Paylaş
Amacı Leitl’e “Hayırlı olsun” demek, Eurochambers’ın Başkanlık Divanı toplantısını İstanbul’da yapması için davet etmekti. Görüşme sırasında konu Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) yolculuğuna, Avusturya’nın soğuk tavrına geldi. Hisarcıklıoğlu’nun sıcak karşılayan Leitl’in yüzü değişti. Leitl’in Türkiye’nin AB üyeliğine yaklaşımı 5 yıl öncesine göre yumuşasa da yine de konunun açılması pek hoşuna gitmemişti.
Hisacıklıoğlu, Başkanlığını Leitl’in yürüttüğü Avusturya Ekonomi Odası’nın “altın madalyası”nı almak üzere Viyana’ya indiğinde o günleri düşündü. Dün Avusturya Ekonomi Odası’nda kürsüye çıktığında 2009’u bir başka açıdan anımsattı:
- 2009’da Avusturya’nın Büyük Altın Liyakat Nişanı tarafıma verilmişti. Odanız teklif etmiş, hükümetiniz beni madalyaya layık görmüştü. Bugün de Odanızın madalyası için buradayım.
Avusturya ile ticari ilişkilerimizin 17. yüzyıla uzandığına işaret etti:
- Türkiye’ye en çok yatırım yapan ülkelerin başında Avusturya geliyor. Son 5 yılda Avusturya’dan ülkemize 7.2 milyar dolarlık yatırım geldi.
Sonra TOBB’un demiryolu taşımacılığı için oluşturduğu iştiraki BALO’ya vurgu yaptı:
- BALO, Avusturya Demiryolları’nın markası RCA ile işbirliği yaptı. Türkiye-Avrupa hattında ayrı çalışan blok trenler birleştirildi. Haftada karşılıklı 3 sefer yapılacak.
Bu noktada kotaları gündeme getirdi:
- Türkiye’nin ihracatının yüzde 55’i karayolu ile yapılıyor. Ancak, AB ülkeleri TIR’larımıza kota koyuyor. Bu Gümrük Birliği’ne aykırıdır.
Sonra ödüle döndü:
- Bu ödülü ülkemdeki 365 oda ve borsa adına, onları burada temsil eden 46 başkanımla birlikte alıyorum.
“Altın madalya”lar, Avusturya’nın AB yolculuğumuzla ilgili tavrını tümüyle olumluya çevirir mi? Türk TIR’ına kotayı çözmeye yeter mi?
Paylaş