Paylaş
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, başkanlığını Hakan Güldağ, yardımcılıklarını Alper Tan, Fügen Toksü ve benim yürüttüğüm TOBB MİM’in geleceğe dönük yol haritası çizilmesini hedeflediği arama konferansının protokol konuşmaları bölümünde bu konudaki ilk deneyimini anımsadı:
- 1996 veya 1997 yılıydı. TÜSİAD’ın İstanbul yakınlarındaki Durusu Otel’de düzenlediği bir arama konferansına katılmıştım.
Araya şaka yollu da olsa bir parantez sıkıştırdı:
- Demek ki o zaman TÜSİAD’la aramız iyiymiş.
Ardından sürdürdü:
- İlk arama konferansı tecrübemi o zaman edindim.
Sonra Fazilet Partisi’nin (FP) kurulduğu günlere döndü:
- Fazilet Partisi (FP) kurulmuş, kısa süre sonra da Genel Başkanlığa Sayın Recai Kutan geçmişti. Partimizin geleceğini konuştuğumuz bir toplantıda söz aldım. Arama konferansı yapmayı teklif ettim.
Teklifini yaparken TÜSİAD’ın arama konferansını örnek gösterdiğini vurguladı:
- TÜSİAD’ın düzenlediği bir arama konferansına katılmıştım. Bu yöntem partimizin bundan sonra atacağı adımlara yön verebilir.
Bu önerisine partinin önde gelen isimlerinden birinden gelen itirazı aktardı:
- Bir arkadaşımız hemen, “Olmaz öyle şey. Ne aramasıymış? Biz hangi yolu izleyeceğimizi biliyoruz” diye itiraz etti. Böylece arama konferansı yapamadık.
Arama adlı şirketiyle Türkiye’de “ortak akıl”ın arandığı konferansları 24 yıldır yürüten ve bu konuda önde gelen isim olan Oğuz Babüroğlu’na döndü:
- Fazilet Partisi çok sürmeden kapatıldı (2001). Oğuz Bey, sizinle bir arama konferansı yapsak belki de Fazilet Partisi’nin kapatılması sürecini yaşamazdık.
Arama konferansına katılan gazeteciler olarak Bülent Arınç’ın teklifine karşı çıkanın kim olduğuna dönük tahmin yürüttük:
- Oğuzhan Asiltürk veya Şevket Kazan olabilir.
Sonunda sessiz onayı aldık:
- Oğuzhan Asiltürk.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da arama konferanslarının önemine vurgu yaptı:
- Biz TOBB olarak ilk arama konferansımızı benim başkanlık görevini devralmamdan hemen sonra, 2002’de yaptık. Oğuz Babüroğlu’nun yönetiminde çalıştık, “ortak aklı” bulduk.
O zaman çizdikleri yol haritasından örnekler verdi:
- Üniversitemiz TOBB ETÜ’nün kurulması, düşünce kuruluşumuz TEPAV’la ilgili kararlar oradan çıktı. 363 odamızdan 130’u uluslararası akreditasyonlara kavuştu. TOBB’u temsilen uluslararası kuruluşların içince yönetiminde görev almaya başladık. Atlantik’ten Pasifik’e uzanan önde gelen uluslararası kuruluşlarda söz sahibiyiz. Kadın Girişimciler Kurulu, Genç Girişimciler Kurulu hep 2002’deki arama konferansımızdan sonra gündeme gelen adımlarımız oldu.
Hisarcıklıoğlu’nun ortaya koyduğu örnekler, “ortak akıl”ın ne kadar işe yaradığını gösteriyor.
Eğer “ortak akıl” aramayı seçseydi, Fazilet Partisi yoluna devam edebilir miydi?
FP yoluna devam etseydi, Tayyip Erdoğan’a Başbakanlık, Abdullah Gül’e Cumhurbaşkanlığı yolu açılır mıydı?
Reklamda kadını meta görmeyin tüketiciyi aldatana tolerans yok
GÜMRÜK ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, TOBB Medya ve İletişim Meclisi’nin arama konferansında tüketiciye dönük tanıtım ve reklamlara odaklandı:
· Tüketiciyi aldatan reklama, tanıtıma, ürüne asla tolerans yok.
· Reklamda kadını meta olarak görmek istemiyoruz. Sadece reklamın öznesi olabilirler.
· Kimi tanıtımlarda ürünlerinin sağlık sorunlarını çözdüğünü iddia edenler oluyor. Bunlara da izin verilmeyecek.
· Bakanlığımız bünyesindeki Reklam Kurulu’nun ceza verdiği bazı reklamların yayınının sürdüğü durumlarla karşılaşıyoruz. O zaman söz konusu yayıncı kurumlara da ceza gündeme gelecek.
· Medya kuruluşlarının özgürlükle güven dengesini iyi kurması gerekir.
· Ayrıca kimse, “Toplumsal değerler beni ilgilendirmiyor” diyemez.
Paylaş