Paylaş
- Yıllık ihracatımız 200 milyon dolar dolayında. Bunun 60-70 milyon dolarlık bölümünü Bridgestone, kalanını Lassa markalı ihracat oluşturuyor. Eskiden İtalya, İngiltere, Almanya, Avusturya ve Mısır en önemli pazarlarımızdı. Şimdi 60 ülke içinde Çin ve Güney Kore de öne çıkıyor.
Çin’de lastik ithalatı ve pazarlaması yapan bir Türk’le anlaştıklarını vurguladı:
- Çin’e bu yıl 150-200 bin adet Lassa markalı lastik göndermiş olacağız. Önümüzdeki yıl 400 bin adede çıkacak. 2014’ün ilk aylarında Şanghay’da büyük bir Lassa mağazası açılacak.
- Çin’e Lassa ile girmeniz, Japon ortağınız Bridgestone’u rahatsız etmedi mi?
- Bridgestone, Sabancı Grubu ile Brisa’da ortak. Lassa markasıyla da satsak, ihracat gelirini Brisa elde ediyor. Yani, Japon ortağımız da kazanıyor.
Bridgestone markalı ihracatın tek merkezden yürüdüğünü kaydetti:
- Bridgestone markalı ihracatımızın merkezi Brüksel. Oradan diğer ülkelere yönlendiriliyor.
Bridgestone’un engelliler için geliştirdiği kaplama teknolojisinin zamanla ticarileştiğini belirtti:
- Bir karkas otobüs-kamyon lastiğinden 3 ömür çıkabiliyor. Lastiğin dişleri aşındığında yeniden kaplanıyor.
Hakan Bayman, Brisa’nın inovatif adımlarına değinince sorduk:
- Uçak lastiği üretmeniz söz konusu mu?
- Bridgestone, dünyada Bandag’ı satın alınca birlikte biz de Türkiye’deki operasyonunu almıştık. Uçak lastiği üretmek gündemde değil ama Türk Hava Yoları’yla (THY) uçak lastiklerinin kaplanmasını konuşuyoruz.
- Uçak lastiğinde kaplama sağlıklı sonuç verir mi?
- Elbette. Bu adım belirli sertifikasyonlar sonrası atılacak.
Ardından Brisa’nın Bridgestone dünyasında teknoloji geliştirmedeki başarısına değindi:
- İzmit’teki Ar-Ge merkezimiz 2014’ten itibaren Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’ya dönük onayların geçtiği nokta olacak. Hammadde onayları artık bizden çıkacak.
Lassa markasıyla Çin’e girmek, kaplama da olsa THY’yle uçak lastiğini görüşmeye başlamak, İzmit’teki Ar-Ge Merkezi’nin Bridgestone dünyasında öne çıkması, Brisa’daki gelişmeyi ortaya koyuyor.
10 milyon lastiğin sadece 100 binin ithal olması, Brisa’nın bir başka farkını yansıtıyor.
Aksaray, 300 milyon dolarlık yatırımı 25 kent arasından çekti
BRİSA Genel Müdürü Hakan Bayman, yatırım öngörüsüyle ilgili yanılgısını aktardı:
- 2020’ye kadar yeni yatırımı gündeme almamızın söz konusu olmayacağını açıklamıştım. Ancak, daha sonraki öngörüler, 2016’dan itibaren iç satışta ithalatın payının artacağını gösterdi. Japon ortağımız da kabul edince 300 milyon dolarlık Aksaray yatırımı gündeme geldi. Sayın Zafer Çağlayan, yanılgımı yüzüme vurdu.
Yatırım yeri seçimi için 25 kentten yola çıkıldığını kaydetti:
- Önce 9 kente inildi. Sonra 3’e. Aksaray, son 3 arasından belirlendi. Japonlar, Aksaray-Mersin arasındaki yolu, tünelleri detaylı şekilde inceledi.
300 milyon doların yatırımın ilk fazı olduğunu vurguladı:
- Aksaray’daki yatırım alanımız 1.1 milyon metrekare. 300 milyon doların arkası zamanla gelecek. İlk fazda binek oto ve hafif ticari araç lastiği üretilecek.
Paylaş