Güncelleme Tarihi:
Gerçek vaka arama oranı yüzde 10
2008 yılı 112 acil sağlık hizmetleri istatistiklerinde 112’nin asıl ulaşması gereken gerçek vaka için yapılan çağrılar ise sadece yüzde 10’da kalıyor. 112 Acil Sağlık Hizmetlerine gelen aramaların diğer bir yüzde 10’luk kısmında ise danışmanlık hizmeti veriliyor.
GÖREVı can kurtarmak olan 112 Acil Sağlık Hizmetleri’ne “acil olmayan” birbirinden ilginç çağrılar geliyor. 112 Acil Servise yapılan çağrıların yüzde 65’i ya boş çıkıyor ya da taciz ve küfürleri içeriyor. Gelen aramaların yüzde 59’unu boş çağrı yani konuşmadan kapatılan aramalar oluştururken, yüzde 6’lık kesimde ise asılsız ihbarlar ile taciz ve küfür içeren aramalar yer alıyor.
Acı tablo gözler önüne serildi
Sağlık Bakanlığı’nın 2008 yılı 112 acil sağlık hizmetleri istatistiklerine göre, 112’lere yılda 73 milyon 541 bin arama gelirken, aylık ortalama çağrı sayısı ise 6 milyonu geçiyor. Ancak, çağrı dağılımlarına bakıldığında ise acı tablo gözler önüne seriliyor. Yapılan aramaların yüzde 65’ini suistimal aramaların oluşturduğu açıklandı.
Çağrıların büyük bölümünü oluşturan suistimal aramalarının yüzde 59’unu sessiz telefonlar yani boş çağrılar oluşturuyor. Verilere göre, kadınlar çay toplantılarında çocuklarını oyalamak için, cep telefonu satıcıları telefonun çalışıp çalışmadığını kanıtlamak için ya da öğrenciler eğlenmek için 112’yi arıyor. Cinsel taciz ve küfür içerikli aramalar da 112’ye gelen “acil olmayan” çağrılar içinde yerini alıyor.