Paylaş
Amaçları 19-21 Ekim 2016’da İstanbul CNR Expo’da gerçekleşecek sonbahar dönemi fuarının hazırlıklarını gözden geçirmekti. Premiere Vision Türkiye Temsilcisi Gülfem Oral ile Türkiye Danışmanı Haluk Ogan’a sordular:
- Yabancı ilgisi nasıl?
Yanıt tahmin ettikleri gibiydi:
- Yabancı katılımcı şirket sayısında düşüş var. Türkiye’deki şirketlerin ilgisinde hiç azalma yok.
Pasquet ve Olearo, daha sonra buluştuğumuzda bu durumu şöyle yorumladı:
- Bazı ülkelerin tekstil şirketleri Paris’teki fuarımıza da katılmadı. Aynı şirketlerin İstanbul’a da gelmek istemedikleri anlaşılıyor.
Pasquet, söz konusu ülkeleri Çin, Japonya ve Kore olarak sıralayıp ekledi:
- Bu ülkelerdeki sigorta şirketleri, Paris ve İstanbul’a seyahat edenlere sigorta yapmıyor. Şirket patronları ve yöneticileri, Paris ile İstanbul’a seyahate bu nedenle çekiniyor.
Sonra şu değerlendirmeyi yaptı:
- Fransa ve Türkiye, aslında dünyada birçok ülke özel zamanlardan geçiyor. Biz yine de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Fuar organize ettiğimiz ülkelere siyasetten çok ticari pencereden yaklaşıyoruz.
Başta terör olmak üzere yaşanan olayların işleri de olumsuz etkilediğini kaydetti:
- New York’ta ilk fuarımızı 2000 yılında düzenlemiştik. 11 Eylül 2001’de ikiz kuleler saldırısı yaşandı. Daha sonra adım adım işler toparlanıyor derken, 2008-2009’da finansal kriz patladı. Bu gelişmelere rağmen New York’ta fuar düzenlemekten vazgeçmedik. Bugün New York, en iyi iş yapan fuarlarımız arasında yer alıyor.
Türkiye’ye döndü:
- Türkiye ekonomisi sağlam ve güçlü. Yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen büyümesi sürüyor. Biz de Premiere Vision ekibi olarak Türkiye’de iş yapma kararlılığımız koruyoruz.
42 yıllık şirket olduklarını anımsattı:
- Türk tekstil şirketleriyle uzun süredir çalışıyor olsak da İstanbul fuarımız çok yeni. İstanbul’da 2 yıldır fuar düzenliyoruz. Geçen yılki İstanbul fuarımıza yabancı katılımcı oranı yüzde 45’ti. Bu yıl ekim ayında yüzde 20’ye iniyor. Her ülkede böyle iniş çıkışlar oluyor. Biz bu tür durumlara hazırlıklı ve dayanıklıyız.
İstanbul’da fuar düzenlemekten vazgeçmeyeceklerinin altını çizdi:
- Bizim bu tavrımız, ülkeye güvenin de bir göstergesi. Başkalarının da güvenmesini sağlıyor.
Olearo ekledi:
- İstanbul, bölgenin en doğru moda merkezi...
Atatürk Havalimanı saldırısı, 15 Temmuz darbe girişimi, TSK’nın Cerablus operasyonu, tekstil-konfeksiyonda yabancı alım ekiplerinin ayaklarını Türkiye’den kesmişti...
19 Ekim’de kapılarını açacak Premiere Vision İstanbul, yabancı alıcıların nabzını gösterecek...
ÇİNLİ İŞADAMI BODRUM’A GECEDE 36 BİN EURO BIRAKTI
GEÇEN haftasonu Bodrum’da önce Çağdaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Çağlar’la sohbet ettim. Turgutreis’deki SwissOtel’in sahibi olan Çağlar, kötü geçen turizm sezonuna rağmen yatırımlarını durdurmadığını belirtti:
- Bodrum’un merkezinde, kaleyi tepeden gören bölgede 60 milyon Euro’luk otel yatırımımız sürüyor. Orası da SwissOtel olacak. 2018’de kapılarını açacak.
Daha sonra Mandarin Bodrum’da Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı’yla konuştum:
- Ülkemiz turizm sezonunu iyi geçirmedi. Herşeye rağmen biz birçok tesise göre dolulukta iyi sayılırız.
Yabancı konaklamasında düşüş yaşandığını kaydedip, kendilerini rahatlatan bir örnek verdi:
- Bir Çinli işadamı, 7 odalı villamızda gecesi 36 bin Euro’dan 4 gün tatil yaptı.
Ardından 12 ay açık tutmayı planladıkları otel bölümü için aldıkları karara değindi:
- Bu yıl 31 Ekim’de oteli kapatacağız. 1 Nisan 2017’ye kadar kapalı kalacak.
Bir Çinli işadamı Bodrum’da gecesi 36 bin Euro’ya tatil yapıyor...
Çinli tekstil şirketleri İstanbul’daki Premiere Vision’a katılmaya yanaşmıyor...
Bu durum, sigorta şirketlerinin “İstanbul ve Paris’e sigorta yok” tavrının farklı yansıdığını gösteriyor.
Paylaş