Paylaş
Masada ev sahibimiz Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, Genel Müdür Yardımcısı Hasan Süel ve Vodafone Grup Dış İlişkiler Direktörü Matthew Kirk var. Timuray, John Bond’a döndü:
- Belki Temmuz-Eylül 2010 çeyrek sonuçlarımız için bir şeyler söylemek istersiniz...
- Türkiye’de harika sonuçlar alıyoruz. Pazar payımızın yüzde 25’e çıkması da bunu gösteriyor.
Milliyet’ten Serpil Yılmaz araya girdi:
- Telsim’i aldığınız dönemde “pahalı aldılar” gibi yorumlar oldu. Geriye dönüp baktığınızda sizin için pahalılık söz konusu mu?
- Biz geriye dönüp, attığımız adımı kritik etme yerine, ders çıkarırız. Türkiye’de mobil iletişim pazarına girmek istiyorduk. Telsim’i de bunun için aldık.
- Türkiye pazarına girmiş olmaktan memnun musunuz?
- Türkiye’de mobil iletişim şirketi sahibi olmak mükemmel iş.
Bu noktada duraksadı ve bir itirafta bulundu:
- Vodafone Türkiye için ilk yönetimi belirlediğimiz günlerde hata yaptık. O dönemde saçlarım gri gibiydi. Geçen süreçte saçlarım beyazladı.
Serpil Timuray biz gazetecilere ricada bulundu:
- Lütfen önceki yönetimle ilgili yorum ve karşılaştırma yapmayın.
Araya girdim:
- Biz özel olarak böyle bir soru sormadık. Dünya Başkanınız Bond içinden gelerek itirafta bulundu.
John Bond, Timuray’ın ricasının farkına vardı ve yineledi:
- Biz o günlerde yönetimi belirlerken hata yaptık.
Ardından o günlere göre bugünkü bakışlarını ortaya koydu:
- Bizim için yerleşik Türk şirketi olmak çok önemli.
Sonra Türkiye’ye bakışını netleştirdi:
- Türkiye, eşsiz bir ülke. 70 milyonu aşkın nüfusuyla çok önemli bir pazar. Önemli olan yatırım yapılacak pazarı doğru seçmek.
Bu saptamalarla yetinmeyip ekledi:
- Yatırım fiyatı gerçektir. Geleceği ise biz inşa ederiz.
Bond, Serpil Timuray’ı çok etkileyen şu saptamayı yaptı:
- Hayat, ileriye doğru yaşamak, geriye doğru anlamak içindir.
Bir başka soru üzerine Vodafone Türkiye’nin 2’nci çeyrek sonuçlarını bir kez daha değerlendirdi:
- Çok etkileyici ama önemli olan bununla yetinmeden, daha iyisini yapabileceğimiz bilinciyle hareket etmek. Bunu yapabiliriz de...
Bu kadar olumlu bakışın ardından bir soru daha:
- Türkiye’yi bölge merkezi yapmayı düşünür müsünüz?
- Elbette mümkün...
Vodafone, Telsim’i alışı dahil Türkiye’ye bugüne kadar 10 milyar lirayı aşkın yatırım yaptı...
Bu yatırımın yarattığı rekabet cep telefonuyla her türlü iletişimde fiyatları önemli ölçüde aşağı çekti...
En önemlisi ciddi istihdama imza attı... Sadece bu yılın 2’nci çeyreğinde 207 kişiyi işe aldı...
John Bond’un verdiği mesaj, Türkiye’ye daha çok yükleneceklerinin işaretini verdi...
Uzanlar’ın Telsim’deki lekesini göremedik
VODAFONE Grup Dış İlişkiler Direktörü Matthew Kirk, Türkiye’de iki hata yaptıklarını aktardı. Bunlardan biri, Sir John Bond’un da altını çizdiği yönetim konusuydu:
- Başlangıçta hatalı yönetim tercihi yaptık.
Kirk’in asıl yakındığı hata şuydu:
- Telsim için 4.5 milyar dolarlık çeki TMSF’ye ben vermiştim. Telsim’in içine girince, Uzanlar’ın bize ne kadar lekelenmiş bir marka bıraktıklarını önceden göremedik.
