Paylaş
Büyükşehir’in mantığı!
Ankara’da yolun bir şeridine farklı renkte çizgi çekerek güya metrobüs hattı yapılır, önceden tek otobüs ile 30-40 dakikaya vardığınız mesafelere şimdi 2-3 aktarma yaparak bir-bir buçuk saate ulaşırsınız. Zaman tasarrufu bir kenara, varmak istediğiniz noktaya göre en az 20 ila 50 dakika arasında zarar edersiniz, bir de aktarma eziyeti üzerinize yük olur.
Söylenebilecek başka bir şey var mı?
İki örnek karşılaştırılırsa Ankara Büyükşehir Belediyesi mantığı tamamen açığa çıkar. Nedir bu mantık? Düşünmeden, incelemeden ‘ben yaptım oldu’ zihniyetiyle halka ‘hizmet’ dayatmak!
Ayrıca bu iş yapılırken detaylı düşünme zahmetine bile girilmemiştir. Emniyet şeridi iptal edilmiştir. Aracı arızalanan kişi metrobüs hattına girmemek için yolun ortasında mı park edecektir?
Kızılay’daki işine kendi otomobiliyle giden bir kişi, Balgat’ta çalışan eşini/arkadaşını Konya Yolu’nda arabasından nasıl indirecektir? Sağa yanaştığında metrobüs yolu ihlal edildi diye ceza mı yiyecektir?
Dolmuşlar yol ortasında mı yolcu indirecektir? Sorular arttırılabilir.
Büyükşehir Belediyesi bu mantıksız uygulamalardan vazgeçip toplu ulaşım sorununu kökten çözecek şeylere odaklanmalıdır.
M. A. Ç.
Ziraat Bankası’nın sınavları şaibelidir
24 Kasım 2012’de yapılan 14 Aralık 2012’de açıklanan Ziraat Bankası sınavlarının sonuçları tamamıyle şaibeli, hileli ve yanlıştır. İlkokul düzeyindeki bir öğrencinin bile gözü kapalı bir şekilde çözebileceği kadar basit soruları nedense çoğu üniversite genci olan ülkemizin gençlerinin çözemediğini söylediler. Çoğumuzun tam sonuç beklediği sınavda en az 30 yanlış, boş bırakmadığı halde cevap kağıdında boş görünen sorular ve daha bir çok şey...
Tek isteğimiz sınavın soru ve cevapları ile birlikte cevap kağıtlarımızın açıklanması. Öyle bir sınav düşünün ki sınav sonucunda “Hocam kağıdıma bakabilir miyim” diyen öğrenciye “Hayır” cevabı verilmesi gibi bir durum içerisindeyiz.
Ziraat Bankası’ndan gelecek haberleri bekliyoruz.
Z. D.
Çözümsüz arıza
Keçiören İncirli Mahallesi Taşlı Sokak’ta geçen pazar günü sabah saat 10.00’da elektrikler kesildi. Arıza ihbarı yaptıktan sonra gelen Enerjisa ekipleri ancak iki saat süren aramalardan sonra arızayı öğleden sonra 15.00 gibi buldular. Ayrıca Enerjisa’yı aradığımızda elektriklerin önce saat 18.00’de sonra 21.00’de son olarak da 24.00’te geleceğini söylendi. Kışın ortasında sabah giden elektrikler gece yarısına kadar verilmedi.
Enerjisa’ya sormak istiyorum. Evlerde hiç mi yaşlı, çocuklu veya hasta olduğu düşünülmüyor. Bu süre içinde maalesef kombiyi çalıştıramadık, elektrikleri kullanamadık. Bir arızanın kaç saatte çözüleceği uzman ekip tarafından bilinmez mi? 12 saatten fazla bir sürede elektrik arızası çözülemez mi?
Aynı arıza dün yeniden yaşandı. Ankara’ya kar düşerken yine bazı vatandaşlar elektriksiz kaldı. Kombiler yanmadı, elektrikler kullanılamadı. Enerjisa yine ‘arızayı gidermeye çalışıyoruz’ gibi bilgiler dışında hiçbir tatmin edici açıklama yapmadı.
Yani yine insanlar Enerjisa’nın bitmek bilmeyen arıza çalışması nedeniyle soğukta kaldı.
Ç. E.
Paylaş