IHA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2016 12:49
ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI HÜSEYİN SÖZLÜ, AYRICA, FACEBOOK VE YOUTUBE’U 2015 YILINDA EN İYİ ETKİLEŞİM VE YAYIN PERFORMANSI GÖSTEREREK KULLANAN İL BELEDİYE BAŞKANI OLDU.
Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık Reytingi’ne göre, Adana Büyükşehir, Türkiye’nin en dijital belediyeleri sıralamasında 4’üncü, Başkan Hüseyin Sözlü dijital varlıkları en iyi kullanan il belediye başkanı sıralamasında üçüncü oldu. Başkan Hüseyin Sözlü, ayrıca, Facebook ve YouTube’u 2015 yılında en iyi etkileşim ve yayın performansı göstererek kullanan il belediye başkanı oldu.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin, G20Live, COP21Live ve OSCELive projeleriyle dünya çapında adını duyuran ve özellikle dijital diplomasi ve dijital dönüşüm alanındaki çalışmalarıyla tanınan Diplomacy.Live platformu, dünyada bir ilk olan dijital varlık reytingi araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Dijital Varlık Reytingi, Türkiye’deki belediye ve belediye başkanlarından oluşan 240 kullanıcının 68 kriter ışığında internet sitesi, mobil uygulama ve sosyal medyada etki, güncellik, etkileşim, içerik yönetimini ölçümledi, derecelendirdi, puanladı ve sıraladı.
YEREL YÖNETİMLERİN 2015 VARLIK KARNESİ
81 il belediyesi ve başkanı ile 39 İstanbul ilçe belediyesi ve başkanı olmak üzere 120 belediye ve 120 belediye başkanının 970 sosyal ağ hesabı, 202 internet sitesi, 128 mobil uygulama olmak üzere toplamda 1.300 dijital varlığı incelendi. Belediyelerin ve belediye başkanlarının 2015 yılı içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E-- ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürülen reyting bundan böyle her 3 ayda bir güncellenecek.
ADANA BÜYÜKŞEHİR, BELEDİYELERDE 4. SIRADA
Türkiye’nin 81 ilinin belediye başkanlarının 2015 dijital varlık performanslarına göre,dijital varlıkları en iyi kullanan il belediyesi 76,5 puan ve A-- reytingiyle Kocaeli Büyükşehir Belediyesioldu. Sıralamada, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi 76 puan, Rize Belediyesi 75 puan, Adana Büyükşehir Belediyesi 74,5 puan ile BBB+++ reytingi ile takip ediyor. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise, 74 puan ve BBB+ reytingiyle beşinci sırada yer alıyor.
FACEBOOK, INSTAGRAM VE YOUTUBE’DA İLK SIRADA
Ayrıca 6 sosyal ağ kategorisinde en iyi 5’in açıklandığı Dijital Kent 2015 sonuçlarına göre, Twitter’da en iyi Antalya Büyükşehir Belediyesi; Facebook, Instagram ve YouTube’da Adana Büyükşehir Belediyesi; Google+’da ise Çorum Belediyesi en iyi kullanan belediyeler olarak belirlendi.
Başkan HüseyinSözlü, dijital varlıkları en doğru kullanan il belediye başkanı sıralamasında 3’üncü. İllerin belediye başkanları da, Dijital Kent 2015 çerçevesinde puanlanarak reytinglendi. Buna göre, 2015’de dijital varlıkları en iyi kullanan il belediye başkanı 79,25 puan ve A- reyting ile Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türeloldu. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin 78 puan ve A-reytingi ile ikinci, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü 75 puan ve BBB++ reytingiyle üçüncü olurken; Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik ve Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz 66,5 puan ve BB+ reytingle takip etti.
Twitter’da Yalova Belediye Başkanı Vefa Salman, Facebook ve YouTube’da Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Instagram’da Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Google+’da Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu, internet sitesinde ise Adıyaman Belediye Başkanı Hüsrev Kutlu 2015 yılında en iyi etkileşim ve yayın performansı göstererek kullanan il belediye başkanları oldular.