Paylaş
1- Şehir Plancıları Odası Ankara Şube ve Peyzaj Mimarları Odası tarafından açılan ilgili mahkeme tarafından verilen şu karar neden uygulanmamaktadır: “Şehircilik ilkelerine uygun olmadığı ve bu plan değişikliğine göre yapılan karayolu alt geçitleri ve bunun gereği tek yön uygulamalarıyla trafiğin kat edeceği yolların uzayacağı (taşıt-km artacağı), yayalara ayrılan kaldırımların çok daralması, yer yer hiç kalmaması, artan eğimler ve dolayısıyla taşıt hızlarının artması ve bu nedenlerle trafik güvenliğinin azalması, bu yapıların zamanla yaratacağı trafikle yine tıkanacakları ve daha gelişmiş ulaştırma sistemlerinin ve gelişmelerin önünü kesen yapılar oldukları göz önünde tutulursa kamu yararına olmadıkları...” gerekçesiyle iptal edilmiştir”. Mahkeme’nin kararı doğrultusunda söz konusu güzergâhlarda hangi düzenlemeler yapılacaktır?
2- Ankara’da 2006 yılından bu yana tek yön uygulaması olan güzergahlarda kaç trafik kazası meydana gelmiştir? Bu kazalarda hayatını kaybeden ve yaralanan vatandaşlarımızın sayısı nedir?
BÜYÜKŞEHİR’
3- İdarenin yanlış uygulaması nedeniyle meydana gelen bu kazaların sorumlusu kimdir? Meydana gelen bu kazalar nedeniyle Büyükşehir Belediyesi hakkında açılan idari ve adli soruşturma var mıdır?
4- Söz konusu mahkeme kararında yapılan iş ve işlemler nedeniyle kamunun zarara uğratıldığı hükmü yer almaktadır. Kamuyu zarara uğratan görevliler hakkında bu güne kadar açılan soruşturma var mıdır? Sonuçları nedir? Muhalefete ait belediyeleri müfettiş baskısı altında tutan, en küçük soruşturmaya bile izin veren İçişleri Bakanlığı aynı hassasiyeti AKP’li belediyeler için neden göstermemektedir? Bu durum demokrasi anlayışı ve devlet yönetimi ciddiyetiyle bağdaşır mı?
5- 2009-2012 yılları arasında İçişleri Bakanlığı tarafından soruşturma izni verilen belediye sayısı kaçtır? Bunlar hangi belediyelerdir?
6- Tek yön uygulaması son olarak Mahmut Tankut Kışlalı’nın yaşamını yitirmesine neden olmuştur. Benzeri olayların yaşanmaması için ne tür önlemler alınacaktır? (2007 nisanında Cinnah’ta DSP Basın Müşaviri İsmail Aşçıoğlu, hızla seyreden bir otomobilin çarpması sonucu hayatını kaybetmişti.)
7- Tek yön uygulaması olan güzergahların belli noktalarına ve yeteri sayıda trafik lambası ve hız sınırlaması için radar konulması düşünülüyor mu? Bu güne kadar neden konulmamıştır?
Spor kompleksi ışıksız olamaz
YENİMAHALLE’de oturuyorum. Uygar bir kent için olması gereken bir spor alanına (Hasan Doğan Spor Kompleksi’ne) sahibiz! Çalışan insanlar olduğumuz için ancak akşamları spor yapabilme olanağımız var. Belediyeye defalarca sözlü ve yazılı olarak başvuru yapmama karşın hala karanlıkta yürüyüş yapmak zorunda kalıyoruz. Sebep; aydınlatma maliyeti!
Aydınlatma maliyeti, “insan odaklı” belediyeciliğe galip geliyor.
İnsanlar –ki özellikler çocuklar- hava kararmaya başlayınca alanı terk etmek zorunda kalıyor. Bırakın büyük aydınlatmaları, spor aletlerinin bulunduğu bölgede bulunan sokak lambaları bile yanmıyor.
Maalesef bu kadar kamera ve güvenlik elemanına karşın koltukları kırılmış tribün, o saatlerde akşamcıların oturma yerine dönüşüyor. Kadınlar bir yana, erkekler bile ürkerek yürüyorlar. Akşamcıların yapacakları bir taşkınlığın sorumlusu acaba sadece amacı spor yapmak olan biz yurttaşlar mı olacak!
Sözüm ona bizler için yapılmış bu tesisin tez elden kapatılmasını istiyorum; yararlanamadığım bir şeyin ha açık olmuş ha kapalı, hiçbir değeri yoktur.
Haydar ÇETİN
Paylaş