23 Kasım’a kilitlendik

Güncelleme Tarihi:

23 Kasım’a kilitlendik
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2011 00:00

“İkinci Akay Vakası” olarak adlandırılan Kuğulu Alt Geçitleri’ne yönelik Ankara 8. İdare Mahkemesi’nin plan iptalinin ardından Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alınan alt geçitlerin 23 Kasım’dan itibaren bariyerle kapatılması kararı kenti gündeminde birinci sıraya çıktı.

Haberin Devamı

BİR taraf davayı açan Şehir Plancıları, Peyzaj Mimarları Odası ve Çankaya Belediyesi ile mahkeme kararının gecikmesini eleştirirken, diğer taraf Büyükşehir Belediyesi’ne yüklendi. İşte tarafların görüşleri:
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek: “Tek ümidim vatandaşların yargıya başvurup bu inanılması güç kararı durdurması. Biz Meclis kararı almadan da burayı kapatabilirdik. Ama o zaman yargı yolunu zorlaştırmış olurduk. Şimdi belediye meclisinden karar almak yoluyla yargıya müracaat yolunu açtık. Bizim meclis kararımıza yürütmeyi durdurma kararı alınırsa tıpkı Akay’da olduğu gibi herkes bu sıkıntıdan kurtulur.
Çankaya suç duyurusunda bulunmuştu
Kuğulu alt geçitlerine başladığımızda yürütmeyi durdurma kararı alınmış, biz de çalışmalarımızı durdurmuştuk. Daha sonra mahkeme yürütmeyi durdurma kararını alınca biz de mahkemenin kararına uyarak çalışmamızı bitirmiştik. Çankaya Belediyesi planın iptaline ilişkin kararı alıp, bu kararı tatbik etmediğimiz gerekçesiyle de hakkımızda suç duyurusunda bulunmuştu. Bununla ilgili de uzun süre uğraşmak durumunda kalmıştık. Ardından mahkeme devam etmemiz yönünde başka bir karar verince biz de alt geçitleri tamamlamıştık. Şimdi ikinci kez bir iptal kararının 5.5 yıl sonra gelmesi bizi ciddi anlamda sıkıntıya soktu. Kararı uygulamadığımız takdirde Çankaya Belediyesi’nin ve Peyzaj Mimarları Odası’nın hakkımızda dava açacağı kuşkusuz. Bu da görevi kötüye kullanmaktan bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası gerektiyor.
Afiş asacağız
Mevcut olan mahkeme kararını hafsalam almıyor. Mahkeme kararı hukuka aykırılık ve telafisi mümkün olmayan zararların doğmasını içeriyor. Ancak böyle bir şey yok. Bilirkişi projemizi beğenmemiş, hepsi o. Telafisi mümkün olmayan zararlara gelince. Zarardan bahsedilecekse itfaiye yangına yetişemeyecek, iki büyük hastaneye hastalar yetişemeycek. Protokolde cumhurbaşkanı, bakanlar ve diplomatlar en büyük sıkıntıyı çekecek. Vatandaş 1.5 dakikalık yolu üç saatte geçecek. Telafisi mümkün olmayan zarar budur. Bunlar düşünülmeden nasıl karar verilir anlayamıyorum. Bazıları ‘Mahkeme kararı kapatmayı kapsamıyor’ diyor. Plan iptal edildi ve yeni plan yapılacaksa alt geçitleri kapatmadan nasıl yapılacak bu?
Ümit ediyorum ki duyarlı vatandaşlarımız sayesinde alınacak yeni bir kararla Ankara kilitlenmeden kurtulur. Ankara’yı kilitlenme tehlikesiyle karşı karşıya bırakanları afişlerle de Ankaralı’ya ilan edeceğiz.”

/images/100/0x0/55eb2758f018fbb8f8aec9bf

Özdebir’den dava sinyali
ASO Başkanı Nurettin Özdebir: “Bu karar yargının işleyişinin ne kadar yavaş olduğunu gösteriyor. Yapılmış, bitmiş bir işin yürütmesinin durdurulması düşünülemez. Ankara’nın en önemli kavşaklarından bir tanesinin kapatılması Ankara’nın kilitlenmesi demek. Yargı için her ne kadar ‘Gözü kapalı elinde terazisi var’ tasviri yapılıyorsa da  hayatın gerçeklerinden bu kadar uzak olmamalı. Bunun yapılış aşamasında dahili olmayanların kurumların da konuyu yargıya götürmesi son derece manidardır. Ankara’yı kilitleyecek, ASO binasının önünden geçen alt geçitlerle ilgili somut tavrımızı bu akşam(dün) yapacağımız yönetim kurulu toplantımızda masaya yatıracağız. Hukuk müşavirimiz de olacak ve tavrımızı toplantı sonrasında açıklayacağız.”
Hesabı sorulmalı
Şehir Plancıları Odası Başkanı Orhan Sarualtun: “Biz ulaşım ve şehir planlama ilkeleri açısından yanlışlığı söyledik. ‘Katlı kavşaklar yeni problemler yaratır, raylı sistem olmalı’ dedik. Ama Gökçek kent merkezini otobanlaştırma ve otomobil öncelikli yapıyla planladı. Biz isteyerek değil, bilimsel doğrular dinlenmediği için hukuka başvuruyoruz. Yapacak bir şey kalmadığında hukuki yolları arıyoruz. Şu anki gelinen nokta da doğrular hukuksal olarak da kanıtlandı. Yanlışlıklarının faturasını meslek odalarına atmaya çalışıyor. Bilimsel açıdan olduğu gibi bugün hukuksal anlamda da katlı kavşaklar yok hükmünde. Hedef saptırmasına izin verilmemeli. Bunun hesabı Gökçek’ten sorulmalı. Bu katlı kavşakların parası insanların cebinden, vergilerinden çıkıyor. Bu gerçekleri saptırıp bu işi bir oyuna çevirme peşinde.”

