7 yıldır fırsat aradığı Türkiye’ye ‘Cennet Koyu’ndan meydan okuyacak İstanbul’da 2 lüks oteli deneyecek

SERVOTEL Corporation’un Yönetim Kurulu Başkanı Ömer İsvan, bir yıl önce Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı’yı, Hong Kong merkezli lüks otel markası Mandarin Oriental Hotel Group’un Bölge İş Geliştirme Direktörü Paul Massot’la buluşturdu.

Vedat Aşçı, Bodrum’da Cennet Koyu’nda 600 dönüm alanda giriştiği 600 milyon Euro’luk villa, otel ve rezidans projesine lüks bir işletmeci arıyor, Paul Massot da Mandarin’in girmesi gerektiği Türkiye pazarında 7 yıldır fırsat kolluyordu.
Massot, Vedat Aşçı’yla Berlin’de görüşünce 7 yıldır aradığı fırsatı yakaladığını düşündü:
- Aslında Bodrum’da tatil yapmışlığım var. Yani, Bodrum’u bilirim. Ancak, yine de projenin yerini görmemde yarar var. Hem biz öncelikle İstanbul’u düşünüyorduk. Türkiye’ye Bodrum’dan girmenin doğru olup olmadığına karar vermemiz gerekiyor.
Aşçı’yla Massot’un ikinci buluşması Cennet Koyu’nda oldu. Massot, yeri görür görmez karar verdi:
- Bence Mandarin için doğru bir seçim olacak. Bu doğrultudaki kararımı Mandarin Oriental Hotel Group yönetimine sunacağım.
Massot, söylediğini yaptı, böylece Mandarin Oriental Hotel Group, 7 yıldır girmek için fırsat kolladığı Türkiye kapısını Bodrum’dan açma yolunu seçti.
Massot’a sordum:
- Berlin’deki ilk buluşmada karşılıklı ikna nasıl gerçekleşti:
- Vedat Aşçı’yla lüks anlayışımız örtüştü. Birlikte çalışabileceğimizi anladık.
Aşçı araya girdi:
- Bugüne kadar yaptığımız işler ve Cennet Koyu’ndaki proje zaten bizim lükse bakışımızı ortaya koyuyor.
Massot’a döndüm:
- 7 yıldır Türkiye’de fırsat aradığınıza göre size daha önce başka yatırımcılardan teklif gelmiş olmalı. Neden bugüne kadar beklediniz?
- Birlikte çalışabileceğimiz yatırımcı önemliydi. O yüzden bekledik.
- İstanbul dururken Türkiye’ye Bodrum’dan girmek sizin için risk değil mi?
- Biz sadece Bodrum’a değil, Türkiye pazarına girmiş oluyoruz. Zaten İstanbul’a dönük arayışımız daha da hızlanacak. İstanbul’da iki otel işletmek istiyoruz.
- Başka yatırımcılardan gelecek tekliflere de bakacak mısınız? İstanbul’da da Astaş’la birlikte mi olacaksınız?
Vedat Aşçı yanıtladı:
- Sözleşmemize buna dönük bir madde koyduk. Biz de İstanbul’da lüks otel yatırımı yapmak istiyoruz. Birlikte hareket edeceğiz.
Massot’a işin yatırım yanını da sordum:
- İstanbul’da gerçekleşecek projede yatırım ortaklığı da düşünür müsünüz?
- Mandarin sadece işletmeci değil, aynı zamanda yatırım da yapıyor. İstanbul’da Vedat Bey’le birlikte yatırıma girişebiliriz.
- Bodrum’daki oteli 12 ay açık tutmanız söz konusu. Bu sizin için sorun yaratır mı?
Mandarin Oriental Hotel Group Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Operasyon Direktörü Christoph Mares yanıt verdi:
- Cennet Koyu’nda sadece otele değil, villalar ve rezidansa da hizmet vereceğiz. Bodrum’da 12 ay açık kalacak otel işletmek bizim için de bir meydan okuma olacak. İşimiz kolay değil ama başaracağımıza inanıyoruz.
Avrupa krizde kıvranırken Türkiye’ye gelen turist sayısı geçen yıl 33 milyonu, turizm gelirleri de 23 milyar doları aştı...
Mandarin gibi otel markalarının gelmesi, Türkiye’nin turizm gelirlerini daha da yukarı taşımada önemli rol oynayacak...

