Paylaş
Yani okuyucular için gündemini ve sürekliliği her zaman canlı tutan ve SEO uyumlu içeriklerdir. Bu içeriklerin önemi; uzun vadede kullanıcılar için güncel ve anlaşılabilir olması ve yer aldıkları web sitesinin trafiğini arttırmasıdır. Ancak dijital ortamda yer alan ve sürekli ulaşılabilen, kalıcı olan her içerik evergreen içerik olarak nitelendirilemez. Bir içeriği evergreen içerik olarak nitelendirmek için; yazılan içeriğin yayınlanmasının üstünden uzun süre geçtikten sonra bile içerdiği bilgi anlamında talep görmesi ve tüketilebilir olması gerekir. Evergreen içerikler aynı zamanda yüksek kalite, zamansızlık ve temel oluşturma etmenleri üzerine kurulur. Yani oluşturulan içerik ele aldığınız konunun etmenlerini ne kadar içinde barındırıyorsa ve ne kadar kaliteli ise evergreen içerik olma yolunda da o kadar ilerler
Evergreen Content (İçerik) Neden Önemli?
Evergreen içerikler, diğer içeriklere göre üzerinde daha fazla ve daha titizlikle çalışılması, daha çok araştırma yapılması gereken içeriklerdir. Bu içeriklere her anlamda daha fazla kaynak ayırmak, uzun vadede çeşitli faydalar sağlar. Web sitesi trafiğinin artması, marka bilinirliğinin ve farkındalığının artması, evergreen içeriğin sağladığı faydalar arasında sıralanabilir.
Bu açıdan ele aldığımızda web sitesi sahibinin bir içerikten kazanabileceği maksimum faydayı sağlamış olur. Üretilen içeriklerin SEO uyumlu olması gerekir. SEO uyumlu içerik üretmek, söz konusu web sitesinin Google arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağlar. Bu şekilde web sitesinin trafiği artar ve daha fazla kullanıcının siteyi ziyaret etmesi sağlanmış olur.
Evergreen Content (İçerik) Üretmek İçin Neler Yapılmalı?
Evergreen içerik üretmek istiyorsanız güncelliğini kaybeden, hızlı bir şekilde tüketilen ve belirli bir zamana özgü olan içeriklerden uzak durmanız gerekir. Haber makaleleri, istatistiksel raporlar, özel gün veya özel durumlara özgü konular, trendler veya popüler kültürle ilgili içerikler, kişisel görüşleri ifade eden içerikler, moda trendleri gibi her an değişebilecek içerikler evergreen içerik olamazlar. Evergreen içerik formatları internet ortamında tekrar tekrar tüketilebilen ve güncelliğini her zaman koruyan içerikler olmalıdır. Evergreen içerik olabilecek formatlar şu şekilde sıralanabilir:
* Liste içerikler
* İpuçları ve püf noktalar
* Ürün incelemeleri, tanıtımları, videoları
* Öğretici içerikler
* Sık sorulan sorular
* Ansiklopedik içerikler
* Videolar
* Tanımlamalar ve tarifler
Tüm bu formatlarla evergreen içerik üretimi yapabilirsiniz ancak ele aldığınız konulara da dikkat etmekte fayda var. Evergreen içerikler üretmek için aşk, romantizm, kilo verme-alma, beslenme alışkanlıkları, anne-bebek hakkındaki konular, ebeveynlik, evcil hayvanlar, iş ve kariyer gibi her zaman merak edilen ve araştırılan konuları seçebilirsiniz.
Evergreen Content (İçerik) Üretiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Evergreen içerikler web siteleri için iyi bir içerik pazarlama stratejisi oluştururlar. Bu nedenle dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu içerikleri üretirken konunun kaliteli ve özgün bir şekilde ele alınması, SEO teknikleriyle uyumlu bir dille işlenmesi, yapılacak anahtar kelime çalışmasıyla okuyucuların beklenti ve sorularına yanıt verecek şekilde hazırlanması, mümkün olduğunca geniş bir kitleye hitap ediyor olması önemlidir. Ayrıca içeriğin okunabilirliğini de ön planda tutmak gerekir. Tüm bu detaylara dikkat edildiğinde ortaya çıkan başarılı evergreen içerikler sayesinde web sitesinin trafiği büyük oranda artacaktır.
Sağlıkla ve Sevgiyle kalın, #evdekal
Vedat Karabulut
Twitter : https://twitter.com/vedatkarabulut
Linkedin : https://www.linkedin.com/in/vedatkarabulut/
Paylaş