Paylaş
Uçakta Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar’la karşılaştık:
- Renault’un merkezinde görüşmeleriniz olmalı...
Celal Çağlar yanıtladı:
- Oyak Renault ve Renault Mais’te yılda 4 yönetim kurulu toplantısı yaparız. Bunların ikisi Türkiye’de (Bursa ve İstanbul), ikisi de Paris’te gerçekleşir.
Çağlar, ekonomiyle ilgili izlenim almak istedi, soruyla yanıt verdim:
- Asıl aktörleri sizlersiniz. Siz neler hissediyorsunuz. Geçen gün Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Başkanvekili Mustafa Güçlü’yle konuştum. Anladığım kadarıyla çimentoda işler iyi gidiyor..
- Geçen hafta Avrupa Çimento Üreticileri Birliği’nin toplantısı için TÇMB Başkanı Adnan İğnebekçili ve Mustafa Güçlü’yle birlikte ben de Londra’daydım. Avrupa ülkelerine göre bizim durumumuz elbette iyi.
Son dönemlerde artan terörden dolayı Mardin Çimento aklıma geldi:
- Mardin Çimento nasıl gidiyor?
- Çok şükür Mardin terörden ciddi etkilenmeyen bölge illerimizden biri. Mardin Çimento, sektörde kârlılık rekorunu elinden bırakmıyor. Kârlılıkta yüzde 60’ı gördüğümüz dönemler oldu.
Çağlar, çimentonun bölgesel özelliğine dikkat çekti:
- Çimento, bölgesel bir üründür. Dolayısıyla bölgesel talebe çok bağlıdır.
Ardından dünya çimento üretim miktarını söyleyip, sordu:
- Dünyada 3 milyar ton çimento üretimi söz konusu. Bunun ne kadarı ihracata yönelir biliyor musun?
Ben tahmin yürütmeye çalışırken sürdürdü:
- 100 milyon ton dolayındadır. Bunun da 20 milyon tonunu Türkiye gerçekleştirir.
- İç pazardaki seyirden memnunsunuz yani?
- Son 2 yıldır 40 milyon ton dolayında seyrediyor. 2010 da öyle geçecek gibi. Ancak, Türkiye’deki üretim kapasitesi arttı. Bu yüzden ihracata yüklenmek gerekiyor. İhracatta da şansımız çevremizdeki ülkeler. Çünkü dediğim gibi çimento bölgesel ürün.
- ‘Kriz teğet geçti’ söylemi çimento için doğru mu çıkıyor?
- Evet.
- Otomotivde durum nasıl?
- 2010’un ilk yarısı, yılbaşındaki beklentimizden iyi geçti.
- Oyak’ın banka ve sigorta şirketini satışından sonra 3 milyar dolarlık nakiti ortaya çıktı. Genel Müdürünüz Coşkun Ulusoy, özellikle yurtdışında şirket arayışında olduğunuzu söylemişti. Bu arada Aslan Çimento’yu aldınız. Memnun musunuz?
- Hem de çok memnunuz.
- İçerde başka alım veya yatırım gündeme gelir mi?
- İçerde enerji yatırımına odaklanmış durumdayız.
- Ya dışarıda?
- Demir ve kömür madeni için arayışımız sürüyor.
250 bin askerin üye olduğu Oyak’ın önde gelen yöneticisinin bulunduğu bazı sektörler açısından, “kriz teğet geçti” yorumunu yapması Başbakan Tayyip Erdoğan için önemli olsa gerek...
Hekimhan’a demir yatırımı sürüyor
OYAK Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar’dan, “yurtdışında kömür ve demir madeni arayışımız sürüyor” mesajını alınca, Malatya’nın Hekimhan ilçesindeki demir madenini anımsattım:
- Erdemir’e bağlı Er Maden Hekimhan’ın Hasançelebi beldesinde 300 milyon dolarlık yatırıma başlamıştı. Kriz yüzünden adımlar yavaşlamıştı. Şimdi yatırım ne durumda?
- Devam ediyor.
- Yatırım ne zaman tamamlanır?
- Biraz zaman alır...
Oyak Holding’e bağlı Tukaş’ın ambalaj ödülü aldığı törene birlikte gittiğimiz şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Karadağ’ın aynı zamanda Erdemir’de Yönetim Kurulu Başkanvekili olduğunu öğrenince ona da sormuş, benzer mesajı almıştım.
Hasançelebi’ye 300 milyon dolarlık yatırım, Malatya ve çevresine önemli hareket sağlayacak...
Otomobilde beyaz modası yaşanıyor
RENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye’de yeni lansmanını yaptıkları ticari aracı anlatırken, Megane’nin hatchback’yle ilgili izlenimimi aktardım:
- Araç 4x4 havası veriyor.
- Gerçekten hatları çok güzel. O aracımızın en çok da beyaz rengi satıyor.
- Neden?
- Beyaz, aracın hatlarını daha iyi ortaya koyuyor. Örneğin İstanbul’da geçen gün bir bayimize sordum. Bir haftada 10 Megane hatchback satmış. 5’i beyazmış. Otomobilde beyaz modası var.
Paylaş