15 milyon dolarlık AVM semt pazarı oldu

Güncelleme Tarihi:

15 milyon dolarlık AVM semt pazarı oldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2011 00:00

Yaklaşık 15 milyon dolar yatırımla Ankara’da hizmete açılan Maltepe AVM, ünlü markaların müşteri azlığı gerekçesiyle taşınmasının ardından semt pazarı olarak hizmet vermeye başladı. Açıldığı 2008’de mimarisiyle örnek gösterilen, bünyesinde sinema ve konferans salonları bulunan AVM’de artık pazarcı sesleri yankılanıyor.

Haberin Devamı

ANKARA’da yaklaşık 15 milyon  dolar yatırımla 2008’de hizmete açılan Maltepe Alışveriş Merkezi (AVM), ünlü  markaların müşteri azlığı gerekçesiyle taşınmasının ardından semt pazarı olarak  hizmet vermeye başladı.
Kişi başına düşen AVM alanıyla Avrupa ortalamasının üzerinde yer alan  Başkent’te, bir yandan yeni AVM’ler inşa edilirken diğer yandan rekabete geri  kalanlar ya kapanmak ya da konsept değiştirmek zorunda kalıyor. İrili ufaklı 30 AVM’nin hizmet verdiği Ankara’da, son olarak Maltepe AVM,  müşteri yetersizliği nedeniyle kapanmak zorunda kaldı. Yaklaşık 6 ay kapalı kalan  AVM, semt pazarına dönüştürülmesiyle şimdilerde hareketli günler yaşamaya  başladı.

AVM enflasyonu yaşanıyor

Maltepe AVM Müdürü Aydın Akdoğan, Maltepe semt pazarının da kurulduğu arsaya önceleri küçük dükkanlardan oluşan bir  çarşı yapmaya karar verdiklerini belirterek, ünlü markalardan gelen yoğun talep  sebebiyle çarşı fikrinden vazgeçerek yapıyı AVM’ye dönüştürdüklerini söyledi.
Ankara’da AVM enflasyonu yaşanmasına rağmen yeni AVM’lerin de inşasının  sürdüğünü ifade eden Akdoğan, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

Sosyete pazarı oldu

“Sektörde aşırı bir rekabet var. Biz bu rekabette  istediğimiz sonuçla karşılaşmadık ve işletmemiz kapandı. Bir süre boş kaldıktan  sonra AVM’yi böyle değerlendirmek zorunda kaldık. Boş kalmasında ise böyle  değerlendirilmesinden memnunuz.”
Pazarı organize eden İsa Gün ise 9 bin metrekare alanı kiralayarak  sosyete pazarı adıyla hizmet vermeye başladıklarını belirterek, salı ve cuma  olmak üzere haftanın iki günü açık olduklarını söyledi.

Pazarın yeni olmasına rağmen vatandaşların gösterdiği ilginin kendilerini  memnun ettiğini dile getiren Gün, şunları kaydetti:
AVM konforunda pazar
“Günde 25 ila 30 bin kişi pazarımızı ziyaret ediyor. Bu rakamın  çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor. Burası AVM olduğunda bile bu kadar ziyaretçisi  olmuyordu. İnsanlarımız hala pazar kültürünü seviyor. Tabi pazar, yürüyen  merdiveninden güvenliğine, servisinden, kafesine kadar AVM konforunda olunca  ister istemez vatandaşlara cazip geliyor. Biz bu uygulamayla yeni bir şeye  öncülük ettik. Başkalarının aklına yatarsa bunun devamı gelir.”

Haberin Devamı

İlk zamanlar yoğun ilgi vardı

İnşası bittikten sonra yapıyı 2008’de Maltepe AVM adıyla hizmete  açtıklarını aktaran Akdoğan, şu bilgileri verdi:
“Yaklaşık 15 milyon dolar harcanarak inşa edilen Maltepe’ye ilk zamanlar  yoğun ilgi vardı ama zamanla azaldı. İlginin azalmasında Eskişehir ve İstanbul  yoluna açılan AVM’lerin oldukça etkisi oldu. Merkezi yerde olmamıza rağmen, bazı  şeyler yolunda gitmedi ve ilk zamanlar bizimle görüşmek için sıraya giren  markalar birbir taşınmaya başladı. Bir markanın gidişi diğerlerini de tetikledi  ve mimarisiyle örnek gösterilen AVM’deki dükkanlar kısa sürede boşaldı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!