Ülkeler arası geçici politik gerginliklere değil işimize bakarız

AUSTRIAN Post, Türkiye’ye girmeye karar verdiğinde Aras Kargo ile ilgilendi. 2012 yılında bu konuda zemin yoklarken, İş Girişim’in Aras Kargo’daki yüzde 20’lik hissesini satması gündeme geldi.

Haberin Devamı

İş Girişim ve Aras yönetimiyle masaya oturuldu. 2013’te anlaşmaya imza atıldı:- İş Girişim’deki yüzde 20’lik hisse Austrian Post’a geçecek.

Aras Ailesi de yüzde 5 hisse verecek. Böylece Austrian Post, Aras Kargo’nun yüzde 25’ini almış olacak.Sözleşmeye bir de opsiyon maddesi konuldu: 

- Austrian Post, Aras Kargo’dan yüzde 50 hisse daha alabilecek.FETÖ’nün 15 Temmuz 2016’daki hain darbe girişiminden kısa süre sonra, 27 Temmuz’da Austrian Post CEO’su Georg Poelzl’in şu mesajı kamuoyuyla paylaşıldı:

 

- Türkiye ekonomisine güveniyoruz ve ülkedeki varlığımızı büyütmeyi arzu ediyoruz.Poelzl, Aras’a da şu mesajı iletti:

 

- Sözleşmeden kaynaklanan hakkımızla Aras Kargo’nun ek yüzde 50 hissesi için 100 milyon Euro civarında ödemeye hazırız.Yatırım konusunda bir söz daha verdi:

 

Haberin Devamı

- Gelecek yıllarda Türkiye’ye ayrıca 100 milyon Euro daha yatırmayı planlıyoruz.Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Evrim Aras, şirketin temmuzun son günlerinde gerçekleşen genel kurulunda Austrian Post’a bakışını ortaya koydu:

 

- Austrian Post’la birlikte Aras’ı dünya markasına dönüştürme yolunda adımlar atacağımızı öngörmüştük. Geçen 3 yılda anladık ki, Austrian Post’la aynı vizyonda buluşamıyoruz. Şirketimizin yüzde 25’lik hissesini kendilerinden almaya hazırız.Georg Poelzl, geçen hafta İstanbul’a geldiğinde buluştuk, Türkiye kargo sektörünü ve Aras’daki son durumu konuştuk. Poelzl, sözleşmeye imza atarken tavırlarının net olduğunu belirtti:

 

- Biz Aras’a yüzde 25 için gelmedik. Niyetimiz çoğunluk hisselerini almaktı. Nitekim sözleşmeye opsiyon maddesi koydurduk. Yüzde 50’lik hisseyi alıp yüzde 75’e çıkmak, sözleşmeden doğan hakkımız.Aras markasını Türkiye dışına taşıma konusunu anımsattım:

 

- Evet, biz de çok istiyoruz Aras markasını öncelikle çevre ve bölge ülkelerine, sonra da Avrupa’ya taşımak. Ancak, geçen 3 yıldaki gelişmeler bu adımları atmamıza olanak vermedi. Aras’ı Türkiye dışına taşıma hedefimiz geçerli ama ilk plandaki hızla olamayacak.Türkiye-Avusturya arasına politik gerginlik yaşandığına dikkat çektim, yanıtladı:

 

Haberin Devamı

- Biz ülkelerin yönetimleri arasındaki geçici politik kırgınlık ve gerginliklere bakmayız. Ticarete ve işimize bakarız.Türkiye’ye olan inancının altını çizdi:- Evet, darbe girişimi bir tedirginlik yarattı ama Türkiye’nin büyüyeceğine, kalkınmasını sürdüreceğine inanıyorum. Bu inançla Türkiye’ye yatırım isteğimiz sürüyor.Austrian Post’un Aras’ta çoğunluk hisse için bastırması, Türkiye’de kargo sektörünün epey cazip olduğunu gösteriyor.Hisse gerginliğinin uzamasının markayı yıpratabileceğini iki tarafın da dikkate alması gerekiyor...

 

DUR EVLADIM, ŞARAP BİTMEDEN KADEHİ ALMA

 

7-8 yıl önce Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Medya ve İletişim Meclisi toplantısı sonrası Ankara’dan İstanbul’a dönerken Kavaklıdere bağlarının içindeki restorana uğrayıp, şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Başman’la buluştuk.Murahhas Üye Ali Başman’ın da eşlik ettiği buluşma şarap tadımına dönüştü...

 

Haberin Devamı

Beyaz, roze derken 2-3 farklı kırmızı şarabı da tattık. Tadım sırasında garson şaraplar bitmeden kadehleri değiştirince Mehmet Başman frenledi:- Dur evladım, bitirelim şarabı, kadehi öyle değiştir.Ardından ekledi:- Şarap bitmeden kadehimi değiştirme, günahtır...

 

“Günah” yaklaşımını duyunca güldüm, savundu:

 

- Üzümde çiftçinin emeği ve alınteri var. Ayrıca, şarabı üretmek de emek istiyor. İçinde bu kadar emek olan bir ürünü ziyan etmek bana göre günahtır...

 

22 Ağustos 2016’da vefat eden Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Başkanı Mehmet Başman’ı bu yaklaşımıyla anıyor, oğulları Ali ve Murat Başman ile tüm aileye sabır diliyorum.

 

 

ARAS’IN TÜMÜ, BİZİM YÜZDE 15’İMİZ

 

Haberin Devamı

GEORG Polzl, Austrian Post’un 12 Avrupa ülkesinde faaliyet gösterdiğini belirtip, ekledi:- 2015 ciromuz 2.4 milyar Euro’ydu. Şirkette 24 bin kişi çalışıyor.Aras Kargo’nun verilerini anımsattı:

 

-Aras, 2015’te yüzde 15 büyüdü, 830 milyon lira ciroya ulaştı. 5 bin 300 çalışan, 5 bin acenta ile 12 milyon müşteriye hizmet veriyor.Ardından şu ölçüyü ortaya koydu:- Aras’ın yüzde 100’ü, Austrian Post’un yüzde 15’ine denk geliyor.

Yazarın Tüm Yazıları