PaylaÅŸ
"Son günlerde TÜDER’e iletilen çok sayıda şikâyetlerden, geçmiş yıllara ait taksitle yapılan satış senetleri -ödendiği halde- tekrar gündeme getirilerek ödenmediği takdirde icra yoluna gidileceği tehdidiyle tüketicilerin karşı karşıya bırakıldığı anlaşılmaktadır.
Bilindiği gibi ödenen senetlerin üç yıl saklama yükümlülüğü bulunmaktadır. Ancak ödenen ve geri alınan senetlerin saklanmaması durumunda; kredi kartıyla ödeme yapan tüketiciler, bankalarından çıkartabildikleri hesap özetleriyle ödeme yaptıklarını kanıtlayabilmekte, banka yoluyla ödeme yapmayanlar maddi ve manevi mağduriyete uğramaktadırlar.
Bu durumda olan ve icra takibine uğrayan tüketicilerin Tüketiciler Derneği’ne (0212-543 72 57) başvurmaları beklenmektedir."
AKP kongreleri
Devletin parası mı partinin parası mı
CHP Mersin Milletvekili Mustafa Özyürek, Başbakan'a soruyor:
"AKP Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, AKP il kongrelerine Başbakanlığa tahsisli ANA ve ATA uçaklarıyla gitmekte, zaman zaman yine Başbakanlığa tahsisli OBA helikopterini kullanmakta, makam otobüsü de kongre yapılan illere gönderilmektedir... Helikopterler ve otobüs için ne kadar yakıt kullanılmıştır (litre ve tutar olarak)? Bu araçların personeli için il kongreleri nedeniyle ne kadar harcırah, yemek ve otel parası ödenmiştir? Bu harcamalar bütçede hangi ödeneklerden karşılanmıştır? AKP’nin il kongresine katılmak için Başbakanlık makamına tahsisli uçakların, helikopter ve otobüsün kullanılması 5018 sayılı yasaya aykırılık teşkil etmiyor mu?
AKP kongrelerine gitmek için kullanılan uçakların, helikopterin ve otobüsün yakıt ve personel dahil işletme masrafları, personelin yollukları, görevlendirilen Başbakanlık personelinin yollukları ve diğer harcamaların devlet bütçesinden karşılanması 5018 sayılı kanunun 71'inci maddesinin "g" fıkrasına göre bir kamu zararına yol açtığı açık olduğuna göre, bu kamu zararını kim karşılayacaktır?
Â
Bir partinin genel başkanının ve partide görev yapan yöneticilerin o partinin il kongrelerine devlet imkânları yerine parti parası ile gitmeleri gerekmez mi?
AKP il kongresi yapılan illerde, tam da il kongresinin yapıldığı tarihte açılışlar planlanması nasıl sağlanmaktadır?"
İki ayrı 'Saray muhallebicisi'
EMİNÖNÜ'nde, İTO Vakfı'ndan 'Yemek Odası' yerini kiraladığını 'Biliyor musunuz'da yazdığımız 'Saray Muhallebicisi-Keremoğlu 1949' işyeri üzerine Av. Abdullah Pehlivan şu açıklamayı yaptı:
"Haberde, adı geçen Ahmet Topbaş ve Saray Muhallebicisi'nin; müvekkil Teşvikiye Saray Gıda San. ve Tic. A.Ş. ve şirketimizin tescilli markası olan 'Saray Muhallebicisi' ile hiçbir ilgisinin olmadığını, şayet isim ve markamız kullanılıyor ise bununla ilgili gerekli yasal işlemleri yapacağımızı, İTO Vakfı ya da İTO Vakfı'ndan kiralanan hiçbir yeri devralmadığımızı ve işletmediğimizi bildiririz."
Hatırlatalım, İTO'nun yerini kiralayan şirketin adı 'Saray Muhallebicilik ve Tatlıcılık Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.-Keremoğlu 1949'dur. Bu firmanın iki, açıklamayı yapan grubun ise 9 dükkanı vardır. Kadir Topbaş'ın, İTO'daki Saray Muhallebicisi ile ortaklığı bulunmuyor.
