IHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2015 09:02
ADANA’YA YENİ BİR İVME KAZANDIRMAK VE BÖLGEDEKİ KURUM VE KURULUŞLARININ İŞBİRLİĞİ İLE PERFORMANSINI ARTTIRMAYA YÖNELİK ADANA’NIN İNOVASYON STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN BAŞLATILAN ‘REKABET İÇİN STRATEJİ ADANA (RİS) PROJESİ’NİN PROTOKOL İMZA TÖRENİ YAPILDI.
Adana’ya yeni bir ivme kazandırmak ve bölgedeki kurum ve kuruluşlarının işbirliği ile performansını arttırmaya yönelik Adana’nın inovasyon stratejilerinin belirlenmesi için başlatılan ‘Rekabet İçin Strateji Adana (RİS) Projesi’nin protokolü imzalandı.
Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) koordinatörlüğünde, Adana Valiliği, Adana Büyükşehir Belediyesi, Adana Sanayi Odası, Adana Ticaret Odası, Çukurova Üniversitesi, Adana Bilim Teknoloji Üniversitesi, Adana Ticaret Borsası ve Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi işbirliğinde yapılan RİS Projesi’nin protokol imza töreni Seyhan Oteli’nde gerçekleştirildi.
Törenin açılış konuşmasını yapan ÇKA Genel Sekreteri Lutfi Altunsu, “2023 yolunda vizyonunu ‘Stratejik konumunu ve zengin kaynaklarını değere düştüren, Doğu Akdeniz’in lider bölgesi olmak’ şeklinde belirleyen Çukurova Bölgesi’nin, kalkınma sürecindeki yapıtaşlarından birini oluşturacak RİS (Rekabet İçin Strateji) Adana Strateji Çalışması’nı imzalayacağız. Adana’daki ilgili tüm tarafların katılımıyla gerçekleştirilecek, uzun soluklu bu strateji çalışmasının kentimizin ve bölgemizin kalkınmasına ve refah düzeyinin artmasına büyük katkı sağlayacağını umuyorum. Son dönemde küresel düzeyde yaşanan bütün bu ekonomik gelişmeler ve yapısal dönüşüm için geliştirilen akıllı uzmanlaşma gibi yeni stratejik yaklaşımlar, bölgemizin ulusal ve küresel düzeyde rekabet edebilirliğinin arttırılabilmesi için kapsamlı bir ‘Bölgesel İnovasyon stratejisi’ çalışması yapılmasını zorunlu kılmaktadır” dedi.
36 ay sürmesi öngörülen çalışmanın 5 aşamada gerçekleştirilmesinin planlandığını belirten Altunsu, “Birinci aşama kentte önceki dönemde gerçekleştirilen strateji çalışmalarının taranması. İkinci aşama sektörel araştırma ve saha çalışmalarının taranması. Üçüncü aşama stratejik planın hazırlanması. Dördüncü aşama eylem planının oluşturulması ve son aşama uygulama safhasına geçilmesi. İlk dört aşamada belirlenen hedef ve faaliyetler kurumların sorumlulukları doğrultusunda gerçekleştirilecektir” ifadelerini kullandı.
Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü, Adana’nın önde gelen kurumları ile işbirliği yapmanın önemli olduğuna dikkat çekerek, projenin hayırlı olmasını diledi.
Adana Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Bilgiç ise birlikte hareket etmenin önemine değinerek, “Hem Adana’nın hem Mersin’in buna ihtiyacı var. İstanbul ve Marmara Bölgesi sıkıntılı bir döneme doğru gidiyor. Alternatif yerler aranıyor. Marmara Bölgesine alternatif olacak Mersin ve Adana her yönü ile ayağa kalkması gerekiyor. Bu proje onun için önemli. Bu projeyi başardığımız zaman ben inanıyorum ki iş hayatı bundan faydalanacak. Bu birlikteliği sağladığımız zaman başarı bölgenin ayağa kalkması ile olacaktır” diye konuştu.
Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Menevşe de Adana’nın dünya ticaret yolları üzerindeki stratejik konumu, tarımsal bereketi, 18. yüzyıla uzanan sanayileşme hareketleriyle tarih boyunca Türkiye’nin ve dünyanın önemli ticari merkezlerinden biri olduğunu kaydederek, “Başarılı ve görkemli bir ticari geçmişe sahip olan kentimiz 20. yüzyılla birlikte başlayan bilgi çağına entegre olmamış, özellikle son 20 yılda ülke ekonomisinin 4. büyük kenti olma özelliğini rakiplerine kaptırmıştır. Ekonomisi büyük ve entegre işletmeler üzerine kurulu olan Adana, bilgi çağının gerektirdiği hızı ve esnekliği sergileyememiştir. Bu nedenle rekabette çeşitli istatistiklere göre geri sıralara düşmüştür. Oda olarak projeler bazında inovasyonla ilgili çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ancak bugün kent ekonomisi için çok önemli bir adımı birlikte atmak üzereyiz. Ortak bir strateji ve koordineli faaliyetler bütünü ile Adana inovasyon atağına kalkacaktır” şeklinde konuştu.
Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, “İnovasyon aklımıza deyince yenilik geliyor. Biz inovasyona çok önem veriyoruz. Gerçekten bu memleketin kurtulması inovasyonla gerçekleşecek. 2023 hedeflerinde 500 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Şuanda ihracatımız 150 milyar dolar civarında. Burada 8-9 yılımız kaldı. Mevcut yatırımlarımızla bu 500 milyar dolarlık ihracatı gerçekleştirmemiz maalesef kolay değil. Bu belki bizim için bir başlangıç olacaktır. İnovasyona hepimizin katkısı olması gerektiğini düşünüyorum” açıklamasında bulundu.
Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektör Yardımcısı Ahmet Fazlı Özsoylu projenin Adana’daki rekabet için iyi olacağını düşündüğünü söyledi.
Çukurova Üniversitesi Rektörü Mustafa Kibar ise projenin önemli çıktılarını şöyle sıraladı:
“Adana’da faaliyet gösteren firmaların yenilikçi olmasına katkı sağlaması, ekonominin daha hızlı ve sürdürülebilir bir büyümeye ulaşması, yüksek katma değerli ihracatın önünün açılması ve istihdamın artması gibi önemli sonuçların ortaya çıkacağına inanmaktayım. Söz konusu atılım, 2023 Türkiye hedefleri ile de uyumlu bir çaba olacaktır. Bu sürecin tamamlanması, bölgenin yenilik yaratma kapasitesini arttırarak, bölgesel ve ulusal gelirin daha hızlı artmasına ve uluslararası bağlamda rekabet gücü kazanımına yol açacaktır.”
Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü de, rekabetin günümüzde önemli olduğuna dikkat çekerek, “Ayakta kalmak için yeniliğe açık olmak, rekabet etmek ve bu toplantıda da ifade edildiği gibi stratejinizin olması lazım. Adana’nın bir strateji planlaması olması ve bunu takip etmesinin temenniden öteye geçmesi lazım” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından Adana Vali Yardımcısı Cengiz Horozoğlu ve kurum temsilcileri ‘Rekabet İçin Strateji Adana (RİS) Projesi’nin protokolünü imzaladı.