MAMAK Ankara’nın en eski yerleşim merkezi... Samsun yolu güzergahı üzerinde 430 bin nüfuslu, modernleşmeyi, apartman hayatını bekleyen ilçesi.
1990’da burası Doğukent Toplu Konut Alanı ilan edildi.
Projenin ilanının ardından 17 yıl geçti, bu bölgede yaşayanların kurdukları başta olmak üzere 100’e yakın kooperatif kuruldu. Buradan araziler alındı. Arazisi olan bir bu kadar da mülkiyet sahipleri var. Tarlası olanlar toplu konut nedeniyle tarlalarını 17 yıldır bıraktılar, ekip biçmediler. İmar umudu ile tarlalarını belediyeye açtılar ve mağdur oldular.
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 1994 yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi 5.10.1995 tarih ve 1.sayı ve 53 no’lu bülten yayınlayarak "Ankara’nın Mega Doğukent projesinin, Mamak ilçesinin sosyal gelişme olarak geri kalmışlığının bu proje ile giderileceğini, bölgeler arası uçurumların ortadan kaldırılacağını, Doğukent’in yükselen kent olacağını" belirterek bu bültene Doğukent’in uydu fotoğrafını koymuştu.
PROJEYİ BEKLİYORUZ
400 hektarlık yeşili ile Dikmen Vadisi’nin 4 katı, Çayyolu’nun 2 katı büyüklükle Ankara’nın en büyük akciğerlerinden birine sahip olacağını, 100 bin kişinin yaşayacağını, ayrıca Üniversite alanına da yakın olacağı sözü verildi.
Mamak’ta oturan vatandaşlar belediyenin bülteni üzerine yeniden kooperatif kurdular ve bir çok şahıs da mülk satın aldı. Bölgenin tamamı 750 hektar.
Ankara’nın her yanının yapılaşmasına rağmen burası ’nazar boncuğu’ gibi bekliyor.
Sayın Belediye Başkanı’nı bu projeye sahip çıkmaya, sözünü yerine getirmeye çağırıyoruz ve hayallerimizin gerçekleşmesini diliyoruz.
Cemal KILIÇ-Çağdaş Doğukentliler Kooperatifi Başkanı
GÜNÜN SÖZÜ
"Bir sorunu çözmek için en güzel yol, başkalarının da fikrini almaktır."
(Confuciuss)
Çıkık çiviler hayat söndürür
GAZİOSMANPAŞA, Borazan Sokak’ta yürürken birden tökezledim, biraz daha hızlı yürüseydim az kalsın yere kapaklanacaktım. Arkama dönüp baktığımda kaldırımın tam ortasında sökülen eski bir elektrik direğinin toprağa gömülmemiş ve sert bir kavisle çıkık bir parçasının olduğunu gördüm ve spor ayakkabımın kenarından yırtıldığını fark ettim. Üzerine basmamış olduğum için kendimi talihli sayıyorum.
Çankaya Belediyesi, BEDAŞ ve Büyükşehir Belediyesi yetkililerine soruyorum:
Belediyecilik, insanların müşterek yaşam alanlarını güzelleştirmek ve yaşanılır hale getirmek değil midir? Bırakalım estetik projeleri, daha kendi sorumluluk alanına giren yürüme yollarında bile insanların rahat yürümesi için gerekli tedbirleri almayı ihmal eden yerel yönetimlerden ve altyapıyı kalitesiz inşa eden teknik kurumlardan ne beklenebilir?
Zira, Ziya Gökalp Caddesi’nin Kurtuluş Parkı tarafındaki yaya yolunda da altyapı çalışmalarından arta kalan mıh büyüklüğünde çıkık çivi ve vidalar var. Dikkat eden görür.
Yarın, buralarda yürüyen yetişkin, yaşlı ve çocukların mağdur olmayacaklarını kim garanti edebilir?
Vergisini ödeyen vatandaşın asgari düzeyde de olsa düzenli, düzgün ve rahat hareket edebileceği ortam ve yapılanma istemeye, sonuna kadar hakkı vardır.
Doğa Can KARACA (20)-H.Ü. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Teşekkür
BİR ay önce Ankara Vatan bilgisayardan aldığım Minton marka mp3 müzik çalar için köşenizi meşgul etmiştim. Bu yazıma duyarlı bir şekilde Minton ithalatçı firma Deser elektronik şirketi bana telefon açarak bu cihazın yenisiyle değiştirebileceklerini ilettiler ve yeni cihazla değiştirdiler. Bundan dolayı Minton ailesi ve Deser elektronik şirketine teşekkür ediyorum.
İlker ÖZDAL
Dağ fare doğurdu
ALTI ayı geçen Atatürk Bulvarı ve Kuğulu Kavşağı düzenlenmesi doğura doğura fare doğurdu.
Bulvar; yaya kaldırımları geniş, ağaçlı, bol ışıklı geniş cadde demektir. Şehrin en önemli, en geniş caddeleridir bulvarlar. Gelin görün ki, son düzenlemede Atatürk Bulvarı’nın yaya kaldırımları, sokak derecesinde daraltıldı. Üzerine oturtulan geniş tabanlı elektrik direkleri ve yeni dikilen ağaçlarla daha da kullanılmaz hale geldi. İki kişinin, karşıdan gelen iki kişiyle çarpışmadan geçmesi imkánsız. Mecburen tek sıra olacaksınız. Sonra yaya kaldırımının genişliği 10-20 metrede bir değişmekte. Elçilikler önündekini dar olmasından ötürü kullanmak zaten imkánsız. Hiç dünyada herhangi bir şehre gidip bulvar görmediniz mi mühendisler, mimarlar? Böyle şehircilik olur mu? Ve Çankayalılara ne demeli? Bu yaya kaldırımlarını Sayın Eryılmaz yapsaydı, belediyeyi başına yıkardınız.
Ankara’da otomobil sahipleri kadar yayaların da hakkı var. Yaşlanıp otomobil süremeyince görürsünüz yaya kaldırımında yürümenin ne demek olduğunu? Hayırlı olsun bulvar karikatürü! Güle güle kullanın.
Nail TAN
KISA...KISA...KISA...
- 9.CUMHURBAŞKANI Süleyman Demirel’in katılacağı "Türkiye Ekonomisi ve KOBİ’ler" konferansı bugün 16.00’da OSTİM Çırak Eğitim ve Öğretim Vakfı Konferans Salonu’nda yapılıyor. Açılış konuşmacıları:
Erol Akkaya (TOSYÖV Ankara Destekleme Derneği Başkanı), İbrahim Karakoç (Çırak Eğitim ve Öğretim Vakfı Başkanı), Nihat Güçlü (OSİAD Başkanı), Mehmet Akyürek (İÇASİDEF Başkanı), Orhan AYDIN (OSTİM OSB Başkanı), Zafer Çağlayan (ASO Başkanı)