Paylaş
- Ümit Ersoy, Komili-Kırlangıç markalarını bünyesinde tutan Ana Gıda’nın Genel Müdürü...
Ümit Ersoy, hemen kendisiyle ilgili kısa bir bilgi verdi:
- Anadolu Grubu’nda yeniyim ama yağ sektöründe eskiyim.
Tuncay Özilhan, Ayvalık’taki etkinlikleri önemsemiş, Metin Ecevit, Ahmet Boyacıoğlu ve Serdar Bölükbaşı gibi üst düzey yöneticileri de ona eşlik etmişti.
Özilhan ve ekibiyle Murateli Köyü’nde başlayan sohbetimiz, daha sonra Komili-Kırlangıç için yeni kurdukları fabrika binasında sürdü.
- Ünlü yatırımcı, spekülatör Geroge Soros, daha önce Türk yağ sektörüne Yudum’la girmişti. Sonra çıktı. Sizin Ana Gıda’ya ortak olup yeniden döndü. Ne kadar hissesi var?
- Yüzde 35-40 düzeyinde sanırım...
Özilhan’ın yanındaki yöneticiler düzeltme yaptı:
- Yüzde 45’e kadar yükseldi.
- Soros, Yudum’la Türkiye’de yağ sektöründe bulundu. Sonra da çıkmayı tercih etti. Sonra Ana Gıda’ya neden ortak oldu?
Tuncay Özilhan, Efes Breweries International’e (EBI) uzanarak yanıtladı:
- Soros’un ortak olduğu fonlardan biri, bizim Hollanda’daki şirketimiz EBI’ye ortaktı. Bizi oradan tanıyor. Komili’yi bünyemize katınca, gelin Ana Gıda’ya ortak olmak istedi. Biz de kabul ettik.
- Soros, EBI’den iyi kazanmış olmalı ki bu kez Ana Gıda’ya geldi...
- Rakam vermem doğru olmaz ama sanırım memnun kaldılar...
Özilhan, yanındaki Ümit Ersoy’a dönüp, Soros’la ilgili bir ayrıntıya girdi:
- Ümit Bey, Soros’un bir başka fonunun Yudum’un sahibi olduğu dönemde onlarla birlikte çalışmış. Ana Gıda’ya gelip ortak olduklarında, bize Ümit Bey’i tavsiye ettiler. Biz de Ümit Bey’i grubumuza kazandık.
Anadolu Holding, yağ sektörüne, Aydın Bolak’ın başında bulunduğu Türk Petrol Grubu’nun Abank’a borcu nedeniyle, Kırlangıç-Madra’yı devralarak girdi.
Anadolu Holding yönetimi, Kırlangıç-Madra’yla “yağa bulaşınca”, durum değerlendirmesi yaptı:
- Ya bunları uygun ortam bulup satacağız, ya da daha güçlü olmak için iyi bir markayı bünyemize katacağız.
İkinci seçenek ağır bastı, Türkiye’nin en eski zeytinyağı markalarından Komili, geçen yıl Ana Gıda’nın çatısı altına girdi...
Böylece, Ana Gıda, ambalajlı zeytinyağı pazarının “3 K”sını ve pazarın da yüzde 35’ini kavradı...
Anadolu Grubu, şimdi Efes Pilsen’de, Coca-Cola İçecek’te yakaladığı başarıyı zeytinyağında da sergilemek için bu sektöre yüklenecek...
Ana Gıda gibi “güçlü ve iyi bir oyuncu”nun öncülüğü, Türk zeytinyağını da dünyada güçlendirecek...
Zeytinyağını üreten kavga ederse tüketim artar mı
AYVALIK’taki “5’inci Zeytin Hasadı Şenliği”, Ticaret Odası ve Belediye’nin öncülüğünde, tam anlamıyla “imece” yöntemiyle gerçekleşti...
Sezai ve Salih Madra başta olmak üzere, zeytin-zeytinyağı üreticileri, Cunda Adası’ndaki restoranlar seferber oldu.
Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Rahmi Gencer, her zamanki uzlaşmacı tavrını bu kez de sergiledi:
- Zeytini üreten, sıkıp yağ yapan, ihraç eden, içerde-dışarda markasıyla öne çıkmaya çalışan herkes burada... Zeytin ve zeytinyağında Ayvalık’ı ve Türkiye’yi daha iyi noktalara taşımak için kavgayı bırakalım, el ele verelim. Bakın zar zor iç tüketim kişi başı yıllık 1.5 kilogramı bulabildi. Üreteni kavga eden bir ürünü vatandaş tüketir mi?
Türkiye, yeni dikilenlerle birlikte 150 milyon zeytin ağacıyla dünyada öne çıkıyor...
Çiftçi emeğinin karşılığını almayı, tüketici içerde bütçesine uygun zeytin-zeytinyağı tüketmeyi gözlüyor...
Bunun için el birliğiyle doğru politikalar oturtmak gerekiyor...
Ben burada ölürüm
TÜRK Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkan Yardımcısı Ümit Boyner, eşi Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner’i tam bir Ayvalıklı yapmış.
Cem Boyner, “Ayvalık 5’inci Zeytin Hasadı Şenlikleri” nedeniyle konuklarını ağırladığı evini aldığı günleri anımsadı:
- Burayı görür görmez, “Ben burada ölürüm” dedim.
Bunun üzerine Ümit Boyner’e takıldım:
- Madem bu kadar seviyorsunuz, neden evinize gelen yola bir el atıp yaptırmıyorsunuz?
- Yol asfalt olursa doğası bozulur diye korkuyoruz.
Ümit-Cem Boyner çift, sık sık Ayvalık’ın yolunu tutuyor, dostlarını da oraya çekiyor.
Paylaş