IHA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 06, 2015 10:50
ADRO BAŞKANI İSA AKDAĞ, ÇUKUROVA BÖLGESİNİN TANITIMI İÇİN YETKİLİLERİN ORTAK HAREKET ETMELERİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.
Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası (ADRO) Başkanı İsa Akdağ, yetkilileri Çukurova bölgesinin tanıtımı için birlikte hareket etmeye çağırdı
Akdağ, yaptığı açıklamada, Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye’nin sahip oldukları tarihi, kültürel ve doğal güzellikleri ile her biri başlı başına birer kültür hazineleri olduğunu belirterek, "Peki neden biz bu hazineleri satamıyoruz? Sebebi belli, illerin değil bölgenin pazarlanması gerektiğini herkesçe biliniyor aslında ve ADRO kurulduğu günden bu güne kadar hep bu tezi savundu ama kimse duymak istemedi" ifadelerini kullandı.
ADRO’nun geçen yıl bölgeyi bir şemsiye altında buluşturmayı başardığını ve Doğu Akdeniz Turizm Platformu’nu (DATUP) oluşturduklarını anlatan Akdağ, şunları kaydetti:
"Ama bu sadece odanın istemesi ve zorlaması ile olmuyor. DATUP’a ne devlet kurumları ne Belediyeler nede STK’lar sahip çıktı. Bölge’nin en büyük sorunu birlik, beraberlik ve ortak tanıtım.
Yine bu yıl ikincisini düzenlediğimiz, Çukurova Turizm Ödüller, bir bölge turizm markası yarattığımız halde, bölgenin duyarsızlığı bir kez daha canımızı acıttı. Ödül törenimize bölgenin Bakanı, Bölge Valilikleri, Bölge belediyeleri kendilerine ödül verildiği halde ödül törenimize katılım sağlamadılar, oysa bu tören Çukurova tarihinde hiçbir zaman araya gelmemiş bütün turizm paydaşlarını buluşturmak suretiyle bölgede turizm barışı sağlamış oldu. Aslında iller bazında çokta güzel çalışmalar yapılıyor, bunun farkındayız. Mersin’de, Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar bey’in yoğun girişim ve çabaları ile hem Mersin tanıtımında hem de Mersinde turizm paydaşlarını bir araya getirme konusunda oluşturulan ruh dünyanın her yerinde ses getirmeye başladı. Adana’da Valilik ve Turizm İl Müdürlüğü’nün çok yoğun ve başarılı çalışmaları yakında meyvelerini vermeye başlayacak, hatta ilk meyvesini Yumurtalık’ta Mavi Bayrak olarak verdi bile. Osmaniye, valilik, kaymakamlıklar ve belediyeler, bölgeye turizmi çekebilmek için, gelen grupların öğle yemeklerini bile karşılamaya başladılar. Hatay, dünyanın en büyük müzesi ile bir marka yakalamış oldu. Bölge TURSAB BYK’lar ve ÇUKTOB mükemmel bir barış iklimi yakaladılar. Bütün bunlara baktığımızda bireysel çabalar ve sonuç vermiyor."
PEKİ NE YAPMAK GEREKİR?
Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye’nin seslerini dünyaya duyurabilmek için bir an önce güçlerini birleştirmeleri ve ortak tanıtım kanalını kullanmaları gerektiğini vurgulayan Akdağ, "İller değil bölge konuşmalı. Türkiye’de Çukurova, yurtdışında Kilikya konuşmalı, dünyada eşi benzeri olmayan adam kayalar bir an önce gün yüzüne çıkartılıp tanıtılmalı, Kızkalesi markası oluşturulmalı, Tarsus’u inanç merkezi ilan etmeli özellikle bu kapsamdaki inanç turizmi engellerinin üzerine cesaretle hep birlikte gidilebilmeli. Kazanlı Projesi ve Çukurova Hava Limanı projeleri bölge olarak takip edilmeli, siyasilerden hep birlikte hesap sormalı, Adana’daki Türkiye’nin en büyük müzesi biran önce bitirilmeli, Anavarza bölge markası yapılmalı, Karatepe ve Kastabala bu halkaya dahil edilmeli. Hatay-Tarsus-Mut hattını inanç turizmine açmalı ve St Paul’un Kilikya ayak izleri adı altında bir dünya markası destinasyonu yaratılmalı. Dört ilin Valilikleri ortak bir tanıtım fonu oluşturmalı ve her ay Türkiye ve Dünya’da bölge reklamları geçmeli. DATUP’a Valilikler el atmalı ve her üç ayda bir bir ilde toplanıp sırayla bir valimiz başkanlık yapmalı" diye konuştu.