IHA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 19, 2016 15:51
Adana’da nisan ayında 4’üncü kez gerçekleştirilecek olan "Nisan’da Adana’da-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı" ile ilgili hazırlıklar devam ediyor.
Karnaval fikrinin öncüsü Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, açılış ve kortej gününün 9 Nisan, aktivitelerin ise 4-17 Nisan tarihleri arasında gercçekleştirileceği Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı hazırlıklarının sürdüğünü belirtti.
Genç yaşlı tüm Adana halkını açılış kortejine, hazırladıkları rengarenk kostümleriyle beklediklerini söyleyen Bozkurt, “Her yıl artan bir ilgi ile karşılanan karnavala bu yıl katılım rekoru bekliyoruz. Karnaval etkinliklerini geçen yıl 350 bin kişi yerinde izlemiş ve korteje 90 binden fazla katılım gerçekleşmişti. Bu yıl da Adana halkının ev sahipliği yaptığı bir karnavalda toplumun her renginden farklı kesimleri gerçek bir kardeşlik havasında, hoşgörüyle birlikte olmaya davet ediyoruz” dedi.
Karnavalın ülke genelinde bilinirliğe ulaştığını belirten Bozkurt, “Önümüzdeki yıl da etkinliklerimizle tüm şehri kültür ve sanat platformuna dönüştüreceğiz. Hem ülkemizin diğer kentlerinden gelenlere hem de yurtdışından gelecek misafirlerimize hoş sürprizlerimiz olacak. Böylelikle Adana turizm yoluyla ülke ekonomisine katkı sağlamış olacak. Karnavalımız ayrıca halkımızın moral değerlerini ve motivasyonunu yükseltme açısından da önemli bir misyonu üstlenmektedir” diye konuştu.
Karnavala, Adana ve civarında yaşayanlar dışında başka illerden ve hatta ülkelerden yüz binlerce katılımcı beklediklerini ifade eden Bozkurt, şunları kaydetti:
"Yurtdışından karnavalımıza aktivite yaparak katılmak isteyen çok sayıda ülke vatandaşı da var. Önümüzdeki yıllarda bu karnavalın bir Rio, Japonya’da turizm hareketliliğine yol açan Sakura gibi olması en büyük amacımız. Bu düşüncelerimizi adım adım hayata geçiriyoruz. Rio Karnavalı veya Sakura gibi on binlerce turistin ağırlandığı bir turizm aktivitesi hayal ediyoruz. Türkiye’de büyüklüğü ve güzel doğasıyla benzeri az bulunan Merkez Park’ı ana aktivite alanı haline getirerek karnaval süresince konser, aktivite, eğlence, yeme-içme, hediyelik, tanıtım gibi unsurlar içeren aktif bir alan olarak planlıyoruz."