Paylaş
- Öyle ki, 10 proje üzerinde çalışıyorsunuz, aralarından bazen biri tutabiliyor. İlk kez Türkiye’de anons ettiğimiz “Adalar” da öyle oldu. Araştırma ekibimiz “Adalar”ı önümüze koyduğunda “Çok büyük bir şey geliyor” diye düşündüm.
Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, “Adalar”la düşünce sistematiğinin değiştiğini belirtip, sözü Yandex Arama Ürün Müdürü Zafer Sever’e bıraktı:
- İnternetteki aramaları hızlandırmak, daha sonuç odaklı olabilmek için yeni bir düzeye ulaştık. Adını “Adalar” koyduk. Yandex’te “Adalar” oluştukça, önünüze binlerce arama sonucu yerine doğrudan yapacağınız işlemle, edinmek istediğiniz bilgiyle ilgili veriler gelecek.
“Adalar”ın ilk uygulamalarının Türkiye’de devreye gireceğini kaydetti:
- Yeni projeyle Yandex, internet ortamında her şirkete, kuruma özel “ada” oluşturacak. Örneğin, THY’nin “ada”sı oluştuğunda, on-line check-in işlemi yapmak istediğinizde önünüze doğrudan bu seçenek gelecek. THY’yle ilgili başka sayfalara bakmanız gerekmeyecek.
- Sözünü ettiğiniz “adalar”ı oluşturmak için nasıl yol alacaksınız?
- Şirketlerle, kurumlarla görüşeceğiz. Bu altyapıyı oluşturmak için kendilerinden Yandex’e kapılarını açmalarını isteyeceğiz. Onlar bize kapılarını açtıkça, Yandex’teki “ada” sayısı artacak.
- Yandex buradan ne kazanacak?
Mehmet Ali Yalçındağ yanıtladı:
- Yandex, internette nokta atışı seçeneğini sunarak fark yaratmaya çalışacak.
Şirketlerin ve kurumların “Adalar”la avantajlı duruma geçebileceğinin altını çizdi:
- Şirket ve kurumlar, kapılarını bize daha fazla açtıkça, kendilerine, internette işlem yapmak isteyen müşterilerine daha çok kolaylık sağlamış olacak. Bu da onları avantajlı noktaya taşıyacak.
Yalçındağ, önemli bir planı daha paylaştı:
- İstanbul’da Yandex Araştırma Akademisi kurmayı planlıyoruz. Bu akademiye Rusya’dan 50-100 kadar mühendis gelecek. Yanlarına 100 kadar Türk mühendis alınacak. Böylece 200 kişilik bir inovasyon merkezine kavuşacağız.
Akademiyle ulaşmak istediği noktayı anlattı:
- Türkiye’nin Yandex için bir inovasyon merkezine dönüşmesini istiyorum. Böylece teknolojide başrol oynama fırsatı yakalayabiliriz.
Akademi için İstanbul’daki teknokentleri incelemeye başladıklarını belirtti:
- Akademiyi İstanbul’un merkezinden çok da uzak olmayan bir teknokentin içinde faaliyete geçirebiliriz.
Yalçındağ, Yandex Türkiye’nin başına geçince öncelikle bilinirliğini artırmayı hedefledi. Ardından Türkiye’de yerel arama motoru gibi davranması, öyle algılanması için çaba harcadı.
Şimdi “Adalar”ı ilk kez İstanbul’dan dünyaya duyururken, Araştırma Akademisi için de düğmeye bastı. Türkiye, Yandex’in Rusya’dan sonraki en önemli merkezine dönüşme yoluna girdi.
Yandex’in yönetim merkezini çekecek
YANDEX’in kurucusu Arkady Volozh, Mehmet Ali Yalçındağ’ın Türkiye’deki Yönetim Kurulu Başkanlığını üstlenmesi sonrasında kullanıcı sayısında önemli artış olduğunu IAB’nin İnternet Ölçüm Araştırması verileriyle ortaya koydu:
- Mayıs 2013 itibariyle Yandex, Türkiye’nin erişimi en yüksek 5’inci web sitesi konumuna yükseldi.
Sunuma ekledikleri tabloya baktım, ilk beş ve erişim oranları şöyleydi:
- Google.com (yüzde 91.35), facebook.com (yüzde 84.58), youtube.com (yüzde 65.75), live.com (yüzde 47.76), yandex.com (yüzde 37.59).
Mehmet Ali Yalçındağ, Yandex’in pazardaki payının yüzde 3’e yükseldiğini vurguladı:
- Hedefimiz yüzde 20-30 düzeyine çıkmak.
Ardından Arkady Volozh’un haftanın iki gününü İstanbul’da geçirmeye başladığını kaydetti:
- Arkady, Yeniköy’de kiraladığı evde yaşıyor. Hedefim Yandex’in merkez ofisini Moskova’dan İstanbul’a taşıtmak.
Gereksiz tıklama ve kayıp saniyelere son
YANDEX’in kurucusu Arkady Volozh ile Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, “Adalar” için aynı cümleyi kullandı:
- Web’de arama anlayışında devrim yapıyoruz.Yandex Arama Ürün Müdürü Zafer Sever, önce web’de aramanın mevcut durumunu ortaya koydu:
- Geliştirildiğinden buyana web arama servislerinin görevi, sadece web sayfalarını bulmakla sınırlıydı.
Ardından “Adalar”la ulaşılan noktayı özetledi:
- Artık gereksiz tıklamalara, kayıp saniyelere son veriyoruz. Kullanıcıyla amacı arasındaki mesafeyi kısaltıyoruz. Web’de arama asla eskisi gibi olmayacak.
Türkiye’nin üstlendiği role dikkat çekti:
- Türk internet ekosistemini, web’de aramanın geleceğini birlikte şekillendirmeye davet ediyoruz.
Paylaş