Sigaraya karşı ‘dumansız hava sahası’ sağlandı, ya egzozdan çıkan ne olacak

FRANKFURT Fuarı’nda standlar arasında mekik dokurken, Volkswagen Grubu’nun Türkiye Distribütörü Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu’yla karşılaştık:

Haberin Devamı

-Volkswagen standında bazı araçları görmeni isterim.

Bilaloğlu’yla Volkswagen standında buluştuk:

-Volkswagen Grubu’ndaki marka çeşitliliği hemen hiçbir grupta yok gibi... Hafif ticariden ağır ticariye, spor otomobilden orta ve küçük sınıfa, lükse kadar her sınıftan aracı bünyesinde bulunduran 10 farklı marka var.

Fuarın tümüne hakim olan “elektrikli araç” akımı Volkswagen standına da yansımış:

-Sadece elektrikli araçlara odaklanmak yetmez. Buradaki dizel araçlardan bazılarında karbon salımı hibrid araçlarla yarışacak kadar düşük noktaya inmiş durumda.

Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celalettin Çağlar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar’ın üzerinde durduğu “çevreci araç desteklenmeli” konusunda Bilaloğlu da ısrarlı:

Haberin Devamı

-Birçok ülke sigaraya karşı önlemler aldı. Türkiye’de de sigara yasaklarıyla “dumansız hava sahası” yaratıldı. Peki egzozdan çıkan karbondioksit ne olacak?

- Yani?

-Sigaraya karşı çıkan insanlar, dünyanın her tarafında hükümetlerine, “motorlu araçların havamızı daha fazla kirletmesini istemiyoruz” diye yüklenmeyecek mi? Eninde sonunda bunlar olacak.

Otomotiv sektörünün bu konuyu gündemde tutmaya çalışan üm temsilcileri haklı...

Özellikle gelişmiş ülkeler, yollara çevreye daha saygılı araçların çıkması için özel destekler veriyor... Türkiye hâlâ vergi açısından hurdaya çıkması gereken araçları destekler görünüyor...

Üstüne üstlük sektör, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı İbrahim Aybar’ın da dillendirdiği ikilemi yaşıyor:

-Renault Megane’nin yerini alacak Fluence’nin elektrikli modeli 2011’den itibaren üretilmeye başlanınca iç piyasada vergisi neye
göre hesaplanacak?

- Neden?

-Çünkü, bizde taşıt vergisi motor hacmine göre alınıyor. Elektrikli araçlarda böyle bir ölçüm yapmak mümkün değil.

-Örneğin turizm sektörünün kullandığı golf arabası nasıl vergilendiriliyor?

- Büyük olasılıkla sadece KDV alınıyor, ÖTV yok. Bizim elektrikli otomobil için de öyle olmalı.

 

Haberin Devamı

Artık “Egzoz gazını en aza indirin” deme zamanı gelmedi mi?

 Otomobilin tavanı elektrik üretiyor

 DOĞUŞ Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, Volkswagen’in Frankfurt Fuarı’nda sergilediği elektrikli aracı anlatırken, tavanını gösterdi:

-Tavanda sun roof gibi gördüğünüz aslında güneş enerjisinden elektrik üretiyor...

- Ürettiği elektriği otomobilde kullanmak mümkün olacak mı?

-Klimayı oradan aldığı enerji çalıştıracak... Ayrıca, elektrikli aracın aküsü de durduğu yerde güneş enerjisiyle bir miktar şarj olacak.

-Otomobil tavanında güneş enerjisi başka modellerde var mı?

-Aslında şu anda pazarda olan bir-iki modelde uygulanıyor. O otomobillerde güneş enerjisi klimayı çalıştırıyor...

Haberin Devamı

Frankfurt Fuarı’nda bir kez daha gördük gibi, dünya otomotiv devleri, petrole bağımlılığı azaltmak için çok kafa yoruyor, hibrid ve elektrikli araçlara yoğunlaşıyor...

Yine de petrole bağımlılık öyle kısa sürede bitecekmiş gibi görünmüyor...

 

Biz kamu çalışanları krizden etkilenmedik, avantajlı durumdayız

DEVLET Bakanı Zafer Çağlayan’la Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ü Frankfurt Havaalanı’nda Türkiye’nin Frankfurt Başkonsolosu İlhan Saygılı karşıladı. Kısa soluklanma sırasında Nihat Ergün, Saygılı’ya sordu:

-Almanya’da ekonomik durum nasıl?

- Krizin derin etkisi henüz üzerlerinden kalkmış değil. Eyalet bazında (Hessen) bir örnek vereyim. Eyaletteki kamu çalışanlarının maaşlarının yüzde 10 indirilmesi konuşuluyor.

Haberin Devamı

-Bizde ise kamu çalışanları hâlâ zam istiyor...

Ergün ardından kamu çalışanlarının durumuyla ilgili özel sektörün örnek verdiği yorumu yaptı:

-Aslında biz kamu çalışanları olarak krizden hiç etkilenmedik. Çünkü, her ay maaşımızı alıyoruz. Maaşımızda herhangi düşme olmadı. Hatta kriz ortamında avantajlı bile sayılırız. Çünkü, bazı ürünlerin fiyatlarında gerileme oldu.

Nihat Ergün, memur sendikalarıyla hükümet arasında yaşanan 2010 yılı maaş zammı tartışmasına göndermede bulundu:

-Memur sendikalarının hükümete sunduğu zam talepleri içinde, “Kriz farkı” talebi bile vardı...

Bu vesileyle memur zammıyla ilgili son durumu anımsatayım...

Memur sendikaları yüzde 4 artı 4’e kadar indi, hükümet yüzde 2.5 artı 2.5’ten yukarı çıkmadı...

Haberin Devamı

İş Uzlaştırma Kurulu’na gitti... Uzlaştırma Kurulu, sendikaların talebini uygun gördü...

Hükümet, “Uzlaştırma Kurulu’nun kararına uymam, kararı Bakanlar Kurulu verir” havasına girdi...

Memur zam bekliyor, bakanlar “Kriz, kamu çalışanını etkilemedi” diye düşünüyor...

Dolayısıyla zam yüzde 2.5 artı 2.5’i pek aşmayacak görünüyor...

Yazarın Tüm Yazıları