Paylaş
Ama nedendir bilinmez, dersleri her çocuk aynıymış, hepsi aynı şekilde ve zamanda anlarmış gibi öğretmek amaçlanır.
Bu arada ben “eğitmek” ve “öğrenmek” kelimelerine de takığım.
Eğitmek benim için “istediğim şekle sokmak”, öğretmek ise “anlamasına ve bilgi edinmesine yardımcı olmak” demek.
Dubai’de 14 yıldır farklı “eğitim” sistemleri ile iç içe yaşıyorum.
Farklı ülkeler, farklı eğitim politikaları sanmayın. O kadar çok benzerlik var ki işin özünde.
Yani çoğu insan sanıyor ki İngiliz veya Amerikan okulları sihirli bir şeyler yapıyor ve hayatın kurtuluyor.
Hayır, her zaman öyle değil.
Çocuklarımın özgüvenini matematikle yiyen bir okuldan çıkıp toplayana kadar ne çektik ben bilirim.
Okul özel filanmış hiç fark etmez. Eğer sistem kötüyse kötü. İster Japon olsun ister Alman. Yöntem ve yaklaşım belirliyor her şeyi.
Her yerde aynı sorunlu bakış açısına sahip eğitmen, veli, sistem, aile, ortam, okul var.
Dünya tartışıyor bu konuyu. Herkes çözüm arıyor.
Benim için önemli olan; çocuğumun kafayı yemeden, özgüvenini kaybetmeden ve dahası doğuştan var olan öğrenmek için merak edip sorma, sorgulama, araştırma, düşünme yetilerini kaybetmeden büyümesi!
Matematiği keyifle öğreten bir sistem yaratmış bir Türk kadını ile tanıştım.
Aslında iki kadın demeliyim.
Biri Nüket Solmaz.
Matematik öğretmeni.
Çocuklara düşünerek hayata hazırlanmayı öğretmek için Mathazone Ormanı’nı yaratan insan, bir de anne tabii.
Dubai’de başlattığı uygulama şu anda 4 ülkeye yayıldı bile.
Ama o hayret edilecek kadar sakin ve mütevazı.
Ben onun yerinde olsam, “Heeeey benim bulduğum Mathazone Ormanı çocuklara matematiği sevdirip başarıyı garantiliyor. Okullar peşimde. Finlandiya bile daha yeni Mathazone Ormanı şekline geçişe hazırlanıyor, bense bunu 10 küsur yıldır uyguluyor, sonuçlarını alıyorum!” diye her yeri inletirim.
Yok. Nüket sakin.
Ben karşısında çıldırıyorum heyecandan.
İkinci sakin kadın ise Selva Muharremoğlu.
O da Nüket’le beraber bu işe baş koyan, kendi kızında yaşadığı müthiş değişimden sonra Mathazone’u anlatmak ve yaymak için çabalayan diğer anne.
Geçtiğimiz ay onlarla bir röportaj yaptım. Bebeğimle Elele’de çıktı.
O kadar çok soran oldu ki, çözüm olarak Hürriyet Aile imdadıma yetişti. Röportajı orada da paylaştık.
Matematiği yemek yapar gibi yapıp, hayatın içindeymişçesine anlatmanın ne kadar çok şeyi etkilediğine dair röportajı okuyun dilerim.
Ayrıca bir Türk kadını olarak Nüket’in yurtdışında gösterdiği başarıya ve emeğine de saygım sonsuz, bu da beni çok etkiliyor.
Dahası yarın saat
11:00-12:30 arasında Tavsiye Evi’nde Mathazone’u anlatacak Selva.
Sakın Tavsiye Evi’ni arayıp rezervasyon yapmadan gitmeyin, yer kısıtlı.
Tel: 0(216) 358 9999 www.tavsiyeevi.com
Röportaj için de Hürriyet Aile linki bu:
http://www.hurriyetaile.com/cocuk/okul-oncesi-egitim/yemek-yapar-gibi-matematik-yapan-cocuk_18374.html
Daha fazla bilgi için de:
www.mathazone.com
https://www.facebook.com/Mathazone
Mathazone Ormanı ile tanışınca anlayacaksınız beni ve neden bu kadar ısrarla direttiğimi.
Yonca “orman insanı”
Kapkalın anı defterim yanmış gibi
Kayahan’ın her şarkısının, her sözünün anısı var.
Ne çok dinledim, ne çok ağladım, ne çok eşlik etti bana sözleri, sesi, müziği.
O gidince sanki kapkalın anı defterim yanmış gibi hissettim.
Kayahan’ın sesine benzeyen, yorumu onunkini andıran kimse de tanımadım ben.
“Kayahan gibi” diyebildiğim kimse olmadı yani bunca sene. Eşsiz, benzersiz olmak ne kadar nadide bir değer. Mekânı cennet olsun. Aşkın nelere katlanabildiğini, nasıl her şeye rağmen güzel yaşatılabildiğini gösteren güzel eşine ve ailesine de sabır diliyorum.
Yolu gerçekten sevgiden geçen insanlara ne çok ihtiyaç var bu ülkede.
Yonca “gönül sayfam”
Paylaş