Paylaş
Okuyun bakın, tüyleriniz diken diken olacak. Benim oldu.
Bundan güzel haber ve geri bildirim mi olur. Olamaz.
Yonca
“dilitutuk”
***
Yonca Hanım,
22 Ocak tarihindeki Kelebek’teki köşenizde Coca-Cola Hayata Artı Vakfı reklam filmleriyle ilgili yazınızı büyük bir mutlulukla okudum. Hem teşekkürlerimi sunmak, hem de Hayata Artı Gençlik Programı ile ilgili kısaca bilgi vermek isterim.
Hayata Artı Gençlik Programı gençlerin çevre projelerini destekliyor. Coca-Cola Hayata Artı Vakfı ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) işbirliği ile yürütülen Program, 2005 yılından bu yana 33 ilden 46 projeye destek verdi.
Projelerimiz son iki yılda yaklaşık 100 bin kişiye Türkiye’nin su kaynakları, yenilenebilir enerji imkânları ve atık yönetimi ile ilgili mesajlarını iletti. Projelerin düzenledikleri etkinliklere yaklaşık 20 bin kişi katıldı. Projeler sivil toplum, kamu, tarım, sanayi ve ticaret sektörlerinin temsilcilerinden oluşan 10 bin kişiyle buluştu, çevre alanında 3 yerel sivil toplum kuruluşunun kurulmasına öncülük etti.
Hayata Artı Gençlik Programı bir hibe programı. Ama diğer hibe programlarından epey farklı.
Biz gençlere sadece projeleri için fon sağlamıyoruz. Bunun yanısıra, onlara proje yönetimi eğitimleri veriyor, projelerini dönüştürecekleri, yeniden tasarlayacakları çalıştaylar düzenliyor, proje sahibi diğer gençlerle interaktif bir şekilde tartışmalarını ve sonuca birlikte ulaşmalarını sağlamaya çalışıyoruz. Bizi rapor verecekleri bir sponsor olarak değil, birlikte yola çıktıkları, onlara donanım katan, güvenen, yetki veren bir ortak olarak görmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Projelerimizde rol alan gençlerimizin bir yılın sonunda kendilerine olan güvenlerinin nasıl arttığını görmek bizim için en değerli sonuçlardan biri.
Televizyonda gördüğünüz reklam filmlerinde de bu farkımızı vurgulayalım istedik. Çevre sorunları çok büyük ve çok taraflı. Bizim yapabileceğimiz, gençlerimizi donatmak, yetkilendirmek, ilk adımı atmalarını sağlamak. Daha sonra gençlerimiz kendi bölgelerindeki sivil toplum temsilcilerini, çiftçiyi, halkı harekete geçiriyor. Sorunun çözümüne yönelik model çözümler geliştiriyorlar. Bizim için projelerimizin sürdürülebilirliği çözümün takipçisi olacak bir derneğin kurulması, kamunun soruna yönelik somut önlemler geliştirmesi ile mümkün oluyor.
Tek bir reklam kampanyası ile tüm bunları anlatamazdık, ancak sizin yazınızda belirttiğiniz duyguları geçirebilirdik.
Yazınızı okuduğumda işte bu yüzden çok mutlu oldum.
Tekrar teşekkürler,
Ebru Bakkaloğlu Tüzecan
Coca-Cola Türkiye
Kurumsal İletişim Direktörü
Yazımın linkinin bulunduğu dip not:
http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=13551068&tarih=2010-01-22
Paylaş