SSK’dan emeklilik komedisi

BİR arkadaşım İngiliz ile evli, Türkiye’de sigortadan emekli oldu daha sonra İngiltere’ye gitmeye karar verdi.

Pasaportunun süresini 2 yıl uzatmak için 300 YTL para ödedi. Orada bir işte çalışmaya başladı. Çalıştığı yer devlet hastanesi. Dolayısıyla kayıtlı işçi olarak çalışıyor. Türkiye’den ayrıldıktan sonra 10 ay emekli maaşı aldı. Daha sonra orada Hürriyet Gazetesi’ndeki bir haber ilgisini çekmiş. Haberde Türkiye’de emekli olup yurt dışında çalışanların emekli maaşı alamayacağı, aldıkları belgelendiği taktirde bu paraların kendilerinden tahsil edileceği yazılıymış. Hemen panikleyip Türkiye’yi SSK’yı arıyor. Oradan da aynı cevabı alıyor. Biraz araştırınca kendisi gibi aynı durumda olan daha önceleri emekli olup yurt dışında çalışan insanların şimdi Türkiye’ye döndüklerinde karşılarına SSK’nın bir sürü borç çıkardığını öğreniyor.

Düşünebiliyor musunuz? Siz 20-25 sene prim ödeyip emekli olun. Yurt dışında çalışıyorsunuz diye emekli maaşınızı kessinler.

Öte yandan pasaportun 2 yılı için 300 YTL ödediğini yazmıştım. İngiltere’ye gittikten sonra oradaki Türk konsolosluğuna posta ile pasaportunu yollamış konsolosluk pasaportu 50 Pound karşılığı 5 yıllığına uzatmış. Türkiye’de yıllık 150 YTL yurt dışında Konsoloslukta yıllık 20 YTL...

Burak İSTANBULLUOĞLU

Sorun tüketici kaynaklı

’SERVİSLER tüketiciyi yoruyor’ (30.9.2006) başlıklı yazıda firmamız Baymak Makina Tic. AŞ ve Başkent Teknik Servis Hiz. San. Tic. AŞ. hakkında haksız ithamlarda bulunulmuştur.

Söz konusu adreste bulunan kazanın bakımı 21.9.2006’de yapılmış ve bakım esnasında sözlü olarak ilgili parçanın arızalı olduğu söylenmiştir. Yapılan bakım ücreti ertesi gün fatura karşılığı alınmıştır ve 22.9.2006’da apartman görevlisi Seçim Ünal ücreti öderken kazanda anormallik olduğunu belirtmiş ve tekrar kontrolünü istemiş, kontrol sırasında da kendisine durumun bir gün evvel söylenen arızalı parçadan kaynaklandığı yinelenmiştir.

Arızalı olan parçanın sirkülasyonu az olan bir parça olduğundan Başkent Teknik Servis Hiz. San. Tic. AŞ stoklarında olup olmadığının kontrol etmiş ve parçanın stoklarında olmadığından sipariş için kaparo talep edilmiş ve kaparo 27.10.2006 tarihinde alınmış, aynı gün sipariş edilmiş ve 29.10.2006 tarihinde de arızalı olan parçanın değişimi yapılmış, cihaz çalışır vaziyette teslim edilmiştir. Yani servis kendi sorumluluğunda olan işi 2 günde yerine getirmiştir, bahsi edilen sürecin 5 güne uzaması kaparo ödenmediği için tüketici kaynaklıdır.

Müşteri memnuniyeti elbette ki her firma için olduğu gibi bizim için de ön planda yer almaktadır. İddia edildiği gibi müşteri memnuniyeti firmamız için önemli olmasa bakım yapıldığı gün ücret hemen talep edilirdi ki, ödeme bir gün sonra servis tarafından tekrardan gidilerek alınmıştır. Bunların haricinde size belgeli olarak yüzlerce benzer durumlarla karşılaşılıp ücretinin alınamadığı aksi örnekler gösterebiliriz. Söz konusu olan arıza ücreti küçük marjlarla çalışan servisler için çok ciddi rakamlara tekabül etmektedir. Ticarette senetsiz, çeksiz borçlanma yoktur. Tüketiciye de istenen vadenin uygulanabileceği belirtilmiştir. Kaliteli hizmet ile müşteri memnuniyetini ön planda tutmak öncelikli görevimiz olmakla beraber, verilen bu hizmet için bir bedel ödenmesi gerektiği de bir gerçektir.

Bu süreç esnasında firmamızı da arayan tüketicimize apartman sakinleri tarafından ücret ödenmez ise servisin ne yapması gerektiği sorulduğunda, tüketici böyle bir durumda gelip takılan parçanın alınabileceği söylenmiş, bunun üzerine kendisine mevcut kazana kullanılmış bir parça taktırmayı kabul eder misiniz sorusu yöneltildiğinde olumsuz yanıt alınmıştır. Nihayetinde bu cevaba istinaden para ödenmediği durumda servisin parçayı söktükten sonra nasıl değerlendirebileceği sorulmuş ve cevap alınamamıştır.

Soner GÜMÜŞ-

Satış Sonrası Hizmetler Müdürü


Kapıdan satış kandırmacası

ÇEVRE ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş kapıdan satışlar konusunda tüketicileri uyarıyor: "Tüketicilerin günlük alış-verişleri sırasında, ayıplı bir mal aldıklarında, sahip oldukları yasal hakları vardır. Çok insanımız bunu bilmiyor. Özelliklede kapıdan satışlarda büyük sıkıntılar sorunlar yaşanıyor. Oysa kapıdan satışlarda alıcının da satıcının da yasa karşısında büyük sorumlulukları var. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu’nda; tüketici, kapıdan satış yoluyla, malın kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 7 gün içinde malı kabul edebilir ya da hiçbir yükümlülük altına girmeden bu malı reddedebilir. Burada seçimlik bir hak söz konusudur. Ancak attığı imzayı nereye atıyor ve imza attığı kağıt da ne yazıyor? Okumadan atmayacak."

Göktaş satıcıların bir ay deneyin sonra geri alırız şeklindeki sözlerinin kandırmaca olduğunu, tüketicinin imzaladığı kağıdı okuyunca bu yalanı göreceğini belirtiyor.

Biliyor musunuz

BURHAN
Felek Basın Hizmet Ödüllerini bu yıl: Metin Ergin, Leyla Umar, Erdoğan Olcayto, Vala Somalı, M.Tarık Yaşa, Nurhan Aydın, Ahmet Çitilci, Selami Turgut Genç, Aysel Okan, Güngör Yerdeş, Demirtaş Ceyhun, Güngör Denizaşan, Yurdakul Fincancıoğlu, M.Yaşar Gökhan, Refik Sönmezsoy, Orhan Taşan, Kurtul Yılmaz Altuğ, Yurdagün Göker, Özkan Şahin, ve Doğan Uluç’un aldığını....

KISA...KISA...KISA...

175 m2 arsanın 2005 yılı Emlak Vergisi 29 YTL idi. Bu yıl 350 YTL’ye yükseldi. Artışa bakar mısınız? Yıkılmış Rus sistemini getirdik de ben mi bilmiyorum.

Hayrettin POLAT-ÇANKAYA
Yazarın Tüm Yazıları