Sağlıkta devlet oyuna gelmemeli
ÖZEL hastanelerde yürürlüğe konulan 'Ayakta Tedavi Yardımına İlişkin Tebliğ Kararı' ile devletin ve milletin cebindeki paraya göz kırpılarak halkın daha ucuz ve kaliteli sağlık hizmeti alımı engellenmektedir.
Halkın sağlık hizmeti alımında daha kolay ve daha ucuz bir sistem varken neden daha pahalı ve ek ücret ödenerek sağlık hizmeti seçiliyor. 'Birilerini zengin edeceğiz' diye onca yatırımlar ve milli servetler çöpe mi gidecek? Devletimiz farkında olmadan yanlış yönlendirilerek ve birilerinin isteği doğrultusunda oyuna geliyor. Böyle bir uygulama dünyanın hiçbir yerinde yoktur.
Sayın Başbakanımız, sağlıkta yaşanan adaletsizliğe el atmalı. Devletimiz ve halkımız yararına olan her türlü fedakârlığa ayaktan tedavi kurumları olarak hazırız.
Ayaktan tedavi kurumları olarak SSK ve Bağ-Kur ayaktan tedavilerini tebliğin gerektirdiği şartlarda 'hiçbir fark ücreti almadan' yapmaya hazırız.
Dr. Ahmet KARATAŞ- Tüm Sağlık Kuruluşları (TÜMSAD) Derneği Başkanı
Sanat bitti yaşasın zanaat
BODRUM Zanaat Festivali, Bauhaus’çuların dediği gibi 'Sanat öğretilmez, zanaat öğretilir' prensibiyle ahşap teknecileri, sandaletçileri, Bodrum boncukları, taş ustaları, Bodrum türküleri, folkloru, yemekleri, florası, şifalı otları, zeytini, zeytinyağları, süngercileri, sarnıç yapan ustaları, mutafları, sabuncuları, balıkçıları, sepetçileri, halı, kilim, Bodrum bezleri dokuyanları, Bodrum gömleklerini, Temel Devranları unutulmadan gelecek kuşaklara taşımayı hedefleyerek Kumbahçe'de yarın başlıyor. Üç gün sürecek festivalde çeşitli etkinlikler yer alıyor.
GÃœNÃœN HATIRLATMASI
"Belki bir gün biz Kuzey Kıbrıs'a gideriz, Tasos Papadopulos'u da oraya davet ederiz, orada bir barış kahvesi içeriz, bir barış yemeği yeriz."
(20 Temmuz KKTC Barış Harekâtı kutlamalarına ilk kez katılan Başbakan Erdoğan'ın, Brüksel'de AB zirvesinde söylediklerinden...)
Biliyor musunuz
 - İP Düzce İl Örgütü'nün cumartesi günü 'ABD-AB kaynaklı, fındık üretimini yok etmeyi amaçlayan hükümet politikalarını protesto amacıyla' 'Fındığa ve Vatanına Sahip Çık' adlı bir miting düzenleyeceğini...
- DATÇA Belediye Başkanı M. Erol Karakullukçu'nun, "Yabancılara en fazla 5000 metrekare taşınmaz satılmalı, % 5'ini oluşturan, 250 metrekarelik villa yapılmasına izin verilmeli; hem turizm için hem de ülke güvenliği için yasal düzeltme yapılmalı" dediğini...
Mesaj Panosu
- THY'den İzmir-Van seferi için bilet almıştık. Bileti THY adına çalışan Sun Express firması kesmiş, ancak dolu koltuğa... Aynen otobüs firmalarında görüldüğü gibi... Sonuçta uçağa binemedik ve 30 saat yol çekmek zorunda kaldık. Kınayayım mı, dava mı edeyim; hangisini seçeyim? Melek KUTLU
- İSTANBUL Barosu'nun 'İşgalden Zafere, Sevr'den Lozan'a' paneli, yarın 16.00'da Yeminli Mali Müşavirler Odası'nda. Konuşmacılar; Kazım Kolcuoğlu, Av. Hüseyin Özbek, Prof. Mümtaz Soysal, E. Orgenearal Hurşit Tolon ve Doç. Engin Berber.
