Güncelleme Tarihi:
ADANA Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe, Adana'nın mobilya ihraç eden 4 kent arasına girmeyi başardığını belirtti.
Mobilya sektörünün hızla geliştiğini ve ihracatın lokomotifi haline gelmeye başladığını söyleyen Menevşe, Adana'nın ihracat üssü olabilecek alt yapıya sahip olduğunu kaydetti. Menevşe şöyle konuştu:
"Kentimiz, başta Irak, Almanya, Suudi Arabistan, Çek Cumhuriyeti, İsrail, Yunanistan, Slovakya, Azerbaycan, ABD ve KKTC olmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir. Mobilya sektöründe yakaladığımız ihracattaki başarı ile bir yandan ülkemize döviz girdisi sağlarken, nitelikli ve emek yoğun işgücü talebiyle de istihdama pozitif katkı sunulmaktadır. Mobilya sektörünün ülkemizin dış ticaretinde son derece önemli rol oynayacak potansiyele sahip olduğunu söyleyebiliriz. Sektörün Adana'da gelişmiş olması ise, ilimizin tarihsel geleneğine uygun olarak gelecekte de yıldız bir kent olmasına önemli katkılar sağlayacaktır" açıklamasında bulundu.
'MARKA OLUŞTURMALIYIZ'
Mobilya sektöründe yaşanan sorunlara dikkat çeken ve çözüm önerilerini de sıralayan ATO Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe, Adana'da mobilya sektörünün istikrarlı bir şekilde büyüdüğünü ifade ederken şunları söyledi:
"Adana Ticaret Odası olarak mobilya sektörünün gelişimi konusunda önemli çalışmalar yürütüyor, sektördeki üyelerimizin gerek yurt içindeki, gerekse de yurt dışındaki fuarlara katılımlarını teşvik ederek Adana'da üretilen mobilya ürünlerinin dünyada tanınmasını ve talep oluşturmasını hedefliyoruz. Mobilya sanayicilerinin temel misyonu, Türk mobilya marka ve ürünlerinin olgunlaşmasını sağlamak ve dünya standartlarına uygun, kaliteli ve özgün tasarımlı mobilyalar ile rekabetçi fiyatlara sahip olan 'Türk Mobilyası Kimliği' ile marka oluşturmak olmalıdır. Türkiye'de mobilya imalat sektörünün büyük bölümü KOBİ'lerden oluşmaktadır. Sektörün temel sorunu, sermaye yetersizliği ve kredi maliyetinin yüksekliğidir. Mobilya endüstrisi büyük ölçüde iç pazara yönelik çalıştığından dış piyasalar hakkında yeterli deneyim ve bilgiye sahip değildir. İşletmelerin dış pazarlara ait bilgileri takip etmesi, bu pazarları tanıması, uluslararası sergi ve fuarlara katılmalarının sağlanması gerekmektedir. Küme ve benzeri oluşumlar mobilya firmalarının bir arada bulunmalarını sağlayarak; eğitim, kalite geliştirme programlarından yararlanma imkanları vermesi ve uzmanlaşmaya yardımcı olmasını sağlar. Mobilya sektöründe üretim yapan firmaların kuracakları sektörel dış ticaret şirketleri vasıtasıyla güçbirliği yapmaları sağlanmalıdır."
Murat KİBRİTOĞLU/ADANA, (DHA)
(18.05.2016/FOTOĞRAF)