7 N 1 K

"5 N 1 K..."

Yukarıdaki formül, gazetecilik mesleğinin "soru alfabesi"dir aslında.

Haberin Devamı

"Ne, ne zaman, nerede, nasıl, neden, kim?" sorularıyla ortaya çıkar haber.

 

Günümüzde "5 N"e, haberin kaynağı da "nereden" sorusuyla eklendi.

 

Böylece haberi oluşturan formül de, "6 N 1 K"ya terfi etti.

 

* * *

 

Eskişehir Yolu'ndan ne zaman geçsem (ki her gün geçiyorum), bu formül dolanıyor aklımda.

 

Her an...

 

Bakıyorum trafik sıkışıklığına.

 

Haberin Devamı

"Neden böyle, nasıl, kim çözecek, ne zaman?" soruları, kilometrelerle birlikte geçiyor beynimden.

 

Her seferinde...

 

Çözüm belli, metro.

 

Bu kez "6 N 1 K"ya dönüşüyor kafama takılıp kalan formül:

 

Metro neden hala yapılmıyor.

 

Ne zaman, nasıl yapılacak.

 

Ve önce nerede; Çayyolu mu, Sincan mı, Keçiören mi?

 

Kim yapacak?

 

Kaynağı nereden gelecek, açıklandığı gibi Ulaştırma Bakanlığı'ndan mı.

 

Büyükşehir'in katkısı ne olacak?

 

Ne zaman, nereden başlayıp, ne zaman bitecek?

 

* * *

 

Sorular havada asılı, 15 yıldır.

 

Sorun ise önümüzde, her gün ve yıllardır.

 

Eskişehir Yolu'nda trafik yoğunluğu/sıkışıklı her geçen gün artıyor.

 

Haberin Devamı

Çünkü sosyo-ekonomik profili, kent merkezine mesafesi nedeniyle sürekli trafik üretiyor, o hat.

 

Yolun iki yanında resmi daireler, bakanlıklar, on binlerce çalışanı barındıran kurumlar/kuruluşlar var.

 

Üniversiteler, onlarca okul, otomobil firmaları, Karayolları, DSİ, TEK, ATO, MTA, YÖK, TOKİ gibi onlarca kurum, hastaneler, dev alışveriş merkezleri var.

 

Aynı güzergaha yeni üniversiteler, hastaneler, alışveriş merkezleri de yapılıyor.

 

Yaklaşık 20 semt bu güzergahla omuz omuza...

 

Ama hala öncelik sıralamasında Çayyolu Metrosu, Keçiören, Sincan metrolarının ardında yer alıyor.

 

Neden, nasıl ve "kim"in kararıyla böyle...

 

"7 N 1 K" oluyor, çarpanı böleniyle zihnim.

 

Haberin Devamı

Yedinci N, 6 sorunun yanıtıyla ekleniyor formüle; nafile...

 

Yazarın Tüm Yazıları