Paylaş
- MAN Türkiye’nin 45’inci yılını kutluyoruz. Kutlamaya MAN SE CEO’su George Pachta-Reyhofen de katılacak. Sizleri de bekliyoruz.
Geçen hafta perşembe günü önce MAN’ın Ankara’daki fabrikasını gezdik. MAN Türkiye CEO’su Münür Yavuz, Tuncay Bekiroğlu ve George Pachta-Reyhofen’le konuştuk. Ardından akşam Ankara Palas’taki kutlama gecesine katıldık. Kutlama gecesine TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı da uğradı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün konuştu.
George Pachta-Reyhofen, kutlama gecesinde şu mesajı verdi:
- Ankara, MAN Ticari Araçlar Grubu için stratejik öneme sahip bir üretim yeridir. Yolcu otobüsleri ile şehir içi otobüsleri açısından deneyim merkezimizin kalesidir. En güvenilir ve gelişmiş otobüsleri üretecek bilgi ve deneyim burada bir aradadır.
Münür Yavuz’la Tuncay Bekiroğlu, MAN’ın Türkiye’de yarattığı ciroya dikkat çekti:
- Ticaret tarafındaki 2011 ciromuz bu yıl 360 milyon Euro’yu bulacak. Üretimin cirosu da 300 milyon Euro’ya çıkacak. Konsolide ciromuz bu yılı 600 milyon Euro’yla tamamlayacak.
Pachta’ya hemen MAN Türkiye’nin tüm grup içindeki durumunu, yani dünyadaki yerini sorduk:
- MAN Ticari Araçlar Grubu içinde MAN Türkiye’nin yüzde 7-8 dolayında payı var.
Münür Yavuz, 2010 yılında alınan kararı anımsattı:
- Ankara, 2010 yılında MAN Ticari Araçlar Grubu’nun Ar-Ge Merkezi olarak belirlendi.
Pachta da Ankara’ya bu rolün verilmesi sonrasındaki planlarından örnek verdi:
- Tamamen Türkiye’de tasarlanıp üretilecek bir otobüs geliştiriliyor. 24-36 ay içinde bu model ortaya çıkar. Bu modelle hedefimiz gerek Türkiye, gerekse çevre ülkeler için daha düşük maliyetli bir otobüsü pazara sunmak. - Türkiye’ye yeni roller vermeyi düşünüyor musunuz? Örneğin rakibiniz Mercedes’in yaptığı gibi kamyon üretimine yönelik bir hazırlık var mı?
- Türkiye, bizim için öncelikle yolcu otobüsü üretim merkezi. Hem yolcu otobüsü, hem de şehiriçi otobüsün aynı mekanda üretilebildiği tek fabrikamız Ankara’da. Bunlar, Türkiye’ye verilmiş önemli roller. Kamyon fabrikası konusunda şu anda bir hazırlığımız yok.
Yeri gelmişken otobüsle kamyon arasındaki işçilik farkına vurgu yaptı:
- Bir kamyon 150 saatte, otobüs ise 1500 saatte üretiliyor. Yani, kamyon üretiminin gelmesi Türkiye için çok büyük istihdam fırsatı da yaratmayabilir. Ayrıca, otobüs konusunda Ankara fabrikamız üzerinden odaklanabileceğimiz çok daha fazla fırsatlar var. Onlara yoğunlaşacağız.
Yine de açık kapı bırakmayı yeğledi:
- Türkiye’de şu anda kamyon üretimi gündemimizde yok. Ancak, gelecekte neler olur, onu bilemem...
Türkiye, 1966 yılında MAN’ın Almanya dışında üretim tesisi kurduğu ilk ülke oldu... Ercan Holding’le Türkiye’de yola koyulan MAN, çeşitli etkenlerle sıkıntılı günler de yaşadı...
Zamanla Ercan Holding o dönemdeki hükümetin aldığı bazı kararlar yüzünden MAN’dan çekildi, bir süre alacakları nedeniyle İş Bankası devrede oldu. O dönemde görev alan Tunç Koman, MAN’ı yüzde 100 yabancı sermayeyle Türkiye’de kalmaya ikna etti.
MAN Türkiye, son 15 yılda atağa geçti... 2010 yılında 410 milyon milyon Euro olan ciroda bu yıl 600 milyon Euro göründü... Cironun 150 milyon Euro’yu aşan bölümü ihracattan oluştu... Ankara’da üretilen otobüsler 41 ülkeye uzandı...
Kısacası MAN, Türkiye’de 45’inci yılını keyifle kutladı...
Volkswagen’in hissesi yüzde 56’ya çıktı, bizim için önemli sinerji yaratır
GEORGE Pachta-Reyhofen, MAN Grubu’nda daha önce yüzde 29.9 hissesi olan Volkswagen Grubu’nun bu oranı yüzde 30’un biraz üzerine çıkarması sonrasındaki gelişmeleri aktardı:
- Hisse oranı yüzde 30’u aşınca tüm hissedarlara alım çağrısı kuralına uydu. Bu çağrı sonrasında Volkswagen’in MAN’daki hisseleri yüzde 56’ya çıktı. Çağrı süresi de doldu zaten.
Bu aşamada Almanya ve AB’deki rekabet kurumlarının incelemesinin başladığını belirtti:
- Oralardan izin çıkınca işlem tamamlanmış olacak. Volkswagen’in bizim sinerjimize büyük katkısının olacağını düşünüyorum.
1713 kişi çalışıyor istihdam katlanacak
MAN Türkiye CEO’su Münür Yavuz, toplam çalışan sayısının 1713 olduğunu belirtti:
- Yeni açılan katoforez tesisi, Ar-Ge merkezimizde çalışmaların ilerlemesi ve diğer çalışmalarımızla istihdam rakamını ikiye katlamayı hedefliyoruz.
MAN’ın Ankara fabrikası bugün günde 16 otobüsü banttan çıkaracak kapasiteye ulaşmış durumda... 2010’da ve bu yıl üretimde artış olsa da, henüz günlük 16 otobüs kapasitesi doldurulamamış...
Aycı: Biz onları kamyon üretimine de ikna ederiz
ANKARA Palas’taki gecede MAN Türkiye CEO’su Münür Yavuz ile Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı İlker Aycı’yı birarada görünce yanlarına gittim. Aycı’ya, MAN SE CEO’su George Pachta-Reyhofen’in kamyon yatırımı sorumuza verdiği yanıtı aktardım
- Kamyon yatırımı yapmaya pek niyetli değiller...
Münür Yavuz gülümsedi. Aycı yanıtladı:
- Peşlerini bırakmayız. Onları yeni yatırıma ikna ederiz.
Paylaş