Paylaş
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Bosna-Hersekli gazetecilerin yoğun ilgi gösterdiği sohbet toplantısında şirketin verilerini sıraladı:
- 2014’ü yüzde 25 büyüyerek 6 milyar lira, yani 2 milyar 750 milyon dolar ciroyla kapatacağız. Personel sayımız 22 bin 500’ü aştı. Türkiye istihdam liginde 11’inciyiz. Kadın istihdamında 3’üncü sıradayız. Kurumlar vergisinde Türkiye 19’uncusuyuz.
2023 hedeflerinin yüzde 25’ini yakaladıklarını belirtti:
- 2023’te 10 milyar dolarlık ciro eşiğini aşmayı, Avrupa’nın en başarılı 3 perakende şirketi arasına girmeyi planlıyoruz. Şu anda Avrupa’da 7’nciyiz.
LC Waikiki Uluslararası Mağazalar Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, yurtdışında ilk mağazayı 2009’da Romanya’da açtıklarını anımsattı:
- Mostar, Bosna-Hersek’teki 3’üncü, yurtışındaki 100’üncü mağazamız oldu. Şu anda Türkiye dahil 23 ülkenin 141 kentinde 487 mağazamız var. Türkiye’de 72 kentte 387 mağazaya ulaştık. Haftada bir mağaza açıyoruz. Yurtdışı mağazalar bu yıl 120’yi bulacak. Yurtdışı mağazaların toplam cirodaki payı şimdilik yüzde 20 düzeyinde.
2023’te yurtiçinde 500, yurtdışında 1000 mağazaya ulaşmayı planladıklarını vurguladı:
- O dönem için hedeflediğimiz 10 milyar dolarlık cironun 6 milyarı yurtdışı mağazalardan sağlanacak. Mağazamız olan ülke sayısı 40’a çıkacak.
- Yurtdışı mağazalardaki satışın ne kadarı Türkiye’de üretilip ihraç edilen ürünler?
Vahap Küçük yanıtladı:
- Türkiye dahil tüm mağazalarımızdaki ürünlerin 3’te 2’si ülkemizde üretiliyor. Yurtdışı mağazalarımıza ürünlerin tümünü Türkiye’den gönderiyoruz. İthal ettiğimiz ürünler de dış mağazalarımıza dönük markalı ihracat içine giriyor. 2015’te markalı ihracat 400 milyon doları bulacak.
Markalı ihracatın daha istikrarlı yürüme şansının olduğuna değindi:
- 2023’te yurtdışı mağaza sayımız 1000’e, ciroları 6 milyar dolara ulaştığında, markalı ihracatımız 3 milyar doları bulacak.
Yenal Gökyıldırım, yurtdışında izledikleri stratejiye işaret etti:
- Mevcut 22 ülkede derinleşmenin yanısıra Afrika kıtasında yeni ülkelere, Hindistan’a, Çin’e, Endonezya’ya odaklanacağız.
- Avrupa’nın en başarılı ilk 3 perakendecisi arasına girme hedefiniz var ama Almanya, Fransa, İngiltere’de mağaza açmaktan söz etmiyorsunuz. O pazarlara dönük korkunuz mu var?
Küçük yanıt verdi:
- Yurtdışında doymamış pazarlara yöneliyoruz. Almanya, Fransa ve İngiltere doymuş pazarlar. Oyun kurucu olacağımız ülkelere gitmeyi tercih ediyoruz. Şan olsun diye Almanya’da, İngiltere’de, Fransa’da mağaza açmayız.
Yanıtı şu mesajla bağladı:
- Bizim Londra’da, Paris’te mağaza açacak kadar fazla paramız yok...
1985’te Fransa’da doğan, 1997’de Türk markasına dönüşen LC Waikiki, dünya markası yolculuğunda emin adımlarla ilerliyor.
Avrupa’da 7’inci sıraya oturması, bunu ortaya koyuyor...
Avrupa’da marka alma sinyali verdi
LC Waikiki’nin Mostar’daki mağaza açılışına Türkiye’nin Saraybosna Büyükelçisi Cihad Erginay, Mostar Başkonsolosu Tolga Bermek, şirketin ortaklarından Şefik Dizdar’ın oğlu Pamir Dizdar, Vahap Küçük’ün oğulları Aykut ve Mehmet Küçük katıldı.
Vahap Küçük, “Almanya, Fransa ve İngiltere gibi önde gelen Avrupa ülkelerinde mağaza açmayı düşünmüyor musunuz?” sorusunu yanıtlarken, yeni marka alma sinyali verdi:
- Avrupa’da inorganik büyümeyi de gündeme alıyoruz. Önemli olan şartların olgunlaşması ve doğru zaman.
1000 tedarikçimizde 100 bin kişi çalışıyor
VAHAP Küçük, LC Waikiki’nin Batman’dan Malatya’ya, Muş’tan Bitlis’e, İstanbul’a kadar 1000 dolayında tedarikçiye ürün yaptırdıklarını belirtti:
- Tedarikçilerimizin doğrudan istihdamı 100 bine ulaşıyor. Fason üretim yaptırdığımız tedarikçilerimizin Doğu ve Güneydoğu’ya yönelmesini teşvik ediyoruz.
100 mağazanın olduğu 22 ülke
LC Waikiki’nin mağazalarının bulunduğu ülkeler şöyle:
* Arnavutluk, Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Belarus, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Ermenistan, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Makedonya, Mısır, Polonya, Romanya, Suudi Arabistan, Rusya, Suriye, Ukrayna.
Paylaş