Paylaş
-12 tonluk bu araç Berlin’de şehir içi dağıtım yapıyor.
Ardından ekledi:
- Bizde şehir içi dağıtım yapan araçlarda sınır 3.5 ton. Araçlar genelde kasasıyla birlikte bu ağırlığa yaklaşıyor. Bir muavin binecek olsa istiab haddi doluyor. Bu tür araçlara bir paletlik mal ancak yüklenebiliyor.
İlaç dağıtımından örnek verdi:
- Eczanelere dağıtım gündüz yapılıyor. 5 paletlik ilaç için 5 ayrı araç yola çıkıyor. Bu, özellikle İstanbul’da trafiğin yükünü artıran etkenler arasına giriyor.
Önerisini açtı:
- Bizdeki 3.5 ton sınırının 7.5 tona çıkarılması, gereksiz yere fazla sayıda aracın şehir içi dağıtım için trafiğe çıkmasını ortadan kaldırır.
3.5 tondan 7.5 tona çıkmanın araç boyutunu değiştirmeyeceğini savundu:
- Araçları modifiye ederek boyutu değiştirmeden 7.5 ton yüke uyarlamak mümkün.
3.5 ton sınırı nedeniyle sıklıkla trafik cezasının gündeme geldiğini vurguladı:
- Yük 3.5 tonun çok az üstünde olsa dahi trafik polisleri 700-1000 lira cezayı kesiyor. Ceza, ruhsat iptaline kadar gidebiliyor.
Murat Boğ, özellikle İstanbul trafiğinde sıkıntı taşadıkları bir başka noktaya değindi:
- Alışveriş merkezlerindeki mağazalara mal dağıtımını gündüz yapıyoruz. Bu dağıtım geceye kaydırılsa hem biz rahatlarız, hem de trafiğe olumlu etkisi olur.
Musul, bu konuda saat aralığı önerdi:
- AVM’lere mal dağıtımını 22.00-06.00 arasında yapabiliriz.
Bunun önündeki engeli sordum, Boğ yanıtladı:
- AVM’ler sabah 10.00’da açılıp 22.00’de kapanıyor. AVM yönetimlerinin bu konuda karar alması gerekiyor.
İlk bakışta lojistik şirketlerinin çıkarına olsa da, İstanbul trafiği için bu önerileri düşünmek gerekmez mi?
Almanya’daki tesislerde tek güvenlikçi bile yok
EKOL Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, Almanya’da kendilerine ait lojistik merkezlerinden örnek verdi: - Gece ya da gündüz, tek bir özel güvenlik görevlimiz yoktur. Kameralarla yakından izlenir o kadar. Sorun çıkarsa devletin güvenlik güçleri devreye giriyor.
Türkiye’deki uygulamaya dikkat çekti:
- Türkiye’de bir tesiste minimum 5 özel güvenlik görevlisi istihdam etmek gerekiyor. Tesisin boyutu büyüdükçe özel güvenlikçi sayısı 15’e kadar çıkıyor.
Şu yorumu ekledi:
- Yani, devletimiz bize “Kendi güvenliğini sağla” diyor.
ÖTV’siz mazot 1 tona çıksın, 1 milyar dolar ülkemizde kalsın
AHMET Musul, TIR’ların yurtdışına giderken 550 litreye kadar ÖTV’siz mazot alabildiğini anımsattı:
- Bulgaristan, Romanya gibi yakın ülkeler için bu sınır olsun. Daha uzak ülkelere giden TIR’lara 1 tona kadar hak tanınmalı. Bizim TIR’lar gidip Avusturya’da mazot alacağına, kendi kapımızdan aldığıyla devam edebilmeli.
Hesap yaptı:
- Uzak ülkeler için TIR’lara 1 tonluk ÖTV’siz mazot hakkı tanınsa, 1 milyar dolar ülkemizde kalır.
Bu hesap doğruysa, konuya yeniden eğilmekte yarar var...
İran’ın aldığı para canımıza tak etti
AHMET Musul, İran üzerinden gerçekleşen taşımalarda yaşadıkları soruna değindi: - İran, içerdeki ucuz mazotu telafi etmeye yönelik olduğunu iddia ederek Türk TIR’larından yıllardır 750 dolar kesiyordu. Artık canımıza tak etmişti.
Hükümetin bir süre önce devreye girdiğini belirtti:
- Türkiye de İran TIR’larından 750 dolar ücret almaya başladı. Buna bozulan İran, anında kendi aldığı ücreti 1500 dolara çıkardı. Bizim hükümet de hemen 1500 dolarla karşılık verdi.
- Sonuç?
- İran TIR’ları mazot avantajıyla boş gelip Türkiye’den yük alıyor. Bizim doğrudan İran’a taşımalar minimuma indi. İran üzerinden gidilen ülkelere trafiğimiz sürüyor. Hükümetin sorunu çözmesini bekliyoruz.
Paylaş