Güncelleme Tarihi:
Erdem, bunun nedenleri arasında kayıt dışı akaryakıt tüketimi, 10 numaralı yağ sorunu ve akaryakıt fiyatlarındaki artışın yer aldığını belirtti.Son yıllarda ülke çapında özellikle kamyon ve otobüs gibi araçlarda kullanımı giderek yaygınlaşarak büyük bir vergi kaybı ile çevre tahribatına sebep olan “10 numaralı yağ” kullanımına yönelik sorunun devam ettiğine dikkat çeken Erdem, tahmini büyüklüğü 1,5 milyon ton civarında olan akaryakıt yerine kullanılan bir üründen bahsedildiğini ve bunun en iyi hesaplarla 1,5 milyar liralık vergi kaybına sebep olduğunu söyledi.
Vergi farkı kalkmadan bu sorun çözülemez
“10 numaralı yağ sorunu, görünürlük olarak azalmış olabilir ancak tüketim olarak azaldığını, ortadan kalktığını düşünmek yanlış olur, iyimserlik olur” diyen Erdem, akaryakıtla madeni yağ arasındaki vergi farkı kalkmadan sorunun çözülmesinin mümkün olmadığının açık bir şekilde görüldüğünü ifade etti.
Bu yılın ilk altı ayında otomotiv yakıtlarının toplam 8,7 milyon tona yükseldiğini belirten Erdem, aynı dönemde motorin tüketiminin yüzde üç, otogaz tüketiminin yüzde 7,4, toplam LPG tüketiminin de yüzde 2,6 oranında artış gösterdiğini kaydetti.
Toplam tüketimdeki artış yüzde 2,2
Buna karşın toplam benzin tüketiminin ise yüzde 8,3 oranında küçüldüğüne dikkat çeken Erdem, bunların hepsi toplandığında ilk yarıda otomotiv yakıtları toplam tüketimindeki artışın sadece yüzde 2,2 olduğunu bildirdi.
Fiyatlara bağlı olarak tüketimde bir daralma yaşandığına dikkat çeken Erdem, bunun yanı sıra şirketlerin işletme sermayesi nedeniyle finansman maliyetlerinin ciddi bir şekilde yükseldiğini, diğer taraftan bu şekilde piyasada kayıt dışı ürünlere ilginin biraz daha arttığını belirtti.