Yüzde 38’ini sattık şimdi pazarlama planı yapacağız

VEDAT Aşçı’ya Mandarin’le anlaşmasının Cennet Koyu’nda satışlarını nasıl etkileyeceğini sordum:
- Araziyi aldığım işadamlarının istedikleri dahil, bugüne kadar projede yüzde 38’lik satış oranına ulaştık. Henüz pazarlamaya başlamamıştık zaten. Şimdi Mandarin’i de kullanarak yeni bir pazarlama planı yapacağız.

Londra ve Münih’teki müşterilerin yüzde 3-4’ü Türklerden oluşuyor

MANDARİN Oriental Hotel Group Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Operasyon Direktörü Christoph Mares’e dünyanın değişik noktalarındaki otellerine giden Türk müşterilerin oranını sordum:
- Avrupa’daki durumu yakından biliyorum. Londra ve Münih’teki müşterilerimizin yüzde 3-4’ünü Türkler oluşturuyor.
- Paris’te durum nedir?
- Paris’teki otelimiz 6 ay önce devreye girdi. Orada da Türk müşteri oranının bu düzeylerde olabileceğini düşünüyorum.
Ardından şu öngörüsünü ekledi:
- Türkiye’de hizmet vermeye başlayınca dünyanın diğer merkezlerindeki otellerimizdeki Türk müşteri sayısının artacağını düşünüyoruz.

İşletmede yerel bakış da önemli

MANDARİN Oriental Hotel Group Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Operasyon Direktörü Christoph Mares’e işletme yöntemini sordum:
- Cennet Koyu’ndaki projenin işletmesinde Vedat Aşçı’ya, “Sen yatırımcısın, işletmeye sakın karışma, kenara çekil” mi diyeceksiniz?
- Projedeki villalar ve rezidansı da dikkate aldığımızda müşterilerimizin çoğunluğu Türkler’den oluşacak. Türk müşterinin ne istediğini Vedat Bey bizden daha iyi bilir, onları bizden daha iyi anlar. O yüzden işletmede kendisinden yararlanmamız gerekiyor. Yani, işletmede yerel bakış da önem taşıyor.

Türkiye’deki büyüme dünyada dikkat çekiyor

CHRISTOPH Mares’e bazı uluslararası şirketlerin Türkiye’yle ilgili değerlendirmesini anımsattım:
- PepsiCo gibi bazı önemli uluslararası şirketler Türkiye’yi BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkeleriyle birlikte konumlandırıyor ve BRIC-T veya T-BRIC nitelemesi yapıyor. Siz nasıl görüyorsunuz?
- Türkiye’nin son yıllarda yakaladığı büyüme çizgisi, milli gelirindeki artış dünyada da dikkat çekiyor. Avrupa ülkeleri büyümede Türkiye’nin yanına bile yaklaşamıyor.

Paris’te doğru yeri bulmak 15 yıl sürdü

MANDARİN Oriental Hotel Group’un Bölge İş Geliştirme Direktörü Paul Massot’a İstanbul’a ne zaman girebileceklerini sordum:
- Öncelikle İstanbul bugün dünyada New York, Londra, Paris gibi önemli bir metropol konumunda. O yüzden Mandarin’in iki lüks otelini kaldırabilecek potansiyel var. Ancak, yine de doğru yeri bulmak önemli.
- İstanbul’un hangi bölgelerini düşünüyorsunuz?
- Önceliğimiz tarihi yarımada ve Boğaz’a yakın veya Boğaz’ı gören noktalar.
- Doğru yeri bulmak ne kadar zaman alır?
- Paris’te doğru yeri bulmak 15 yıl sürdü.
Vedat Aşçı araya girdi:
- Mandarin’le anlaştıktan sonra İstanbul’a dönük çalışmalarımız hızlanacak.
Yazarın Tüm Yazıları