HSBC’den ayrıldıktan sonra smokin giymeme kararı almıştım Türkiye için yeniden giydim
VODAFONE Dünya Başkanı Sir John Bond, üzerindeki smokini işaret etti:
- HSBC’de 45 yıl çalıştım. 4-4.5 yıl önce ayrıldım. O zamandan beri hiç smokin giymedim, giymek de istemedim.
Sonra Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray’a döndü:
- Bu geceye beni Serpil davet etti. 4-4.5 yıldır unuttuğum smokini bu kez Türkiye için giydim.
6 aylık geliri 1.7 milyar lirayı aştı Avrupa’nın ‘en hızlı’sı Türkiye oldu
VODAFONE’un Temmuz-Eylül 2010’u kapsayan çeyrek sonuçlarını açıkladığı gün Londra’da Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray ve Genel Müdür Yardımcısı Hasan Süel’le birlikteyiz.
Timuray, aynı anda duyurdukları Türkiye sonuçlarını bize biraz daha detaylı anlattı:
- Temmuz-Eylül 2010 döneminde hem Türk GSM pazarının, hem de Vodafone Avrupa’nın en hızlı büyüme gerçekleştiren şirketi biz olduk. Bu üç ayda servis gelirlerimiz 913 milyon lirayı buldu.
- 6 aylık veya bir yıllık rakam nedir?
- 6 aylık servis gelirimiz 1 milyar 686 milyon liraya yükseldi. Büyüme oranı yüzde 26.7. Bünyemizdeki Borusan Telekom’u da dahil edince 6 aylık gelirimiz 1 milyar 766 milyon lirayı buldu.
Timuray, abone başına gelire vurgu yaptı:
- Tüm zamanların en yüksek ARPU’suna (abone başına gelir) ulaştık. Eylül 2009’da abone başına gelir 15.3 TL’ydi, Eylül 2010’da 18.6 TL’ye yükseldi.
Ardından pazar paylarına dikkat çekti:
- Pazar payımız yüzde 18.6’dan yüzde 25.1’e çıktı.
- Bu sonuçları almak size kaç paraya mal oldu?
- Vodafone’un Türkiye’ye yaptığı yatırım, Telsim’i alım bedeli dahil 10 milyar lirayı aştı.
Sonra da faiz ve vergi öncesi kâr (FAVÖK) durumunu anlattı:
- Nisan-Eylül 2009’da 49.3 milyon liraydı. Bu yıl 217.6 milyon liraya çıktı.
- Son tahlilde şirketiniz hâlâ zarar ediyor değil mi?
- 2009’da 140 milyon lira düzeyinde olan zarar, şimdi 76 milyon liraya indi. Takdir edersiniz ki büyümeye odaklanmış ve ciddi yatırımları süren bir şirketiz. Burada önemli olan servis gelirlerini artırabilmek ve FAVÖK’ü yükseltebilmek.
Avrupa’nın içine aldı, sağlam temeller atıyor
SERPİL Timuray, Vodafone’un başına ilk geçtiği günlerde (Ocak 2009), sıklıkla şu soruyla karşılaştığını anımsattı:
- Vodafone, Türkiye’den çıkacak mı?
- Şimdi o sorular gündemden kalktı mı?
- Vodafone’un yeni yapılanmasında Türkiye, artık Avrupa ülkeleri arasında yer alıyor. Türkiye’ye sağlam temeller atılıyor. Türkiye’yi önemli büyüme pazarlarından biri olarak görüyor. Tüm bunlar, Vodafone’un Türkiye’de kalıcı olduğunu gösteriyor.
Birden fazla sim kart azalıyor sektörde verimlilik artıyor
SERPİL Timuray, GSM pazarında birden fazla sim kart kullananların oranının yüzde 30’dan yüzde 10’a kadar indiğini vurguladı:
- Bu durum sektör için verimlilik artışını gösteriyor.
Ardından numara taşımada durumlarına dikkat çekti:
- 2 yılda 8 milyon dolayında bir abone hareketi söz konusu. Bu dönemde 1.7 milyon net abone kazandık.
Paylaş