İyi ki varsınız

30.6.2006 günü GİMSA Batıkent mağazasından, kredi kartına 12 taksitle 110 YTL’ye cep telefonunu aldım.

Ne yazık ki, cihazımın klonlanmış olduğu ortaya çıktı.

Kaçak ve klon cihaz sahibi tüketicilerin, cihazı satın aldıkları yerlere başvurarak 4077 sayılı kanun doğrultusunda seçimlik haklarını kullanabileceklerini öğrendim. Bir dilekçe yazarak, 09.11.2006 saat 14.00 itibariyle GİMSA Batıkent’e gittim. Dilekçemi almadılar. Klon telefonunun, yeni ve kayıtlı aynı tip bir telefonla değiştirilmesini istedim. Biz yapacağımızı yaptık. İlgili ithalatçı firmaya bildirdik. Bizimle ilgili bir problem yok, garanti belgeniz var. Muhatabınız biz değiliz. Siz hakem heyetine giderseniz gidin, biz telefonu değiştiremeyiz, dediler.

Klon cep telefonunun, yasal ve kayıtlı; aynı marka ve model yenisiyle değiştirilmesi veya ödediğim bedelin şahsıma iade edilmesi talebiyle 11.10.2006’de Yenimahalle Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na başvurdum. 9.1.2007’de Yenimahalle Kaymakamlığı’nın tüketici sorunları hakem heyeti başkanlığının karar yazısı geldi. Alınan karar sonucunda benim, yani tüketicinin mağdur edildiği isteminde haklı olduğuna ve ürün bedeli olan 110 YTL’nin tüketiciye ödenmesine oybirliğiyle karar vermişlerdir.

Kararı aldığım aynı gün GİMSA Batıkent’a giderek kararı gösterdim. Herhangi bir itirazda bulunmadan klon cep telefonunu aksesuarlarıyla birlikte teslim alarak, nakit olarak 110 YTL’yi tarafıma imza karşılığı ödemişlerdir.

Yenimahalle Tüketici Sorunları Hakem Heyetine teşekkürler ediyorum.

Edip HAYTE-BATIKENT

’Alo Taksi’ kurulsun

BİRKAÇ gündür AŞTİ’de çalışan taksilerle ilgili olumsuz haberleri köşenizden okuyorum. Bir taksici olarak olanlara üzülmekteyim. Bu mesleğin böyle olumsuz haberlerle gündemde olması şüphesiz benim gibi düşünen binlerce meslektaşımızı zan altında bırakmaktadır. Toplumun bizlere bakış açısını etkilemektedir. Bence en kısa zamanda bu sorunlar çözülmelidir. Bu sorunları gidermek için, emniyet, Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Şoförler Odası bir komisyon kurmalıdır. Bu komisyon kırmadan, dökmeden, yapıcı, eğitici bir şekilde çalışarak müşteri ve taksici mağduriyetlerini çözmelidir. Hatta bir ’Alo Taksi’ hattı kurularak bu tür şikayetler değerlendirilmelidir. Aksi taktirde yüz taksinin yaptığı olumsuzluklar sekiz bin taksiye malolmaktadır. Bir taksici

Çöpte iflas

100. Yıl Sitesi köpeklerin istilasına uğradı. Gece kimse sokağa yalnız çıkamaz oldu. Her çöp varilini bir köpek sürüsü parsellediğinden sevgili belediyemin ’akşamları çöpler dışarı’ politikası iflas etti.

Hayvanseverler lütfen kızmasın, hayvan hakları var diye, Ankara’nın en gözde ilçesinin en gözde mahallesi köpekler tarafından işgal edilemez.

13 Ocak günü bir köpek ağzından köpükler saçarak, insanlara saldırdı ve ertesi gün belediye ekipleri cesedini sessizce götürdüler.

Belediye bu köpeği inceledi mi? Köpek kuduz muydu?

Mustafa YILMAZ
Yazarın Tüm Yazıları