Dünyadaki Godiva mağazalarında Türkiye tanıtımı yapılabilir mi

TÜRKİYE’nin turizm tanıtımında rol alan 6 ajanstan biri olan dDf’in (Dream Design Factory) Başkanı Prof. Esra Ekmekçi, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın sonuçları açıkladığı gün heyecanla aradı: "Sunumu bitirdikten sonra basın toplantısı ortamına rağmen alkış aldık."

Hürriyet’te Hayri Çetinkaya’nın daha önce haberiyle duyurduğu gibi, turizm tanıtımında, paylaşılan ülke ve bölgelere göre 6 ajans görev alacak:

Amerika: Öykü

Almanya, Avusturya: Bestwerbeagetur

Rusya Federasyonu, Ukrayna: Iconisus

Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Balkanlar: dDf

Ortadoğu, Kuzey Afrika: Mediumrare/İnbar-Merhav-Shaked

Uzakdoğu, Hindistan: B Tops

Resmi açıklamanın yapılması sonrasında Prof. Esra Ekmekçi ve ortağı Arhan Kayra’yla sohbet ettik. Prof. Ekmekçi, Türkiye’nin turizm tanıtımında ilk görev aldıkları döneme, 10 yıl önceye döndü:

- 10 yıl önce rüya satıyor gibiydik. Türkiye’de tatil yapmanın rüya olduğunu belirtiyor, yabancı turistleri bu rüyayı gerçekleştirmeye çağırıyorduk.

Şimdi stratejide bir değişiklik var mı?

- Bir yandan İstanbul’u öne çıkaracağız, diğer taraftan Türkiye’de 12 ay tatile vurgu yapacağız. Yani, "güneş, deniz, kum" rüyasından işin gerçeğine döneceğiz.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) uzun süredir "İstanbul’u alışveriş cenneti yapalım" planı üzerinde duruyor. dDf’in 2009 stratejisinin ana unsurları arasında da bu var: "İstanbul’un farklı özellikleri ortaya çıkarılacak, alışveriş cennetine dönüşecek."

Söz İstanbul’dan açılınca Ülker Grubu Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker Tucker araya girdi:

- Bir ara "İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti" kapsamında ilgililerle dünyadaki Godiva mağazalarında İstanbul’un tanıtımı üzerinde durmuştuk.

Zuhal Şeker Tucker’den bunu duyan Prof. Ekmekçi fırsatı kaçırmadı:

- Dünyadaki Godiva mağazaları, Türkiye ve İstanbul’un turizm tanıtımı için önemli fırsat olabilir.

Godiva’nın satın alındığı günlerde bir arkadaşı Ülker Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’e takılmış:

- Godiva’yı aldınız, artık dünya turu atarsın.

Neden?

- Benim bildiğim Murat Ülker, Godiva’nın dünyadaki tüm mağazalarını görmeden rahat edemez. Godiva’nın dünyada 500 mağazası olduğuna göre, senin için dünya turu atmak yerine geçer.

Godiva yönetimi, dünyada İstanbul ve Türkiye’nin tanıtımına kapı açar mı?

Tanıtıma çikolatalı çifte kavrulmuş lokum da eklenir mi?

Hükümet turizmcinin cebine 100 milyon dolar koyabilir mi

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan, "hamdolsun iyiyiz", "kriz bize teğet geçiyor", "bizim kriz biraz da psikolojik" gibi tanımlamalar yapsa da, her sektörden "zordayız, çözüm bulun" istekleri gidiyor.

Bunlar arasında turizm sektörü de yer alıyor. Bir yandan Antalya’ya inen 9 milyonuncu turist kutlaması yapılıyor, 17 tesis TUI’nin dünya liginde ilk 100 arasına giriyor, 2009’da yeni rekor hedefleri konuluyor, diğer taraftan da sektörden birileri, "100 milyon dolara bizi kurtarın" sesi yükseltiyor.

Turizm sektöründe "kurtarma paketi" isteyenlerle, karşı çıkanlar arasında tartışma yaşanıyor. Karşı çıkanlar, sıkıntıdaki tesis sahiplerinin sorunu kendi yanlış yatırım ve işletme mantığında araması gerektiğini savunuyor: "Kültür ve Turizm Bakanlığı, tanıtım bütçesini 2009 için 100 milyon YTL’ye indirdi. Durum böyleyken, bazı tesisleri kurtarmaya 100 milyon doların verilmesi hata olur."

Otomotivden tekstil-konfeksiyona her sektör vergi kolaylığı, sosyal güvenlik primi indirimi gibi destek arayışındayken, hükümet bazı turizm tesislerine toplam 100 milyon dolar aktarabilir mi?

Bunun en net yanıtını geçen hafta içinde Merkez Bankası Başkanı Durmuş Yılmaz verdi: "Türkiye’de başka ülkelerdeki gibi içinde parasal kaynak olan paket beklenmesin."

Bu durumda en doğru yöntem, 100 milyon YTL’lik tanıtım bütçesini artırıp, daha fazla turist çekmenin yolunu bulmak değil mi?
Yazarın Tüm Yazıları