Haberin Devamı

Feyzioğlu’ndan çarpıcı yorum

Haberin Devamı

m Ankara Barosu Başkanı Metin Feyzioğlu: Yürütmeyi durdurma kararının hangi şartlarda verilmesi gerektiğinin en güzel örneklerinden birisi. Madem yargı bunların yıkılması ya da kapatılması yönünde karar verecekti, neden inşaat başlamadan önce yürütmeyi durdurma kararı vermedi. ‘Gecikmiş adalet, adalet değildir’ cümlesini bu kadar güzel örnekleyen olay az bulunur. Ankara şehri ana arteri bu alt geçitlerle otoyola dönmüştür ve kent kimliğini Ankara büyük ölçüde yitirmiştir. Karar doğrudur fakat fevkalade gecikmiştir. Kararın uygulanması bu defa kentte yaşayanlar açısından bir eziyete sebebiyet verecektir. Yürütmeyi durdurma kararı en başında işletilmeliydi.
Bu kararın doğuracağı sonuçta belediye de sorumlu, mahkeme de sorumlu. Suçsuz olan sadece vatandaşken, bunun acısını da çekenin vatandaş olması kabul edilemez

Haberin Devamı

ANKESOB dava açacak

ANKARA Esnaf ve Sanatkarlar  Odaları Birliği (ANKESOB) ile Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası, kararın  yürütmesinin durdurulması için Bölge İdare Mahkemesine dava açmaya hazırlanıyor.
ANKESOB Başkanı Mehmet Yiğiner, Ankara trafiğinin felç  olacağını belirtti.
Yiğiner, kararın uygulanmasıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin  değil Ankaralıların cezalandırılacağını söyledi.
Yiğiner, “Emsal davalar inceleniyor. Hukukçularımız  çalışmalarını sürdürüyor. Başvuruya 23 Kasım’dan önce olumlu  bir karşılık verileceğini umut ediyoruz. Aksini düşünmek bile istemiyoruz”  dedi.

Gökçek şov peşinde

m  Büyükşehir Belediyesi CHP Grup Başkan Vekili Fazıl Güleken: “Akay Kavşağı’nda olduğu gibi Melih Gökçek gündemden düştüğü için şov peşinde. Kuğulu Kavşağı ve benzeri alt geçitleri düşünmeden ve ulaşımın temel ilkeleriyle yapmadığı gibi faturayı da halka kesiyor. Tüm uzmanlar ve CHP Grubu’nda konudan anlayan insanlar defalarca söyledi. O dönemde mahkeme önce yürütmeyi durdurma kararı vermiştir, sonra bölge idare mahkemesi durdurmuştu. Kent içerisine bir otoban yapıldı. Şimdi mahkeme bu otobanın yanlış olduğunun kararını verdi. Gökçek duvara toslayınca Ankaralıyı mağdur ederek bu işin içinden çıkmaya çalışıyor. Halkı demokratik meslek örgütlerine ve Çankaya’ya karşı kışkırtmak istiyor.”

Haberin Devamı

Avrupalılara dert yanmıştı

m GÖKÇEK geçtiğimiz aylarda Avrupa Ödülü Kazanan Kentler Birliği Genel Kurulu’na katılmak üzere Ankara’ya gelen ve Avrupa Ödülü sahibi kentlerin temsilcilerine mahkeme kararlarından dert yanmıştı. Gökçek şöyle demişti:
“Ana muhalefet partisi her şeye karşıdır. İstediğiniz kadar doğru şey yapın. Kararların önemli olanlarının tamamını mahkemeye götürür ve mahkemelerde 100 davanın 98’ini ben kaybederim. Örneğin Dikmen Vadisi en az 30 dava neticesinde tamamlanabilmiştir. Baktım ki bana alt geçit, üst geçit yaptırmayacaklar. Üst geçitlerim önce 6 sonra 3 ayda bitirdim. En son 35 günde bitirdik. Çünkü mahkeme karar verinceye kadar bitirirsek mahkeme bir şey yapamıyor. Biz karardan önce yetişmeye çalışıyoruz. Muhalefet partisi geçenlerde bir protesto yaptı, ‘Neden erken karar verip durdurmadınız. Bu adam 35 günde burayı bitirdi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!