Güncelleme Tarihi:
Çağrıların yarıya yakınının amaç dışı olduğunu belirten Ankara Vali Yardımcısı Bilal Bozdemir şunları söyledi: “Maalesef iletişim kuramıyoruz. Yanlışlıkla veya başka amaçlarla arıyorlar. Çağrıların yüzde 66’sı gerçek, yüzde 34’ü de amaç dışı. Vatandaşlardan gereksiz yere 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramamalarını rica ediyoruz. Çünkü burada çok önemli bir hizmet veriyoruz. Burası acil durumdaki tüm vatandaşlarımızın aradığı bir kurum. Eğer gereksiz yere meşgul ederlerse, gerçekten acil durumda olan vatandaşlara müdahale gecikebilir veya hiç ulaşamayabiliriz.”
TÜM BİRİMLERE TEK NUMARA
Ankara’da acil yardım çağrılarının bir süre önce başlatılan uygulama ile 112’de toplandığını hatırlatan Bozdemir, “Tüm numaraların hafızada tutulması zor oluyordu ve kafa karışıklığına sebep oluyordu. Onun için tek bir numarada toplandı. Ne durumda olursanız olun acil bir durumda olduğunuz zaman 112’yi aramanız yeterli. Bu aynı zamanda tüm birimler burada olduğu için olaylara acil durumlara ortak müdahale etme şansını da bize veriyor” diye konuştu.
500 PERSONEL VARDİYALI ÇALIŞIYOR
Yılın her günü 7/24 vatandaşların yardım çağrısına koşan Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi, toplamda 500, hergün vardiyalı olarak sayıları 70 ila 90 arasında değişen personelle hizmet veriyor. Çağrı merkezi günde ortalama 20 bin defa aranıyor.