Güncelleme Tarihi:
MAKİNA Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Hasan Emir Kavi, TUİK verilerine göre, trafikte bulunun araçların yüzde 40.9 unun yakıt olarak LPG kullandığını, gazı kontrolsüz kullanılan araçlarda yaşanılan aksaklıklar sonucu ağır bedel ödenebileceğini belirtti.
MMO Adana Şubesi üyeleri, yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri konusunda LPG sektöründeki firma yetkilileri ve mühendislerle bir araya geldi. Makina Mühendisleri Odası'ndaki sektör toplantısında LPG montajı esnasında dikkat edilmesi gereken konular, araçların denetiminde karşılaşılan başlıca sorunlar ve çözümleri ele alındı.
MMO Adana Şube Başkanı Hasan Emir Kavi, TUİK verilerine göre trafikte bulunun araçların yüzde 40.9'unun yakıt olarak LPG kullandığını, 8 milyon 478 bin otomobilin yüzde 35'inin benzin yüzde 23.5'inin ise dizel yakıt kullandığını belirtti. Kavi,
"Başta alış-veriş mekanları olmak üzere kapalı otoparklara alınmamasına karşın LPG'li araç sayısı 3 milyon 467 bin'e ulaştı. Artan akaryakıt fiyatları kullanıcıları daha ekonomik olan LPG kullanımına itiyor" dedi.
LPG'Lİ ARAÇLAR UYGUNLUK DENETİMİNDEN GEÇMELİ
Araç içerisinde yapılan tadilatların onay alması için yetkili kuruluşlar tarafından mutlaka uygunluk denetiminden geçmesi gerektiğine vurgu yapan MMO Adana Şube Başkanı Hasan Emir Kavi, şöyle konuştu:
"Makina Mühendisleri Odası olarak tüm Türkiye'de yaptığımız kontrollerde araçların tadilat sonrası birçok sorun ile karşılaştığını görüyoruz. Havadan ağır olan ve yüksek basınçta depolanan gaz, kontrolsüz kullanılan araçlarda yaşanılan aksaklıklar sonucu ağır bedeller ödenmesine neden oluyor. Yaşanılan ölümlü kazaların artması sonucunda yapılan montaj sonrası araçların tarafsız bir kuruluş tarafından kontrolden geçmesi kararlaştırılmış, ancak ilerleyen süreçte bu denetimler belirli şartlara bağlanarak zorunluluktan çıkartılmıştır. Yaptığımız denetimlerde araçların montajının yeni yapılmasına rağmen birçok gaz kaçağı tespit ediliyor. Bir diğer problem montajda kullanılan parçaların standartlara uygun olmaması ve kullanım ömürlerine dikkat edilmemesi. Yetkili olmayan firmalar tarafından yapılan montajlarda, standartlara uyulmadığı, kaçak kontrolünün yeterince yapılmadı tespit ediliyor. Denetimsiz dolaşan araçlarda kullanılan parçaların zaman içerisinde ömrünü doldurduğu, hareket ve titreşimden kaynaklı parça bağlantılarının gevşemesi sonucu kaçak oluşması can ve mal güvenliğini büyük ölçüde tehlikeye sokmaktadır."
ADANA, (DHA)
MK (MK) (26.06.2016/FOTOĞRAF)