YA TEŞEKKÜRAnkara’nın önümüzdeki günlerde hizmet vermeye başlayacak olan yeni Alışveriş ve Yaşam Merkezi Panora’da, İzmirli hipermarket zinciri Tesco Kipa açıldı. Okurumuz Şule.Y’den de ilk eleştirisini aldı. Şule hanım, ATO Tüketici Merkezi’ni telefonla aradı. Dedi ki; "Kipa’dan ayakkabı aldım ve giydim. Ancak memnun kalmadım. Tabanı ayaklarımı rahatsız etmekle kalmayıp, su da geçiriyordu. Firmaya gittim ve ayakkabının değiştirilmesini istedim. Ancak giyildiği için değişim yapamayacaklarını ilettiler. Ben de sizi arıyorum. Kipa’yla görüşürmüsünüz?" ATO Tüketici Merkezi’ndeki arkadaşlarımız Kipa’yı aradılar. "Ankara’ya hoşgeldiniz" dedikten sonra, tüketicimizin sorununu aktardılar. Aldığımız yanıt şu oldu: "Faturayla birlikte gelsinler, derhal değiştirelim". Biz de bu yanıtı Şule hanıma aktardık. Şule hanıma yeni ayakkabısını güle güle giysin diyor, müşteri memnuniyeti adına tüketicimizi karşılıksız bırakmayan Kipa’ya teşekkür ediyoruz.
Bimeks’e soruyoruzMurat Çapa isimli okurumuz, ATO Başkanı Sinan Aygün’e yazmış, derdini anlatmış. Biz de sizinle paylaşalım dedik: Sayın Çapa, Ankara Ankamall Bimeks mağazasıyla yaşadığı problemi bizlere aktarmış. Okurumuz 19.04.2007 tarihinde mağazadan 210.00 YTL karşılığı ORİTE DC 5625 marka dijital bir fotoğraf makinesi alıyor.Cihaz 18.07.2007 tarihinde arızalanıyor. Durumu mağazaya aktaran okurumuza cihazın İstanbul’a Beyaz teknoloji isimli servise gönderileceği söyleniyor.Servis arızanın garanti kapsamında yenisiyle değiştirileceğine karar veriyor ve kendisine 04.09.2007 tarihinde yeni bir cihaz veriliyor.
Okurumuz eve gelip cihazı açtığında, cihazın çalıştığını fakat ayarlarını yapmak için ayarlar moduna alındığında kameranın açıldığını, fotoğraf moduna geçtiğini fark ediyor. Biraz inceledikten sonra makinenin ses moduna geçtiğinde de aynı şeyi yaptığını görüyor. Hemen ertesi gün Bimeks mağazasına gidiyor ve cihazının dün yenisiyle değiştirildiğini fakat bu cihazda da problem olduğunu söylüyor.Mağazanın fotoğraf makineleri reyonundaki görevliler makinenin arızalı olduğunu onaylıyorlar ve İstanbul’daki servise göndereceklerini , onların da muhtemelen makineyi yenisiyle değiştireceklerini söylüyorlar . O günden sonra okurumuz Bimeks mağazasını 15-20 gün boyunca arayıp durum hakkında bilgi istiyor. Kendisine cihazın hala serviste olduğunu söyleniyor.
Bunun üzerine, okurumuz Beyaz teknoloji adlı servisi arıyor. Servis cihazın LCD ekranın kırık dış bordunun hasarlı olduğunu ve garanti kapsamı dışında olduğunu eğer tamir ettirmek isterse ücretli olduğunu ve masrafın yeni bir cihaz parasını bulacağını söylüyor. Okurumuz bir yanlışlık olduğunu, makinesinin başka bir makineyle karışmış olabileceğini, ürünün görünümünde her hangi bir kusur olmadığını Bimeks yetkilileri tarafından da bilindiğini söylüyor. Cihazın seri numarasını kontrol eden servis yetkilisi, herhangi bir yanlışlığın olmadığını söylüyor. Okurumuz böyle bir hasa varsa bunun kendi hatası olmadığını hasarın servise gelirken kargoda olmuş olabileceğini söylüyor. Servisin yönlendirmesiyle tekrar Bimeks’i arayan okurumuza, servisin bulduğu arızada ısrar ettiğini, bu nedenle onarımın garanti dışı olduğu, itiraz etmesi durumunda tüketici hakem heyetine başvurması gerektiği söyleniyor.
Buradan Bimeks mağazasına okurumuzun haklı şikayetini dikkate almalarını ve mağduriyetini gidermeleri adına çağrıda bulunuyoruz.