BTC: Punj Llod-Limak işi zamanında bitirdi
'PUNJ Lloyd-Limak İşortaklığı' Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği tarafından, 'BTC'de gecikme cezası 180 milyon dolar' (16.7.2006) başlıklı yazının bir yerinde, hattın yapımının gecikmesinde adı geçen firmalardan biri olarak, yüksek makina mühendisi/petrol uzmanı Aslan Özmen tarafından gösterilmesi üzerine bir açıklama yapıldı.
Bu konudaki iddianın daha önce de köşemizde yer aldığı belirtilen açıklamada, Aslan'ın bu değerlendirmesinin yanlış olduğu bildirilerek şöyle deniliyor:
"Ä°nÅŸaat iÅŸinin bitirilmesi ile ilgili olarak da yine yanlış bilgi ile donatılmışsınız. AÅŸağıda yine bir defa daha Projenin Türkiye içinde baÅŸlangıçta yapımını üstlenen firmaları ve bölümleri aydınlanmanız için tekrarlıyoruz.Â
BTC Projesinin Türkiye içindeki boru hattı uzunluğu 3 bölümden oluşan 1076 km'dir.
1- LOT-A, 277 Km. müteahhidi Tepe Nacap İşortaklığı
2- LOT-B, 467 Km. müteahhidi Alarko-Günsayıl-Streicher Haustadt&Timmermann işortaklığı,
3- LOT-C, 332 Km. müteahhidi Punj Lloyd-Limak işortaklığı,
4- Ceyhan Kıyı ve Deniz Terminalleri Müteahhidi-Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş.
5- Pompa İstasyonları inşaatı müteahhidi; Tepe İnşaat A.Ş.
Bahse konu yazınızda bizim taahhüdünü tüm bölümlerden çok daha once tamamladığımız Lot C (Şarkışla- Sivas/Ceyhan-Adana 332 Km.) bölümü de dahil bütün hat sanki bir başka firma tarafından yapılmış gibi bir izlenim mevcuttur ki bu da zaten tamamen yanlıştır.
2004'DE BÄ°TÄ°RDÄ°K
"Gecikmenin sebebi Türk müteahhitlik firmalarının yetersizliÄŸidir" diyerek uluslararası platformda yeterliliklerini kanıtlamış Türk müteahhitlik firmalarını küçümseyerek hakarette bulunan ÅŸahsın ifadesi ve yanlış yönlendirmeleri ile ve bir de üstüne üstlük "Bu iÅŸi Fernas bitirdi" cümlesi ile Türk kamuoyu tamamen gerçek dışı, yanlış ve asılsız olarak bilgilendirilmektedir.Â
Uluslararası öneme, saygınlığa ve üst düzey standartlara haiz 'Asrın Projesi' olarak adlandırılan BTC Boru Hattı'nın 332 Km'lik Lot-C kısmını layıkıyla yapan ortaklığımızın doğru adı 'Punj Lloyd-Limak İşortaklığı
olup, taahhüdümüz altındaki kısmın inşaat çalışmaları 2004 yılı sonu itibarıyla bitirilmiştir."
Ä°NSANA VE DOÄžAYA SAYGI
İlk aşamada Hazar petrollerini Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye üzerinden dünya pazarlarına (1 Milyon Varil/Gün ) sunan ;gerek yapım standartları ve gerekse de stratejik önemi en üst düzey olan ve açılışı 13 Temmuz 2006 tarihinde uluslararası katılımla 3 ülke Cumhurbaşkanları ve Başbakan düzeyinde yapılan BTC Projesi 21. Yüzyılın en büyük mühendislik projesidir. İnsana, çevre ve doğaya saygıyı ön planda tutan yöre ekonomisini canlandıran bu projenin gerçekleşme aşamaları ve uluslararası zeminde ekonomik ve hukuki anlaşmalar prosesleri incelenmeksizin yapılmış yanlış değerlendirme gazetenizin bütün haber sütunları ile de çelişmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti bu projeden dolayı hiçbir gecikme cezası ödememiş ve de ödemeyecektir.
