Eray GÖRGÜLÜ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2009 00:00
Birçok işletmenin kapısına kilit vurduğu dönemde krize aldırmadan 5 milyon Euro’luk yatırımla altıncı dolum hattını açan Beypazarı Maden Suyu İşletmesi 10 ülkenin ardından şimdi de Kanada’ya ihracat yapmaya hazırlanıyor. İşletme müdürü Niyazi Ercan, Avrupa’da kişi başına yıllık 170-180 litre maden suyu tüketildiğini, Türkiye’de ise bu oranın sadece 8 litre düzeyinde kaldığını söyledi.
BEYPAZARI Karakoca Doğal Maden Suyu İşletmesi, altıncı dolum hattını açtığı 5 milyon Euro’luk yatırımla krize meydan okurken, şimdi de Kanada’ya ihracat yapmaya hazırlanıyor. Türkiye’de 30’a yakın ruhsatlı maden suyu işletmesi bulunduğunu kaydeden işletme müdürü Niyazi Ercan, "Bunlar içinde kaynağı yönüyle, kapasite, işletme tesisi ve modernizasyonu yönüyle lider firmayız" dedi.
Bunun bilinciyle 1952 yılından bu yana yatırımlarına hiç ara vermediklerini kaydeden Ercan, "Kriz döneminde bile 5 milyon Euro’luk altıncı dolum hattımızı açtık. Her ünitenin dolum kapasitesi 50 bin şişe civarında. Toplamda saatteki kapasitemiz 252 bin şişe. Günde 8 ila 12 saat çalışıyoruz. Kapasitemiz, debimiz daha da fazlasını üretmeye müsait" diye konuştu.
Yerli sermaye
Yapılan tüm yatırımların yerli sermaye olduğunu ve kendi öz kaynaklarıyla hareket ettiklerini anlatan Ercan, herhangi bir yabancı firmayla ilişkilerinin bulunmadığını vurguladı. Bugüne kadar, KKTC, Suudi Arabistan, Katar, İngiltere, Fransa, Almanya, Danimarka, Belçika Hollanda ve Türkmenistan’a ihracat yaptıklarını anlatan Ercan, çok yakında da Kanada’ya ihracata başlayacaklarını söyledi. Ercan, Kanadan’ın ardından ise Türki cumhuriyetlere açılmak istediklerini söyledi.
AB’nin gerisindeyiz
Türkiye’de maden suyu tüketiminin yeterli düzeyde olmadığını ifade eden Ercan, şunları söyledi:
"AB’ye girelim diye düşünüyoruz. AB’de kişi başına 180 litre maden suyu tüketiliyor. Türkiye’de yılda bu rakam sekiz litre. Arada korkunç bir uçurum var. Bu uçurumun tek nedeni de biz üreticiler diye düşünüyorum. Biz ürettiğimiz ürünü halkımıza tam anlatamadık ki tüketim bu seviyelerde kaldı. Ancak, önümüzdeki günlerde Türkiye Maden Suyu Üreticileri Derneği (MASUDER) olarak bir yıl sürecek reklam kampanyasına başlıyoruz. Yıl boyunca sürecek reklamlar sayesinde halkımıza maden suyunu tanıtacağız."
Gençlerdengelen talepler unutulmadı
GENÇLERE yönelik de çalışmalarının devam ettiğini anlatan Ercan, geçtiğimiz sene ağustos ayında meyveli maden suyu üretimine başladıklarını kaydetti. Gençlerden gelen talepler doğrultusunda limon, elma, çilek ve vişneli maden suyu ürettiklerini söyleyen Ercan, "Türkiye’de bir ilki başardık. Tamamen doğal maden suyunun kimyasını hiç bozmadan, doğal maden suyu ve doğal aroma kullunarak ikisini buluşturduk ve piyasaya sunduk. Son derece sağlıklı tatlar ortaya çıktı" dedi.
Her derde deva
MADEN suyunun çok sağlıklı bir içecek olduğunu anlatan Beypazarı Maden Suyu İşletmesi Genel Müdürü Niyazi Ercan, maden suyunun faydalarını ise şöyle sıraladı: "İçindeki kalsiyum kemik erimesini (östropoz) engelliyor, kemikleri güçlendiriyor. Böbrekleri çalıştırıyor, taş oluşumunu önlüyor. Cilde sürüldüğünde pürüzsüz bir görünüm sağlıyor. Hamileler ve emziren anneler için ideal magnezyum kaynağı sağlıyor. Sporcuların mineral ihtiyacını karşılıyor. Dişleri kuvvetlendiriyor, çürümeleri engelliyor. Kadınlarda selülit oluşumunu engelliyor. Bilimsel verilerden tespitlere göre, sürekli doğal maden suyu tüketimi kalp krizi riskini azaltıyor. Tansiyonu dengede tutuyor."