Akıllara ziyan amorti hesabı

ANKARA Büyükşehir Belediye Başkanı, (12.3.2006)’de tarihinde Kuğulu Kavşakları açıldığında, gerçekleşmesi muhtemel benzin tasarrufunun 6 ay içinde kavşaklara harcanan paraları nasıl amorti edeceğini açıkladı.

Açıklamasında, bir taşıtın daha önce kavşakta beklemesi sonucu 0,46 YKr (460 bin TL) fazla benzin yaktığını, bunu 200 bin taşıtla çarptığında 6 ayda harcanan paranın karşılanacağını belirtti. Belediye Başkanına şu soruları sormak istiyorum. Cevaplarsa tüm Ankaralılar memnun olur:

1. Taşıt başına 0,46 YKR (460 bin TL) hesabını bir aracın kaç dakika fazladan beklemesi üzerine nasıl dayandırdığınızı açıklar mısınız? Hesabınıza göre günde (200 bin X 2,80)= 32.857 litre fazladan benzin tüketildiği çıkarımını nasıl yaptınız?

2. Belediye Başkanı daha önce bu yoldan günde 100 bin araç geçtiğini belirtiyor. Peki şunu soralım: Daha önce bu taşıtların hepsi mi trafik sıkışıklığında 15 dakika ilaveten bekliyordu? Pik saatler denilen sabah (7:30-9:00) ve akşam saatleri (17:00-18:30) dışında, (trafik sıkışıklığı yaşanmayan saatlerde) bu yolu gün içinde kullanan araçlar ki, bu da en az (50 bin araç demektir) bir-iki dakika içinde o yolu geçmiyor muydu? O zaman bu hesaptan yarısını düşmek gerekmez mi?

3. Kavşaktan durmadan geçse bile arabalar hareket halindeyken benzin harcamaz mı? Onun hesabını da bir zahmet yapabilir ve hesaptan düşebilirler mi?

4. Bu kavşaklardan durmadan geçeceği belirtilen taşıtlar kuzeyde Akay kavşağı ve Kızılay, güneyde ise Atakule kavşaklarında gelip tıkanmayacak mı? Dolayısıyla Kuğulu kavşaklarındaki önceki bekleme süresi, sonrasındaki kavşaklara iki kat fazla olarak taşınmayacak mı? Bugüne kadar olduğu gibi ’o kavşaklarda köprülü kavşak yapılması gerekli’ denilip yine trilyonlarımız savrulmayacak mı? Bu hesabı da ortaya koyar mısınız?

5. Kavaklıdere kavşaklarına aşırı taşıt yığılmasına, daha önce İnönü Bulvarı üzerine bu yönetim tarafından yapılan köprülü kavşaklar ve Akay kavşağının neden olduğunu, dolayısıyla fazladan bir bekleme varsa bile, bunu uyguladığınız yanlış ulaşım politikaları sonucunda kendinizin yarattığınızı da açıklar mısınız?

6. Daha önce toplu taşıma araçlarını kullanan kişilerin, yapılan katlı kavşaklar ve toplutaşım sistemlerinin kaderine terk edilmesi sonucu otomobil kullanımına yönelmesi, bu nedenle ortaya çıkan benzin harcamalarını, çevre kirliliğini ve bunun ulusal ekonomiye etkilerini de değerlendirir misiniz?

HESAP YAPALIM

Ayrıca, Belediye Başkanının hesabına bazı eklemeler de ben yapmak istiyorum:

Kavşaklar açıldıktan sonra kesintisiz trafik yüzünden karşıya geçemeyecek ve ölecek, sakat kalacak yaya sayısı: 121

Kaldırılan otobüs durakları nedeniyle toplutaşım yolcularının fazladan yürüyecekleri mesafe: 500 metre

Daralan (bazı yerlerde tamamen yok edilen) kaldırımlar nedeniyle hareketi kısıtlanacak yaya ve engelli sayısı: 100 bin

Hızdan dolayı gerçekleşecek kaza sayısı ve bunların maddi, manevi kayıpları: Trilyonlar

Daha fazla taşıtın bu yola akımı sonucu artacak egzos kirliliği ve gürültü...

