IHA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2015 15:04
TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ ADANA İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ HASAN EMİR KAVİ, ÇEŞİTLİ STK TEMSİLCİLERİNİN DE KATILIMIYLA ÇUKUROVA GAZETECİLER CEMİYETİ’NDE BİR BASIN AÇIKLAMASI YAPTI.
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Adana İl Koordinasyon Kurulu (İKK) Sekreteri Hasan Emir Kavi, kentin bir noktasına yoğunlaştırılan şehir hastanesi ile araştırma hastaneleri, yeni bölge adliyesi ve stadyumun günlük trafiği olumsuz etkileyeceğini söyledi.
Çeşitli STK temsilcilerinin de katılımıyla Çukurova Gazeteciler Cemiyeti’nde bir basın açıklaması yapan TMMOB Adana Şubesi, kentin çeşitli sorunlarına değindi. Yöneticilerin plansız ve bilimsellikten uzak, yanlış yatırımlarından Adana’nın çok şeyler kaybettiğini öne süren Kavi, maliyeti oldukça yüksek hafif raylı sistem güzergahını, Çatalan Köprüsü’nü eleştirerek, kaynakların heba edildiğini söyledi.
Kent merkezindeki ‘battı çıktı’yı ‘günü kurtarma gayesi’ olarak nitelendiren Kavi, Adana’nın 30 yıl kaybettiğini dile getirdi. Adana Büyükşehir Belediyesi’nin kente yapmayı planladığı 2 köprüyü de eleştiren Kavi, “Köprülerden birinin isminin bile ‘Devlet Bahçeli Köprüsü’ olarak belirlenmiş olması siyasi şovun göstergesidir. Bu şehrin yerel yöneticileri bilimsel araştırmalardan uzak siyasi çıkarlar gözeterek yaptığı uygulamalardan derhal vazgeçmelidir. Tepkimiz hizmet yapılmasına değil, siyasi çıkar uğruna yapılan işler de sağlanacak rant uğruna, bir ihtiyacın bedelini bu halka ödettirilmesinedir. Kaynakların nasıl yaratıldığı, nasıl kullanıldığı, halkın ödediği vergilerin nasıl değerlendirildiği, geçmişten hangi derslerin çıkartıldığını sorgulamak bilimden, emekten, halktan yana bir meslek örgütü olarak görevimizdir” diye konuştu.
Bir an önce Ulaşım Master Planı yapılması ve planlamaların uygulamaya geçirilmesi gerektiğini vurgulayan Hasan Emir Kavi, “Ulaşım Ana Planını yaptığınız zaman bir yıl içinde kent içi trafiğin akışı, bir mevkiden bir mevkiye hareket eden yaya, bisiklet, motosiklet, araba, minibüs, otobüs ve metro ile yolcu ölçümü yapılır. Yapılan ölçümler bilimsel verilerle desteklendikten sonra ihtiyaca yönelik planlamalara ve uygulamalara gidilir. Kentleşmede ve sanayide gerilemekte olan kentimizin Suriyeli Sığınmacılarla birlikte nüfus değişimi de ulaşım alanındaki sorunlara da yansımaktadır. Kentin bir noktasında yoğunlaştırılan başta şehir hastanesi ve araştırma hastaneleri, yeni bölge adliyesi, yeni stadyum günlük trafiği de olumsuz etkileyecektir. Hala toplu taşımadaki plansızlık ve düzensizlik çözülememiş, şehrin merkezi dolmuş ve otobüslerle işgal edilmiş durumdadır” şeklinde konuştu.