IHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2015 15:58
ADIYAMAN GÖLBAŞI KARAYOLU ÜZERİNDE BULUNAN GÖKSU KÖPRÜSÜNÜN AYAKLARI GÜÇLENDİRİLDİ
Adıyaman’ın batıya açılan tek köprüsü olan Göksu Köprüsü’nün havada kalan ayakları yeniden güçlendirilirken, köprü yakınlarından kum ve çakıl alan işletmelerin ruhsatı iptal edilecek.
2012 yılında CHP Milletvekili tarafından Adıyaman’ın tek giriş ve çıkış yolu olan Göksu Köprüsü’nün ayaklarının altının oyulması ve boşa düşmesi ile ilgili TBMM’de verdiği soru önergesinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, köprünün ayaklarının başa düşmesine yakınındaki kum ocağının neden olduğu kaydedilmişti.
Soru önergesine cevap veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, "Adıyaman’ın Gölbaşı Devlet Yolu üzerinde bulunan Göksu Köprüsü ile ilgili olarak, Karayolları 8. Bölge (Elazığ) Müdürlüğü teknik elemanlarınca yerinde yapılan incelemeler sonucunda köprünün taşıyıcı sisteminde (kolon, kiriş, başlık kirişi) köprünün taşıma gücünü azaltacak çatlakların mevcut olmadığı tespit edilmiştir. Ancak dere yatağında, köprüye çok yakın mesafeden civar işletmelerce kum, çakıl alınması söz konusu olduğundan köprü ayaklarında oyulma, temel kazıklarında açığa çıkma durumu meydana gelmiştir. Adıyaman Valiliğine konu ile ilgili yazı yazılarak köprü civarında, membada 750 metreden, mansapta da 1000 metreden az mesafeden malzeme alındığı bildirilmiş, bu durumun engellenmesi talep edilmiştir” ifadelerine yer verilmişti.
Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü tarafından 2015 yılı içerisinde Göksu Köprüsü’nde güçlendirme ve tahkimat çalışmalarına başlanılarak bitirildi.
Karayolları 8. Bölge Müdürlüğünce Göksu Köprüsü’nün güçlendirme ve tahkimat ihalesinin yaklaşık 670 bin TL’ye ihale edilmesinin ardından, köprünün 6 ayağında betonarme güçlendirme ve dolgu çalışması yapıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın talebi doğrultusunda, Adıyaman Valiliği tarafından Göksu Köprüsü yakınında bulunan kum, çakıl ve benzeri maddelerin işletmelerine, işlemlerini sonlandırmaları için 6 ay süre verdi.
Başbakanlığın, ‘Kum, Çakıl ve Benzeri Maddelerin Alınması, İşletilmesi ve Kontrolü Yönetmeliği’nin 5. maddesinde yer alan “Dere yatağından alınacak malzeme yerleri, köprüye göre tercihen memba tarafında olacak ve hiçbir şekilde köprüye 750 metreden daha yakın mesafede olmayacaktır. Malzemenin alınması, derenin akış rejimini ve akış doğrultusunu değiştirmeyecek şekilde olacaktır. Mansap tarafından malzeme alınması durumunda malzeme alınan yerle köprüye olan mesafesi, yatağın topoğrafik, hidrolik ve taban malzemesi koşullarına göre tespit edilecek ve bu mesafe hiçbir zaman 1000 metreden daha yakın olmayacaktır. Orijinal talveg hattının muhafaza edilmesi şartıyla ruhsat verilecek, kum-çakıl işletmeleri bu esasa göre denetlenecek, aksi davranışta bulunanların ruhsatları iptal edilecektir” hükmü yerine getirilecek.