Hesapları nasıl mı yaptım? Belediye başkanının kullandığı yöntemle... Uydurdum...

Eser ATAK

KISA... KISA...

ODTÜ Mezunları Derneği’nin düzenlediği ’Cumhurbaşkanlığı Seçiminin Yasal ve Hukuksal Boyutu’ konulu bir söyleşi yarın saat 14.00’de derneğin Vişnelik Salonu’nda. Konuşmacı: Eski Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı Sabih Kanadoğlu

OSTİM Sanayici ve İşadamları Derneği 16. olağan genel kurul toplantısı yarın saat 13.00’de OSİAD Konferans Salonu’nda.

Sıra geldi Bilkent yoluna

ESENBOĞA ve Eskişehir yollarının (Garnizon üst geçidi hariç) tamamlanmasından sonra sıranın Eskişehir yolunu Bilkent’e bağlayan 2.5 km’lik iki şeritli bulvarın genişletilmesine geldiğini düşünüyoruz. Bugün Bilkent yaklaşık 3 binin üstünde konutlu, Türkiye’nin önde gelen üniversitesi, 4 yıldızlı oteli, spor merkezi, alışveriş merkezi, onlarca lokantası, sinemaları, özel ve resmi kuruluşları ile öğrenciler dahil 30 bin kişinin yaşadığı ve çalıştığı Ankara’nın yüz akı bir yerleşim yeridir. Sayın İhsan Doğramacı tarafından yaptırılmakta olan Türkiye’nin en modern camii de bitmek üzeredir. Ayrıca söz konusu yolun bir paraleli de kısa bir zaman içinde Ankara’nın hastaneler merkezi olacaktır.

Ancak Bilkent’i Eskişehir yoluna bağlayan bulvar iki şeridi ile hem yetersiz kalmakta hem de yol kalitesi olarak bu güzide yerleşim yerine yakışmamaktadır. Yolun her iki tarafı büyük çaplı dolga ve hafriyata gerek kalmaksızın genişletilmeye müsaittir.

Bu yolun da bitirilmesini rica ediyoruz.

Suzan ASLAN

Bozkır çocukları yüzmesin mi

BENİM 9 yaşında bir oğlum var; dört senedir yüzme ile ilgileniyor. Şu anda da Ankara’da bir yüzme kulübünde lisanslı yüzücü. Yüzdüğü kulübe, havuza, kamp yaptığı otele kadar her şeye parasını birçok aile gibi biz ödüyoruz. Ankara gibi bir bozkırda binlerce çocuk yüzme sporu ile uğraşıyor...

Peki, devlet ne yapıyor? Bizlere herhangi bir destek sağlamadığı gibi bir de köstek oluyor.

100.Yıl Anıttepe Yüzme Havuzu diye bundan 35 yıl önce yapılmış, neredeyse çökmek üzere olan bir yüzme havuzu var. Bizler çocuklarımıza orada antrenman yaptırmıyoruz, oraya sokmuyoruz; çünkü böyle bir tesis inanın Pakistan’da bile yoktur. Birçok çocuk dışarıda, başka tesislerde antrenman yapıyor ama; siz ne yaparsanız yapın sonuçta devlet müsabakayı orada düzenliyor. Çocuklar oradaki sağlıksız koşullar sebebi ile enfeksiyon kapıyor. Tesise bir içkili gazinodan giriş yapıyorsunuz. Müsabakalar sırasında tesis yetersiz olduğu için sporcular yerlerde soyunup giyiniyor. Bir yanda içki ve sigara içerken bir yanda gençler ve çocuklar müsabaka sırasının gelmesini bekliyor.

Hele akşamları antrenman yapan çocuklar piyanist şantör eşliğinde içki ve sigara kokuları arasında çalışıyorlar.

Böyle bir rezalet dünyanın neresinde görülür?

Ömer KANBUROĞLU

GÜNÜNSÖZÜ

"Siyasete ilgisiz yurttaşlar zararsız değil, yararsızdırlar!"

(Perikles)
Yazarın Tüm Yazıları