Türkiye Cumhuriyeti Projede gelinen bu noktaya , ihaleler neticesinde görevlendirdiği Müteahhitlik Firmaları ve T.C. Enerji Bakanlığı/Botaş/BTC Direktörlüğü ve tüm kamu kurum ve kuruluşları, STÖ'nin katkıları ile Dünya Bankası gözetiminde ve hatta çalışan 22 bin direkt, on binlerce bağlantılı endirek çalışanlarının emekleri ve Uluslararası Yatırım İşbirliği ile yüzünün akı ile gelmiştir.
YÃœKSEK YETERLÄ°LÄ°K
İş ortaklığımızı oluşturan Punj Lloyd Ltd.Şti. ve Limak İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. firmaları hem Türkiye'de hem de dünyanın çeşitli ülkelerinde uluslararası yüksek standartlara haiz birçok doğalgaz ve petrol boru hatları ile birlikte büyük sanayii tesisleri projelerini yüksek yeterlilik ve mutlak işveren memnuniyeti çerçevesinde tamamlamışlardır.
Bu projede arazinin eski hale getirilmesi yani sizin ifadenizle Reinstatement masalı, dünyaca da denetlenen ve sivil toplum örgütleri de dahil yüzlerce denetim ve gözetim aşamasından geçen bu projenin asli unsuru ve şartıdır. Tarafımızca mükemmelen yapılan Lot-C arazi eski haline getirilmesi işi dünya basınında dahi övgü ve takdir almıştır."
'Çorlupark'tan açıklama
964 konutluk 'Çorlu Park' projesini gerçekleştirmek üzere faaliyete başlayan Mecidiyeköy merkezli 'Propa Proje İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu üyesi Can R. Özçiçek, 19.7.2006'da yeralan yazımız üzerine uzun bir açıklama gönderdi.
"Bu konudaki bilgilere ait resmi belgelerin gerek Çorlu Belediyesi'nde, gerekse Tapu Sicil Müdürlüğü ile diğer ilgili kurum ve kuruluşlarda mevcut olduğu" savunulan açıklamada özetle şu bilgiler yer alıyor:
- Çorlupark Konut projesinin bulunduğu alan, Çevre ve Orman Bakanlığınca 14.11.2005 tarihinde onaylanan 1/25.000 ölçekli Çerkezköy-Çorlu-Marmaracık-B.Karıştıran-Muratlı Revizyon Çevre Düzeni Planında merkezi iş alanı ve sık yoğunluklu meskun yerleşim alanında kalmaktadır. Bölgeye ait 1/5.000 ölçekli Nazım İmar Planı, Çorlu Belediye Meclisi'nin 10.8.2005 tarihinde onaylanmıştır.
- Karar, Belediye İmar İşleri Müdürlüğü'nün kararı, belediye ilan tahtasında bir ay süreyle
(12.4.2006-12.5.2006) askıya çıkarılmıştır. (Zabıta yazısına göre deniliyor ancak gören var mı?)
- 1/5.000 ölçekli revizyon imar planına göre, 4.4.2006 tarihli plan açıklamasında özetle, gerek mimari ve şehircilik açısından kötü bir görüntü arz etmesi ve gerekse de, belediye hizmet binasının da Tekirdağ yoluna taşınacak olması nedeniyle Çorlu Şehysinan Mahallesi sınırları içinde ve Çorlu-Tekirdağ yolunun sağ ve sol yanında yer alan yaklaşık 286 hektarlık bir alanda revizyon imar planı çalışması yapıldığı bildirilmiştir. Hazırlanan bu revizyon nazım imar planında, 1/25.000 ölçekli çevre düzeni planı kararlarına uygun olarak, merkezi iş alanı, konut, sanayi ve sosyal ve teknik alt yapı alanları ayrılmıştır. Revizyon nazım imar planında, önceki onaylı nazım imar planında öngörülen yoğunluk değerlerinde artış olmadığı belirtilmiş olup, yeni belediye hizmet binası karşısında belirlenen bir kısım alanın, çağdaş şehircilik uygulamalarına imkan verecek şekilde büyük yapı adaları olarak düzenlenmiştir. Ayrıca ulaşım sisteminin Çorlu genel ulaşım şeması ile bütünlük oluşturacak şekilde yolların devamlılığının sağlandığı ifade edilmiştir.
- Şirketimiz sondaja dayalı zemin etüd raporu yaptırılmış, ODTÜ tarafından onaylanmıştır.
- 18 ve 19. maddeler işlemlerinin yapımı, belediye başkanının oluru ile İmar İşleri'nde görevli Hülya Taşkın görevlendirilmiştir. Düzenleme bölgesinde yer alan parsellerin düzenleme sonunda DOP oranları kesildikten sonra yerleri korunmuş, askı süresi içinde de herhangi bir itiraz olmamıştır.
- Anılan bölgede terk oranı yaklaşık %25'dir.
VALÄ°LÄ°K SORUÅžTURMASI
Açıklamada daha bizim için kafa karıştırıcı bir çok teknik ayrıntı var. Bütün bunlara karşılık cevap haklımızın saklı olduğunu bildirmek isteriz. Projenin hala temeli atılamamıştır. Nitekim, konu ile konu ilgili olarak Tekirdağ Valiliği'nin soruşturma yaptığı yeni bir bilgidir. Bu projenin kimlerin önerisi veya daveti üzerine gerçekleştirildiği, arkasında hangi güçlerin bulunduğu hala açık değildir. Her gün 70 ailenin göç ettiği ve su kaynaklarının gittikçe tükendiği bir ortamda, bu tür projelerin, el altından değil de, şeffaf olarak yapılması gerekmektedir.
OÄŸlum bitlendi
11 yaşındaki oğlumu İstanbul-Ümraniye Anadolu Yakası Kent Ormanı Aday izci Eğitim Yaz Kampı'na gönderdim. 6 gün sonra bitlenmiş bir şekilde eve döndü. Kamp ateşi yakılırken konuştukları için bir kaç arkadaşıyla birlikte gece 23.00'den sabah 07.30'a kadar ayakta bekletilmişler, soğuk suyla banyo yapmışlar.
Büyükşehir'in ilgili biriminden bu çirkin davranışla ilgili bir açıklama bekliyorum.
Ayhan ÖZ
Cevizli sil batan
BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından geçtiğimiz aylarda açılışını yapılan yenilenmiş E-5 Cevizli Kavşağı sil baştan yeniden yapılıyor.
"Kadir Topbaş'ın talimatıyla şu kadar günde bitirilmiştir" diye pankart asan, sonra da kavşağı, yapılan yerleri de yıkarak sil baştan yeniden yapan zihniyetten ne zaman kurtulacağız? Yapılan o kadar masraf halkımızın cebinden çıkıp kimlerin cebine giriyor acaba?
Hakan ULUSOY
Alibeyköy, otobüs şirketlerinin garajı mı oldu?
GEÇEN cumartesi 01.00 sıralarında Eyüp'teki evime dönüyordum.
Yanımda ailem vardı, Fatih Köprüsünü geçtikten sonra, Kemerburgaz, Alibeyköy ve Hasdal sapağından çıktım. Alibeyköy üzerinden Eyüp'e devam edecekken, yol bir anda tıkandı. Yaklaşık 45 dakika trafik durdu. İşin acı tarafı yolun tıkanmasına sebep olan şey, içlerinde Metro ve Ulusoy gibi firmaların yol üzerindeki yazıhaneleriydi. Otobüsler ve yolcular, gecenin o vaktinde yolu tıkamışlardı. Merak ettiğim, bu firmalar hangi izinle buralarda işyeri açabilmişlerdi. Amaç insanlara hizmet etmek mi, eziyet etmek mi?
En kötüsü de bir tane bile polis memuru o kargaşada görev yapmıyordu.
Sizin aracılığınızla bu rezilliğin hesabını sormak istiyorum.
M. Ferhat AKTAÅž
PaylaÅŸ